Vikttråden 2015

Har du proteinpulver utan sötningsmedel?
Det har jag då blir det inte så vidrigt. fick smaka på ett med jordgubbssmak och massa sötningsmedel på gymmet en dag och kunde knappt få i mig det.
Går blanda hälften mjölk hälften vatten också.
Ibland måste jag blanda med bara vatten, det är inget vidare heller. Men går ner.

Nej får dra i mig det sötade först.

Jag gillar att appen Lifesum kommer med uppmuntrande "utrop" när man fyller i sin mat :D "Perfekt!" "Nu har du tränat så mycket så då kan du äta lite till" "Ät lite mer till frukost så du står dig hela dagen" osv :p

Känner att jag vill ha ett fysiskt l med träningen så har anmält mig till en tjejmil i juli. Senast jag sprang en var för 10 år sedan helt otränad och då var tiden 1:34

Dock kan jag inte springa alls just nu pga benhinnorna så får hitta på andra sätt att höja konditionen. Körde 30 min motionscykel idag på gymmet (tänkte inte kunna gå efter det *host* ) blev 11 km på den tiden. Kondisen är rätt dålig

Om jag kör tre cykelpass i veckan, hur mycket borde det kompensera löppass. Kan inte löpa på löpmatta, måste ha mjukare underlag så får vänta tills snön smälter

Alltså. Detta är ju bara olika grader av katastrof för mig. Jag har tex fortfarande inte fattat att chokladkex är dåligt att äta när man ska gå ner i vikt. Jag vägde in mig på + 1,1 kg i fredags och det ska jag nog vara "glad" över. Hade kunnat bli mycket mer.

Imorgon är första dagen med 5:2 på en evighet. Jag tänkte logga in här varje gång det känns jobbigt imorgon, så det kanske blir en väldig massa inlägg från mig imorgon. Jag tar tacksamt emot glada tillrop och support imorgon :).

62,8 kg (4 kg kvar).

Första veckan avklarad, vägde mig i morse redan (statdag måndag egentligen) och vågen visade på -1.1 kg. Mkt vatten släpper nu känner jag, känner mig mindre pösig liksom ;)

Motionen har varit 2 gympass, 1 promenad och 2 bodycombat pass. Ätt nära önskad motionsmängd.
Maten har jag hållit på den nivå jag vill, vissa dagar lite under till och med!
Unnade mig faktiskt en pizza nu ikväll efter träningen, då det blev en mager lunch.

Jag kör lite så (även gjort förr vid viktnedgång) att bara jag håller koll på kalorierna så kan jag fuskäta lite sämre mat iaf en gång i veckan. Och med tanke på att jag älskar skräpmat, godis... ja allt om är onyttigt så är bara en pizza inte mkt jämfört med innan.

Enda snacksen jag ätit i helgen är grönsaker med dip en kväll och lite popcorn en kväll. (istället för en chipspåse en kväll och sen smågodis kvällen efter).

Känns som en bra startvecka!

Första veckan avklarad, vägde mig i morse redan (statdag måndag egentligen) och vågen visade på -1.1 kg. Mkt vatten släpper nu känner jag, känner mig mindre pösig liksom ;)

Motionen har varit 2 gympass, 1 promenad och 2 bodycombat pass. Ätt nära önskad motionsmängd.
Maten har jag hållit på den nivå jag vill, vissa dagar lite under till och med!
Unnade mig faktiskt en pizza nu ikväll efter träningen, då det blev en mager lunch.

Jag kör lite så (även gjort förr vid viktnedgång) att bara jag håller koll på kalorierna så kan jag fuskäta lite sämre mat iaf en gång i veckan. Och med tanke på att jag älskar skräpmat, godis... ja allt om är onyttigt så är bara en pizza inte mkt jämfört med innan.

Enda snacksen jag ätit i helgen är grönsaker med dip en kväll och lite popcorn en kväll. (istället för en chipspåse en kväll och sen smågodis kvällen efter).

Känns som en bra startvecka!
Bra jobbat! :up:

Jag känner faktiskt att det går bra med maten, jag blir mer motiverad att hålla koll och skriva upp vad jag äter och även motionen. Idag blev det Detox juice till frukost, sen lunch med lchf ugnspannkaka med äppelmos till och sen knäckebröd med kaviar och ost på till kvällsmat. Tack vare den ofrivilliga promenaden till netto på 20-25 min i halv storm för att köpa äppelmos som tydligen va slut (märkte det efter pannkakan va klar...) så klarade jag av att hålla mig inom mina kcal för dagen :banana:

Här var det låg aktivitet :p

Imorse fick jag sätta skärpet på ett hål längre in :eek: Så tydligen händer det grejer. Har precis haft mens så den kommer inte störa veckovägningen, haha. Maten går bra, håller mig fint på 1700 kcal per dag. Blir dock en utmaning nu när vardagen drar igång. Fast bra att hålla igång och göra saker så blir det inte lika lätt att gå och rota i skåpen.

Här var det låg aktivitet :p

Imorse fick jag sätta skärpet på ett hål längre in :eek: Så tydligen händer det grejer. Har precis haft mens så den kommer inte störa veckovägningen, haha. Maten går bra, håller mig fint på 1700 kcal per dag. Blir dock en utmaning nu när vardagen drar igång. Fast bra att hålla igång och göra saker så blir det inte lika lätt att gå och rota i skåpen.

Jag har idag ätit de tre sista kakorna jag hade i frysen. Och lyckats motstå att köp godis i affären. Har varit hungrig hela dagen och det är så drygt när jag inte hittar något jag vill äta :grin:

Men på den lite mer positiva sidan så gör jag något med minst en ponny varje dag = mer rörelse än förr :)

Veckovägning imorgon, men fuskade å vägde mig i morse, -1 kg sen i onsdags :) :banana: jag märker att det faktiskt funkar att hålla koll på maten! Igår hoppade jag av en hållplats tidigare med :) om det inte regnar gör jag det idag med. Tyvärr har det inte blivit någon ridning sen i torsdags pga Egon och skolarbete men imorgon blir det en tur :) ska ta onsdagens träningspass idag istället för imorgon tänkte jag.

Hoppar gärna in här! I år börjar jag (för ca hundrade gången :angel:) mitt kämpande mot ett hälsosammare liv! Har i yngre tonår lidit av stora problem med mat, gått från det till vältränad och stark - men nu har jag hamnat i en dålig period där jag gått upp alldeles för mycket. Har inte vågat väga mig än, men började min träning igår, så imorgon kanske det sker! :o - men det är ca 15 kg som ska bort iaf!

Jag har väldigt svårt för att känna hunger- samt mättnadskänslor sedan min ätstörning - och har därför tappat omdömet om vad en "normal" portion är. Antingen glömmer jag helt bort att äta och kommer på kl 20 att jag bara hällt i mig 3 koppar kaffe, eller så äter jag lika mkt som min sambo som har ett väldigt fysiskt krävande jobb (dvs aaaalldeles för mkt för att vara stillasittande student :banghead:) Så ett av mina mål är att hitta en bra balans för mig själv!

Slänger ut en fråga kring det här med maten; jag är som sagt väldigt dålig på att äta kontinuerligt, finns det någon typ av måltidsersättning som är bra att kombinera med vanlig mat? Så att jag exempelvis tar ersättning vid lunch, men vanlig frukost + middag. Har fått för mig att måltidsersättningar endast är optimalt när det ersätter all mat, men det kanske är helt fel? :confused: Känns som jag nu i början skulle behöva en liten "genväg" för att sätta rutinerna att äta 3 ggr per dag.

Hoppar gärna in här! I år börjar jag (för ca hundrade gången :angel:) mitt kämpande mot ett hälsosammare liv! Har i yngre tonår lidit av stora problem med mat, gått från det till vältränad och stark - men nu har jag hamnat i en dålig period där jag gått upp alldeles för mycket. Har inte vågat väga mig än, men började min träning igår, så imorgon kanske det sker! :o - men det är ca 15 kg som ska bort iaf!

Jag har väldigt svårt för att känna hunger- samt mättnadskänslor sedan min ätstörning - och har därför tappat omdömet om vad en "normal" portion är. Antingen glömmer jag helt bort att äta och kommer på kl 20 att jag bara hällt i mig 3 koppar kaffe, eller så äter jag lika mkt som min sambo som har ett väldigt fysiskt krävande jobb (dvs aaaalldeles för mkt för att vara stillasittande student :banghead:) Så ett av mina mål är att hitta en bra balans för mig själv!

Slänger ut en fråga kring det här med maten; jag är som sagt väldigt dålig på att äta kontinuerligt, finns det någon typ av måltidsersättning som är bra att kombinera med vanlig mat? Så att jag exempelvis tar ersättning vid lunch, men vanlig frukost + middag. Har fått för mig att måltidsersättningar endast är optimalt när det ersätter all mat, men det kanske är helt fel? :confused: Känns som jag nu i början skulle behöva en liten "genväg" för att sätta rutinerna att äta 3 ggr per dag.

Jag skulle välja Modifast hemma och typ färdig naturdiet ute.

Eller ännu hellre en proteinprodukt, typ Skyr. Lätt att äta.

Ställ mobilen så den ringer när det är dags att äta. Och ät, även om det bara blir lite grann.

Jag brukar ta naturdiet smoothie när det krisar med mat, eller om jag tycker det är för krångligt att ta med mat. Blir sån till frukost i skolan nu :) färdigblandad och smakar faktiskt gott tycker jag.

Jag måste börja äta bättre! Jag är ganska liten i maten just nu, magen har väl krympt eller något, men jag äter bara massor med skräpmat som gör att jag hela tiden är trött. Mina jobb är väldigt aktiva och jag rör på mig hela tiden, så jag måste verkligen äta bra saker. Men jag tycker det är så himla tråkigt att laga mat. Bröd och pasta kan jag inte äta utan att på magknip. Bäst är det med kall mat då jag ofta får ont av varm mat.

Jag måste börja äta bättre! Jag är ganska liten i maten just nu, magen har väl krympt eller något, men jag äter bara massor med skräpmat som gör att jag hela tiden är trött. Mina jobb är väldigt aktiva och jag rör på mig hela tiden, så jag måste verkligen äta bra saker. Men jag tycker det är så himla tråkigt att laga mat. Bröd och pasta kan jag inte äta utan att på magknip. Bäst är det med kall mat då jag ofta får ont av varm mat.
Jobbigt :( vet hur det är, jag har haft så med frukosten. spelade ingen roll vad jag åt till frukost om det var smörgås fil yoghurt eller annat, magknip nästan direkt. Speciellt om jag åt inom 2 timmar efter det jag gick upp. Ibland gick det bra men oftast inte.

Pallar inte träna idag, Skittrött så får bli både träning och ridning imorgon. Har dock cyklat i 17 min och sen promenad i totalt 45 min idag så det är lite iaf :)

Fått hem mitt nu, ska nog börja med "inför fastedagarna" nångång nästa vecka, shit blir ju 9 dagar totalt med innan+efterförberedelser!

Ska jag vara ärlig så förberedde jag mig ingenting :o åt t.o.m en pizza dagen innan. Hrm! Men du gör nog rätt i förberedelserna :)

Ang. min vikt så vågar jag inte väga mig just nu, är extremt menssvullen.
Har iallafall lyckats äta bra och kör periodisk fasta nu och skippar frukosten :)

Har bott hemma hos föräldrarna en vecka då min gamla lägenhet är tömd och jag flyttar på fredag. Det är svårt att hålla sig till sin tänkta diet hemma hos dem, men fr.o.m. fredag är det skärpning som gäller!
Även om det varit si och så med maten (framförallt mycket fika!) har jag burit möbler och kört två flyttlass den senaste veckan plus flyttstädning som pågår. Så nog bränner jag väl bort en hel del av kalorierna där, som tur är. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?