Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du proteinpulver utan sötningsmedel?
Det har jag då blir det inte så vidrigt. fick smaka på ett med jordgubbssmak och massa sötningsmedel på gymmet en dag och kunde knappt få i mig det.
Går blanda hälften mjölk hälften vatten också.
Ibland måste jag blanda med bara vatten, det är inget vidare heller. Men går ner.
Bra jobbat!Första veckan avklarad, vägde mig i morse redan (statdag måndag egentligen) och vågen visade på -1.1 kg. Mkt vatten släpper nu känner jag, känner mig mindre pösig liksom
Motionen har varit 2 gympass, 1 promenad och 2 bodycombat pass. Ätt nära önskad motionsmängd.
Maten har jag hållit på den nivå jag vill, vissa dagar lite under till och med!
Unnade mig faktiskt en pizza nu ikväll efter träningen, då det blev en mager lunch.
Jag kör lite så (även gjort förr vid viktnedgång) att bara jag håller koll på kalorierna så kan jag fuskäta lite sämre mat iaf en gång i veckan. Och med tanke på att jag älskar skräpmat, godis... ja allt om är onyttigt så är bara en pizza inte mkt jämfört med innan.
Enda snacksen jag ätit i helgen är grönsaker med dip en kväll och lite popcorn en kväll. (istället för en chipspåse en kväll och sen smågodis kvällen efter).
Känns som en bra startvecka!
Här var det låg aktivitet
Imorse fick jag sätta skärpet på ett hål längre inSå tydligen händer det grejer. Har precis haft mens så den kommer inte störa veckovägningen, haha. Maten går bra, håller mig fint på 1700 kcal per dag. Blir dock en utmaning nu när vardagen drar igång. Fast bra att hålla igång och göra saker så blir det inte lika lätt att gå och rota i skåpen.
Vore ju skoj om vi kunde köra "pepps" detox tillsammans. Jag har beställt iaf![]()
Hoppar gärna in här! I år börjar jag (för ca hundrade gången) mitt kämpande mot ett hälsosammare liv! Har i yngre tonår lidit av stora problem med mat, gått från det till vältränad och stark - men nu har jag hamnat i en dålig period där jag gått upp alldeles för mycket. Har inte vågat väga mig än, men började min träning igår, så imorgon kanske det sker!
- men det är ca 15 kg som ska bort iaf!
Jag har väldigt svårt för att känna hunger- samt mättnadskänslor sedan min ätstörning - och har därför tappat omdömet om vad en "normal" portion är. Antingen glömmer jag helt bort att äta och kommer på kl 20 att jag bara hällt i mig 3 koppar kaffe, eller så äter jag lika mkt som min sambo som har ett väldigt fysiskt krävande jobb (dvs aaaalldeles för mkt för att vara stillasittande student) Så ett av mina mål är att hitta en bra balans för mig själv!
Slänger ut en fråga kring det här med maten; jag är som sagt väldigt dålig på att äta kontinuerligt, finns det någon typ av måltidsersättning som är bra att kombinera med vanlig mat? Så att jag exempelvis tar ersättning vid lunch, men vanlig frukost + middag. Har fått för mig att måltidsersättningar endast är optimalt när det ersätter all mat, men det kanske är helt fel?Känns som jag nu i början skulle behöva en liten "genväg" för att sätta rutinerna att äta 3 ggr per dag.
Jag brukar ta naturdiet smoothie när det krisar med mat, eller om jag tycker det är för krångligt att ta med mat. Blir sån till frukost i skolan nuHoppar gärna in här! I år börjar jag (för ca hundrade gången) mitt kämpande mot ett hälsosammare liv! Har i yngre tonår lidit av stora problem med mat, gått från det till vältränad och stark - men nu har jag hamnat i en dålig period där jag gått upp alldeles för mycket. Har inte vågat väga mig än, men började min träning igår, så imorgon kanske det sker!
- men det är ca 15 kg som ska bort iaf!
Jag har väldigt svårt för att känna hunger- samt mättnadskänslor sedan min ätstörning - och har därför tappat omdömet om vad en "normal" portion är. Antingen glömmer jag helt bort att äta och kommer på kl 20 att jag bara hällt i mig 3 koppar kaffe, eller så äter jag lika mkt som min sambo som har ett väldigt fysiskt krävande jobb (dvs aaaalldeles för mkt för att vara stillasittande student) Så ett av mina mål är att hitta en bra balans för mig själv!
Slänger ut en fråga kring det här med maten; jag är som sagt väldigt dålig på att äta kontinuerligt, finns det någon typ av måltidsersättning som är bra att kombinera med vanlig mat? Så att jag exempelvis tar ersättning vid lunch, men vanlig frukost + middag. Har fått för mig att måltidsersättningar endast är optimalt när det ersätter all mat, men det kanske är helt fel?Känns som jag nu i början skulle behöva en liten "genväg" för att sätta rutinerna att äta 3 ggr per dag.
Jag hejjar på er isåfall![]()
JobbigtJag måste börja äta bättre! Jag är ganska liten i maten just nu, magen har väl krympt eller något, men jag äter bara massor med skräpmat som gör att jag hela tiden är trött. Mina jobb är väldigt aktiva och jag rör på mig hela tiden, så jag måste verkligen äta bra saker. Men jag tycker det är så himla tråkigt att laga mat. Bröd och pasta kan jag inte äta utan att på magknip. Bäst är det med kall mat då jag ofta får ont av varm mat.
Fått hem mitt nu, ska nog börja med "inför fastedagarna" nångång nästa vecka, shit blir ju 9 dagar totalt med innan+efterförberedelser!