Vikttråden 2015

Usch jag gjorde nyss upptäckten att jag inte tycker om paranöt-nötmjök. Smakade :yuck: hasselnötsmjölk är att föredra enligt mina preferenser. (Skulle då göra en juice i råsaftscentrifug med det i)

Kan tipsa om råsaftscentrifug för er som tycker det är jobbigt att göra mat åt sig själv /nyttig mat. Med en bra sån går det fort och blir gott, och finns mängder av nyttiga recept med grönsaker och frukt, i alla möjliga former :)

Vågade väga mig idag!
Har gått upp 9 hg sen fastan, var ganska väntat :) bara att försöka hålla mig stabil/neråt nu!

Vecka 2= -0,9kg

Går på gränsen för fort men räknar med det första veckorna.
Viktigast är att jobbarbyxorna blir allt lättare att knäppa ;)

Har ett nytt delmål: om 2v är det body combat maraton på gymmet: 2h BC! Äääälskar det och längtar, och målet är ju så klart att orka med det passet hehe. Mina fightshorts sitter även lite för tight och kardborren i midja släpper gärna. Liiiite mindre midja så sitter de så mkt bättre ;)

Nu vill jag vara med här! :bump:
Vägde mig här om dagen och såg att jag gått ner 9 kg :banana: så nu har jag kanske 5-6 kg tills jag är nere på normalvikt! ÄNTLIGEN!! :D
Målet är ca 45 kg (är ju bara 1,56!) men dit är det ju en bit så det är bara att kämpa på...aptiten har minskat och nyttigheterna + motionen har ökat så det borde ju inte vara omöjligt egentligen...faktiskt.

@voltis - nu har jag ju inte testat Bc men DRÖMMEN vore ett BodyJam-maraton! Helst blandat med gamla koreografier :D (men det skulle nog inte fungera ändå...så fumlig som jag är. Jag kommer inte ens ihåg första delen på senaste koreografin fastän jag satte den redan första veckorna? :eek: )

Nu vill jag vara med här! :bump:
Vägde mig här om dagen och såg att jag gått ner 9 kg :banana: så nu har jag kanske 5-6 kg tills jag är nere på normalvikt! ÄNTLIGEN!! :D
Målet är ca 45 kg (är ju bara 1,56!) men dit är det ju en bit så det är bara att kämpa på...aptiten har minskat och nyttigheterna + motionen har ökat så det borde ju inte vara omöjligt egentligen...faktiskt.

@voltis - nu har jag ju inte testat Bc men DRÖMMEN vore ett BodyJam-maraton! Helst blandat med gamla koreografier :D (men det skulle nog inte fungera ändå...så fumlig som jag är. Jag kommer inte ens ihåg första delen på senaste koreografin fastän jag satte den redan första veckorna? :eek: )
Bra jobbat!!!

Vi kommer köra en mix av massa gamla o nya låtar, ska bli så kul! Och 5 instruktörer :D

Jag har vääärldens sämsta taktkänsla o koordination, testat zumba en gång -aldrig mer! Mer BC fixar jag galant, det är nog min grej ;)

Du MÅSTE ju testa Bodyjam! :D Det är det bästa jag vet :love: (typ)
Det låter sååå kul med sådan mix! Men hur är det med combat, är det en lång koreografi, eller ny för varje låt? I Bj bygger man upp en (två) koreografi(er) och kör så det ryker, och då är det ju lite svårare att mixa bara låtar...men nu har de redan tröttnat på senaste releasen (fullt förståeligt) så nu HAR de börjat röra om... :p

Igår körde jag 3 pass...och om planen håller blir det 10 pass den här veckan :eek:
Zumba har jag insett är inte min grej, men det kan bero på att vi har världens tråkigaste instruktör :rofl:

Fast detta kanske passar bättre i träningstråden förstås.

kl.
Hur tänker ni vid vägning? Hur ofta? Samma tidpunkt eller olika? Förutsättningar (typ om ni låter bli att väga er om ni ätit för mycket dagen innan, har mens eller något annat som riskerar att vågen visar +?

Jag funderar på att köpa en våg faktiskt. Bra eller dålig idé? (Som det är nu så har jag vägt mig hos passhunden...och det kanske är bra förvisso så jag inte fastnar och börjar väga mig typ varje dag...?)

Försöka hålla vägning till 1 gång i veckan men ibland kan jag inte låta bli att ställa mig på den oftare. Morgon efter toalettbesök men före frukost brukar jag väga mig :)

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1
76.4 17/1

Lite långsammare den här veckan men nu är det -30 iaf!

Och snart BMI övervikt istf fetma.

Mens också, jag som inte ska ha det! :mad:

weight.png

Det låter sååå kul med sådan mix! Men hur är det med combat, är det en lång koreografi, eller ny för varje låt? I Bj bygger man upp en (två) koreografi(er) och kör så det ryker, och då är det ju lite svårare att mixa bara låtar...men nu har de redan tröttnat på senaste releasen (fullt förståeligt) så nu HAR de börjat röra om... :p

Igår körde jag 3 pass...och om planen håller blir det 10 pass den här veckan :eek:
Zumba har jag insett är inte min grej, men det kan bero på att vi har världens tråkigaste instruktör :rofl:

kl.
Hur tänker ni vid vägning? Hur ofta? Samma tidpunkt eller olika? Förutsättningar (typ om ni låter bli att väga er om ni ätit för mycket dagen innan, har mens eller något annat som riskerar att vågen visar +?

Jag funderar på att köpa en våg faktiskt. Bra eller dålig idé? (Som det är nu så har jag vägt mig hos passhunden...och det kanske är bra förvisso så jag inte fastnar och börjar väga mig typ varje dag...?)

Varje morgon efter kiss, före frukost.

Vågen går som en våg ;)

Månaden som gått ser ut såhär.

kl.

Det är olika koreografi för varje låt, 7 st låtar. Konstigt nog lär jag mig dom jättelätt, medans danssteg är jättesvårt ;) men i combat är det vissa typer av rörelser bara, som återkommer i olika former. Kan du jabb, uppercut, armbåge och tre kickar så hänger du med bra sen trots nya koreografier ;)

Vad gäller vägning så väger jag mig en gång i veckan direkt efter morgonkisset :) mest för att få ett hum, sen mäter jag midjan 1 g i månaden. Annars så märker man på kläderna hur de sitter :)

DEn här helgen har det gått bra med maten! Buketräff igår (lördag), blev tacos vilket är supergott :) Efteråt kom chipsen fram och pubmix av nötter. Höll mig till en näve chips och några nötter, utan att direkt tänka på det! Stolt över mig själv! :) Har dessutom blivit tre rejälare ridpass den här veckan, torsdag, lördag och söndag, mellan 8 km-1 mil ridning med mycket trav och en del galopp, vilket kändes lite i benen idag när man skulle trava :pHar vart slarvig med träningen, men känns som ridningen har gett en del så jag orkar inte riktigt bry mig just nu. Får bli nya tag till veckan :)

Väger under 60 kg! Var på semester och åt alltså bara på restaurang i två veckor + alkohol ungefär varenda dag, resultatet av det är 1 kilos viktnedgång haha. Enligt min Lifesum app så har jag gått ner 4,2kg(från 64 till 59,8), sen februari 2013 ;) Använder inte appen speciellt flitigt nä ;)

Angående vägning så väger jag mig nästan varje morgon, men kan ibland glömma bort det en vecka eller så. Är inte speciellt slavisk och blir absolut inte förkrossad om vikten nån gång skulle vara högre än väntat.

Ska väga mig imorgon igen, tömmer kroppen på överflödig vätska idag (vätskedrivande som jag har p.g.a hjärta och njure som inte alltid gör vad de ska med allt vatten ;) ) och hoppas att det hjälper vågen neråt :)

Invägning i morse, -1,3 kg sedan förra veckan och sammanlagt -4,4 kg sedan 2/1. Jag har ett riktigt i-landsproblem nu, jag går ner alldeles för fort. Det har känts senaste veckan att jag äter för lite för jag har börjat känna av ett sockersug även fast jag äter mig mätt och så. Jag har bestämt att nästa lördag, 31/1, ska jag prova att äta lite mörk choklad och se hur det smakar och hur hjärnan reagerar. Jag har 4,7 kg till mitt första viktmål och när jag når dit ska jag unna mig nya underkläder :)

@hvala Jag gick också ner lite för snabbt de första veckorna, 1-1,5 kg i veckan. Detta på 1700 kcal per dag och med vikt inom normalspannet. Håller med om att det känns som ett i-landsproblem och jag hade samma känsla, jag tror verkligen att man får anpassa sig efter hur den egna kroppen funkar och inte någon standardmodell. Jag åt mig också mätt men uppenbarligen tyckte min kropp att det var en aning lite mat. Det är så lätt att hänga på andra som direkt lägger sig på typ 1300 kcal för viktnedgång, själv skulle jag fullkomligen rasa i vikt på så lågt intag.

Bra belöning när du når första målet :) Jag köpte mig ett lite dyrare schampo när jag nådde första delmålet och till nästa mål har jag tänkt unna mig en ny bra yogamatta.

Idag har jag varit hos dietisten och som vanligt visade deras våg 2kg mer än min men det är ju å andra sidan kostant :p

Nästa besök är om 3 månader, jag tänkte nå normalvikt tills dess. Det är typ 13kg kvar men man måste ju satsa :D

Har börjat jobba på nytt deltidsjobb idag. Sökte för att jag visste att det skulle vara fysiskt. Det bränner i rumpa och lår nu! :D
Har lyckats äta utan magont också. Yes! Men inte så nyttigt, flingor och mjölk till frukost t.ex. Visserligen åt jag en stor matig smörgås till lunch och lite choklad för att få upp energin. Köttgryta med grönsaker och ris till middag.

Ska sätta mig ner och googla kalla maträtter som är hälsosamma. Bröd - hur bra pålägget nu än är och en bit choklad :eek: i skidbackeanda är inte direkt optimalt för mig som mår dåligt av mycket kolhydrater.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka