Vikttråden 2015

lätt eller ingen motion 1768 kcal
träning 1-2 dagar i veckan 2025kcal

Vet inte vilken av dom som stämmer på mig då jag pendlar så mycket i hur mk jag rör mig. Men om jag går efter den första så kommer jag alltså stå still i vikt om jag äter 1768 kcal om dagen. Men enligt min app så äter jag ju 1570 typ.. har iofs legat lite över det vissa dagar.

Man måste nog ta det med en nypa salt. Vi har ju våra hormoner som ställer till det i balansräkningen.
Visst vore det så mycket enklare om våra kroppar vore enkla förbränningsmaskiner :)

@Tassetass tror du att det är möjligt att börja med yoga på egen hand utan instruktör? Finns ju en del proffsiga betalsidor man kan bli medlem på.

Så har jag gjort och det gick bra. :) Har man bara lite koll på var man har kroppen och är ödmjuk inför att kroppen kommer få göra en massa saker som är allmänt ovana (läs: lämnar tävlingsinstinkten och stoltheten utanför mattan) så brukar det gå prima.

Här har ni en till som inte mår så bra!

Så nu kokar jag potatis- och purjolökssoppa i ett försök att ta hand om min hals. Natt-tet jag köpte igår var en fullpott, riktigt gott! :d

@MidnightSoul det finns frozen yoghurt som det ska vara mindre kalorier i, det är min plan B om min hals blir mer ajaj.
Har tänkt på det, får hoppas den är billigare än youghurtstället på stan. Ska skicka flickvännen å kolla upp det när hon går å handlar åt mig senare i veckan.

Tror inte att det blir lyckat å göra egen :angel:

Är natt teet svart tee?

Det är svart te och koffeinfritt så extra bra vid läggdags, Pukka heter det och jag köpte då "Night Time". :)
Jag provade yoghurtglassen i somras, har däremot inte direkt koll på näringsinnehållet.

Man måste nog ta det med en nypa salt. Vi har ju våra hormoner som ställer till det i balansräkningen.
Visst vore det så mycket enklare om våra kroppar vore enkla förbränningsmaskiner :)[/QUOTE
Ja det är ju sant.. får chilla ett tag och se om vågen rör sig neråt :)

Jag skulle inte oroa mig. Jag har gått ner från 62 till 55-56 på mina "bästa dagar" men kan fortfarande samma vecka väga 57.5 på måndagen för att på fredagen vara nere på 55.5. Beror mycket på vad för mat jag äter. Vissa typer av mat verkar binda massa vatten för mig.

@Springsteen jag undrar om man verkligen kan gå ner från en dag till en annan, om det inte handlar om vätska? (Ren allmän reflektion) Borde det inte ta någon vecka för att få en bestående vikt?

Jag skulle inte oroa mig. Jag har gått ner från 62 till 55-56 på mina "bästa dagar" men kan fortfarande samma vecka väga 57.5 på måndagen för att på fredagen vara nere på 55.5. Beror mycket på vad för mat jag äter. Vissa typer av mat verkar binda massa vatten för mig.

Jag vägde mig nyss igen och då hade jag ätit lunch, och gått på toa och gjort nummer 2 ;) . vägde 65,6. Så nu blev jag gladare :) har druckit ovanligt mycket vatten idag och igår, om nu det spelar någon roll

@Springsteen jag undrar om man verkligen kan gå ner från en dag till en annan, om det inte handlar om vätska? (Ren allmän reflektion) Borde det inte ta någon vecka för att få en bestående vikt?

Ingen aning. Jag har bara antagit att det är vätska för mig då det känns orimligt att lägga på sig och tappa 1-2 kg på några dagar. ;)

Jag har inte någon bestående vikt än, den varierar med något kg hela tiden.

Det är svart te och koffeinfritt så extra bra vid läggdags, Pukka heter det och jag köpte då "Night Time". :)
Jag provade yoghurtglassen i somras, har däremot inte direkt koll på näringsinnehållet.

Hm då får jag nog skippa tror jag, får nässblod av svart tee och blöder tillräckligt mycke näsblod endå för tillfället.

Jag ligger stadigt kvar på 59,nånting. Känns bra men en vacker dag ska jag börja med Lifesum kaloriräkning, vill verkligen bli av med dubbelhakan...
Träningen går bättre än på länge! Har börjat gå på pass, istället för att träna i gymmet själv som vanligt. Kul med variation! Och nu kan jag inte gå hem så fort de börjar bli jobbigt, är ganska bekväm när jag tränar på egen hand;)

okej, nu har jag varit på första passet på gym för sjukgymnast som jag kommer träffa 2 ggr i veckan ca. och jag är helt död. Startar ju från noll verkligen... noll kondis och inga muskler. Så jag är helt slut trots att han nog tog det väldigt lugnt. Hur ska jag nu kunna räkna kalorier på detta.. har ingen aning vad jag bränt upp. enda jag kunde mäta var ju på crosstrainern där den räknade hur mycket jag brände. 70 kcal. men det andra då..

okej, nu har jag varit på första passet på gym för sjukgymnast som jag kommer träffa 2 ggr i veckan ca. och jag är helt död. Startar ju från noll verkligen... noll kondis och inga muskler. Så jag är helt slut trots att han nog tog det väldigt lugnt. Hur ska jag nu kunna räkna kalorier på detta.. har ingen aning vad jag bränt upp. enda jag kunde mäta var ju på crosstrainern där den räknade hur mycket jag brände. 70 kcal. men det andra då..
Kommer inte ihåg om du använde Lifesum? Där i finns det en lång lista på olika träningar som är inlagda :) När jag har kört nått pass framför datorn, har jag loggat det som "aerobics" eller "fria vikter" beroende på vad jag gjort för övningar. Kanske inte blir exakt men då har man nått att gå efter.

Granngården har rea på finfina vinterridkläder men det som passar nu passar ju inte nästa säsong :cry:

Men vilket lyxproblem :D

Har fortsatt må illa men ätit vettig middag idag iaf.

Vågen har fått spel dock...

Kommer inte ihåg om du använde Lifesum? Där i finns det en lång lista på olika träningar som är inlagda :) När jag har kört nått pass framför datorn, har jag loggat det som "aerobics" eller "fria vikter" beroende på vad jag gjort för övningar. Kanske inte blir exakt men då har man nått att gå efter.
jo jag kör lifesum, dock var det blandat några maskiner och dom flesta övningar på en sån där "strykbräda" man låg på.

Aja.. knappade in crosstainern det andra blir bonus bara ;D

Hm då får jag nog skippa tror jag, får nässblod av svart tee och blöder tillräckligt mycke näsblod endå för tillfället.
Amen fy! :crazy: Då ska du verkligen inte dricka det.

knapp

Uurgh, ingen kul matdag idag. Åt soppa och två knäckebröd till lunch, sedan blev det pastasallad idag igen och soppa med tre knäckebröd till kvällsmat. Kämpar mot ett enormt godissug. :meh:

Min dag har varit ganska bra.
Gått till och från jobbet som de senaste tre dagarna (dock mäter Endomondo olika varje gång... Men 1,8 km är det nog enkel väg).
Käket idag har varit bra!
Frukost: smoothie med kvarg, mango, havtorn, banan och mandelmjölk. En riskaka med Philadelphia och skrika
Lunch: Blomkålssoppa :love:
Mellis: kokt ägg
Mellis 2: några naturgodislakritsar plus M&M Peanuts (dålig Mellis!! :p)
Middag: Gryta med kokosmjölk, torsk och wokgrönsaker, ris till det.

Allt som allt är jag nöjd!

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?