Vikttråden 2015

Vi brukar lata oss och köra på dippmixen och gräddfil.

Grönsaker med dipp är ju bra mycket bättre än chips och dipp. Du skippar ju kalorierna från chipsen. Kvar blir kcal från gräddfilen vilket ju blir 411 kcal (137kcal*3, taget härifrån) plus kalorier från grönsakerna och från dippmixen (dipmixen ca 100 kcal härifrån) och grönsakerna har jag ingen riktig koll på men kanske 70-80 kcal per 100 g?

Men om man delar 2 pers på det hela skulle jag nog räkna med minst 400 kcal var.

Grönsaker med dipp är ju bra mycket bättre än chips och dipp. Du skippar ju kalorierna från chipsen. Kvar blir kcal från gräddfilen vilket ju blir 411 kcal (137kcal*3, taget härifrån) plus kalorier från grönsakerna och från dippmixen (dipmixen ca 100 kcal härifrån) och grönsakerna har jag ingen riktig koll på men kanske 70-80 kcal per 100 g?

Men om man delar 2 pers på det hela skulle jag nog räkna med minst 400 kcal var.

Läskigt vad det drar iväg, tur det inte blir nå chips :D

OT, men nu måste jag få fråga: Bara de sista dagarna har jag sett flera inlägg där det står "nå" på samma vis som du använder det. Vilken dialekt är det? Jag hör det aldrig, och jag ser det i text enbart på buke.

Oj, jag använder det och jag är sthlmare, dock ej med sthlms-dialekt.
Jag tycker att jag pratar "rikssvenska" men många misstar mig för att vara norrlänning :p
Jag har mkt kompisar i norrland, och jag pratar verkligen inte som dom. Brukar sitta såhär ibland :eek:
för att jag inte förstår..

Jag vet inte riktigt hur det går här "nå" ( ;) ).. det har varit svårt att räkna kalorierna dom senaste dagarna, eftersom vi köpt hämtmat och ätit sådant som andra lagat och då vet jag inte vad det innehåller och måste därefter chansa på kalorierna. SÅ hur jag egentligen legat till kalorimässigt vet jag inte. Enligt appen har jag legat bra till.
Vägde mig i morse och den stod på 65.4. Lite upp alltså, men å andra sidan var jag uppblåst i magen när jag vaknade, har inte gått på toa och gjort nummer 2 sedan i går eftermiddag. så middagen och snackset sen igår kväll är ju kvar i magen.
Skall väga mig senare idag, och se vad vågen står på då.

@Philosophia cyklar 6 km tur och retur 5 dagar i veckan till jobbet, :)
Doktorn sa det eftersom att jag är för smal och går jag inte upp i vikt så kan det få konsekvenser senare i livet med sjukdomar etc. Inte så att jag har Anorexia men det kan utvecklas till det om jag går ned mer i vikt. Sedan så sa jag att jag inte mår bra när jag väger så pass lite som jag gör, speciellt inte psykiskt men inte fysiskt heller.:)

Tillbaka till ämnet: Jag har tidigare i tråden beklagat mig över att jag har så svårt att dra ner på maten när jag tränar. Jag både orkar och återhämtar mig sämre när jag inte äter ordentligt. Hur som helst, en upplevelse idag fick mig att fundera på om det är psykiskt! I morse åt jag exakt samma frukost som jag alltid brukar och gav mig sedan iväg till gymmet. Planen var ett kombipass med 15-20 km cykel och 10 km löpning. Inget extraordinärt med det, men det var som om kroppen visste om att den inte inte skulle få tillräckligt med energi efteråt, för sådan soppatorsk som jag hade i slutet av passet har jag aldrig haft - inte ens i slutet av ett maraton.

Normalt sett brukar jag vara rätt oberörd efter ett sådant pass, men idag fick jag sitta på en bänk i fem minuter efteråt för att ens orka ta mig hem. O_o

Fast det är det ju visst det, även om folk från långt upp i norr inte verkar vilja dela med sig av begreppet norrlänning (alternativt är dåliga på geografi).
/uppvuxen i Gävle och enormt less på att folk alltid ska dividera om detta

Sitter ju ihop med Uppsala som sitter ihop med Stockholm alltså måste det vara Skåne typ ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka