Hur illa är det med dipp? Tänkte göra dipp med grönsaker till alla hjärtans dag nämligen. Iaf bra mycket bättre än chips å dipp tänkte jag, men jag kanske är fel ute?
Det beror ju helt på vad du baserar din dip på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur illa är det med dipp? Tänkte göra dipp med grönsaker till alla hjärtans dag nämligen. Iaf bra mycket bättre än chips å dipp tänkte jag, men jag kanske är fel ute?
Det beror ju helt på vad du baserar din dip på![]()
Vi brukar lata oss och köra på dippmixen och gräddfil.
Grönsaker med dipp är ju bra mycket bättre än chips och dipp. Du skippar ju kalorierna från chipsen. Kvar blir kcal från gräddfilen vilket ju blir 411 kcal (137kcal*3, taget härifrån) plus kalorier från grönsakerna och från dippmixen (dipmixen ca 100 kcal härifrån) och grönsakerna har jag ingen riktig koll på men kanske 70-80 kcal per 100 g?
Men om man delar 2 pers på det hela skulle jag nog räkna med minst 400 kcal var.
OT, men nu måste jag få fråga: Bara de sista dagarna har jag sett flera inlägg där det står "nå" på samma vis som du använder det. Vilken dialekt är det? Jag hör det aldrig, och jag ser det i text enbart på buke.Läskigt vad det drar iväg, tur det inte blir nå chips![]()
OT, men nu måste jag få fråga: Bara de sista dagarna har jag sett flera inlägg där det står "nå" på samma vis som du använder det. Vilken dialekt är det? Jag hör det aldrig, och jag ser det i text enbart på buke.
Jag bor i Dalarna Borlänge och vi använder mycket "nå"OT, men nu måste jag få fråga: Bara de sista dagarna har jag sett flera inlägg där det står "nå" på samma vis som du använder det. Vilken dialekt är det? Jag hör det aldrig, och jag ser det i text enbart på buke.
OT, men nu måste jag få fråga: Bara de sista dagarna har jag sett flera inlägg där det står "nå" på samma vis som du använder det. Vilken dialekt är det? Jag hör det aldrig, och jag ser det i text enbart på buke.
Gävleborgs trakten är jag ifrån![]()
Ja men det är ju Norrland
Fast det är det ju visst det, även om folk från långt upp i norr inte verkar vilja dela med sig av begreppet norrlänning (alternativt är dåliga på geografi).
Fast det är det ju visst det, även om folk från långt upp i norr inte verkar vilja dela med sig av begreppet norrlänning (alternativt är dåliga på geografi).
/uppvuxen i Gävle och enormt less på att folk alltid ska dividera om detta