Vikttråden 2015

Om helgerna är svåra jan du väl dra av lite mer kcal under veckorna så du har "råd" med helgen?

Jag har ganska lätt att hålla nere maten när jag jobbar och så äter vi mer och annat på helgerna och det ryms liksom i budgeten (som jag eg inge har någon än men snart räcker det inte med bara operationen för att bli av med det sista överflödiga).

Äter redan för lite under veckorna, så jag vill helst försöka hålla mig till en bra nivå varje dag, gärna ännu jämnare egentligen. Men så länge det går nedåt totalt tänker jag anta att jag bara samlar på mig vääldigt mycket vätska om helgerna :angel:

@nejlica, kolhydrater binder vätska så om du äter mer på helgen kan det vara bra att inte väga sig då utan vänta några dagar. Jag själv väger mig på onsdagar av den anledningen, och jag väger mig enbart en gång i veckan.

@Pilot, 1/3 halloumi är INTE mycket mat. Halloumi är kaloritätt men den mängden du åt, med de tillbehören, gör det till en väldigt liten måltid. Du åt även extremt lite i söndags såg jag. Jag skulle rekommendera att du bestämmer dig för hur många kalorier du ska äta per dag och hur du ska disponera dem (ex 300 kcal frukost, 500 kcal lunch, 500 kcal middag) och sen sätter du ihop ett antal menyer som du räknat ut i förväg innehåller rätt mängd kalorier. Jag är rädd att du inte kommer orka så länge, eller kunna hålla vikten, när du äter så ojämnt.

Har f.ö bokat in ett besök på badhuset till helgen... och det känns helt okej! :bump:
Jag känner liksom igen mig själv när jag tittar mig i spegeln igen och mina kläder sitter som de ska, så nu är jag nästan av med de där senast dittrillade kilona i alla fall!

Vadå- hej- jag- tar- över- tråden?
Känns som om jag ätit mängder med mat idag, två knäckebröd till kvällsmat och sallad med 1/3 haloumiost.
Funderar dessutom på att äta ett mål till.
Undrar om man kan göra deviled eggs med keso?

Tråkigt för er som har gått upp, förhoppningsvis är det bara vätska!
Du kanske ska försöka äta mat som mättar mer? Verkar vara mycket knäckebröd och yoghurt, och det mättar inte mycket i längden. Kanske försöka få i lite kyckling/kalkon i salladerna, och mer mättande pålägg på knäckebröd, ex ägg mättar ju mer än bara smör eller ett salladsblad :) Att slänga i ett ägg i salladen eller lite osttärningar kan göra mycket i en sallad med.

Tack för svar alla!

Det blev en kopp tomatsoppa med lite makaroner igår också. Nu blev det de till lunch med 1/3 av haloumin som krutong. :d

Jag är vegetarian annars hade vart enkelt att ha i lite kyckling eller tonfisk i salladen, är inte jätteglad i veg. halvfabrikat. Men får kanske se till att göra lite morotsbiffar att ha till salladen och ha lite extra pålägg på knäckemackorna, har tänkt göra hummus ett bra tag nu.
Jag vill ju egentligen äta max 1400 kcl om dagen, men samtidigt så blir det ju lite 'hur lite kan jag äta utan att gå hungrig'?

@Pilot Aha, vegetarian, då är det ju svårt att få in proteinet. Men äter du ägg/ost? Det är ju ganska mättande. Avocado på macka har jag hört ska vara gott med.

@Trott ost och ägg äter jag, protein är oftast lätt att få i sig. Just nu känns bara mat överlag 'blah'. Ägg har jag ätit tills det kommer ut ur öronen (egna höns så jag har mycket ägg i perioder) och ost blir lätt för kaloririkt.
Avokado på mackar är :d men det är ju också något man inte ska äta för mycket för kalorierna.

+ att jag blir lite sådan att jag inte är särskilt hungrig/ sugen på mat får jag ta tillfället i akt och äta lite. Men det är klart blir det en längre period så är det inte särskilt sunt.

@Pilot själv kör jag sånna färdiga smoothies från Naturdiet när jag tröttnar på mat, dricker i princip alltid sån till frukost då jag tycker det är det absolut tråkigaste att göra :p Att göra egna juicer och smoothies är ju också ett smidigt alternativ när man inte vill/orkar fixa mat :)

@Trott tack! Får kanske se om jag kan göra någon smoothie, känns passande nu när solen dessutom har hittat fram. :) Naturdiet är för dyrt i nuläget. :p

Och jag är sjuk igen! Det kom tillbaks inatt! Så här lite som jag väger nu har jag inte vägt på tre år! Om man ska något positivt med det hela!

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och gymmat igen. Vet att jag brände 100 kcal på crosstrainern. så det har jag lagt in i Lifesum. Men övriga träningen låter jag bli att knappa in.

Har rester sen igår med potatisgratäng å bea, jäklar vad bea kostar kalorier alltså. är ju helt sinnessjukt. Det är mycket lättare att bara ta väääääldigt lite av den nu när man vet vad den innehåller.

jag antar jag sakta men säkert kommer bygga muskler nu, för jag har då absolut inga till att börja med.. muskler väger ju mer än fett. Kan jag räkna med att jag kommer gå ner mindre nu när jag börjat träna? träningen är väldigt lätt och 2 ggr i veckan. Det är främst styrketräning och bara lite uppvärmning med kontidition på ett par minuter

Som sagt, tomatsoppa med makaroner i till lunch och 1/3 haloumi.
Tre knäckebröd med ost och ett litet glas turkyoghurt med lite honung i.
Till kvällsmat blandsallad med 1/3 haloumi, 1/2 avokado med två msk keso. :d

Kaffe.
75 min kondition på gymmet.
En omelett på två ägg, två kycklingkorvar och paprika.
Kaffe.
Ett grovt rågrut med kalkon.
Bad med syskonbarnet.
Ett halvt äpple.
Fil med havrefras,pumpakärnor, solrosfrön och frysta hallon.
En halv fralla med ost.
En morot.
Nu är jag gott trött.

Senast ändrad:
En 150g kvarg.
Lite potatis, torsk och sås.

Min mage är lite ledsen och det där är ungefär vad den accepterar just nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka