Vikttråden 2015

Då kommer jag här. 52 kg tung, 172 cm lång. Mitt mål är att gå UPP 3-4 kg till sommaren, bygga muskler ffa då jag i nuläget enbart är tunn. För att få ett mer hälsosamt liv, har alltid varit "smal" - ca 56 kg är min normalvikt på. Och att väga 4 kg för lite gör stor skillnad.

Tips, sök på Martina Johansson och Highfatfitness hon är grym på det här med att öka i vikt med hjälp av tung styrketräning

Blev tre knäckemackor med ost, ett litet glas yoghurt med en klick honung och några mandlar.
Det är definitivt den frukost (jaja, lunch då) jag blir absolut mättast på och är ok kalorimässigt.

Sedan blev det grönsallad med en 1/2 haloumi, 1 kokt ägg vid sidan om och så egengjord dressing.

Mätt är bara förnamnet just nu. Får se om jag orkar äta mer lite senare, annars blir det nog bara ett glas yoghurt igen.

Jag står inför en stor utmaning nu. Jag ska bo hos mina föräldrar i 8 dygn, eftersom att jag ska hyra ut min lägenhet under tiden. Problemet med att bo hemma är att, dom ALLTID har godis, kakor, chips you name it.... liggandes i alla skåp och lådor. Det kommer krävas mycket karaktär för att inte gå upp i vikt. Hemma hos mig brukar jag undvika att köpa hem crap just för att det då är lättare att låta bli när det inte finns tillgängligt. Hos mina föräldrar har jag ju inget att säga till om när det gäller det där. Min mamma älskar godis ;)

Jag brukade tycka att det var en utmaning, min sambo ska upp i vikt och äter precis vad han vill, Man får helt enkelt bestämma sig och äta bra mat istället. :)

Bakade "fröbröd/frökex" igår, utan mjöl. Blev riktigt goda :up:. Tänkte att det skulle vara som ett nyttigt och mättande "snacks"...
Superenkelt recept: 5 dl blandade frön/kärnor, 3 dl riven ost, 3 ägg.
Rör ihop, sprid ut på bakpapper. In i ugn 200 grader i 15 min. Klart! :d

Idag blev det keso till frukost.

Skinka, mozzarella och grönsaker till lunch. 150 g hallonkvarg och en semla till efterrätt efter lunch. :d Mums!

4 knäckemackor med leverpastej när jag kom hem från jobbet.

Kyckling, bacon och grönsaker till middag.

Av någon anledning så har det gått att äta normala portioner i över en vecka nu utan magont. Så jag äter och är glad. :D

Jag har gått upp lite i vikt på sista tiden, men det är ingen katastrof. Några kilon hit eller dit, Har väl tre kg kvar till målvikten, eller vad jag tror är målvikten. Men går jag ner det till typ juni eller juli så är jag nöjd. Har börjat på ett nytt jobb där jag är aktiv och lyfter tungt hela dagarna, så jag lär väl gå ner i vikt av det.

Blev tre knäckemackor med ost, ett litet glas yoghurt med en klick honung och några mandlar.
Det är definitivt den frukost (jaja, lunch då) jag blir absolut mättast på och är ok kalorimässigt.

Sedan blev det grönsallad med en 1/2 haloumi, 1 kokt ägg vid sidan om och så egengjord dressing.

Mätt är bara förnamnet just nu. Får se om jag orkar äta mer lite senare, annars blir det nog bara ett glas yoghurt igen.

Blev 1 1/2 glas turkyoghurt med honung till kvällsmat. Lite väl mycket socker idag även om det stämmer kalorimässigt. Har ett perfekt barnglas som jag äter yoghurt ur för att se till att det inte blir för mycket.

Längtar sååå till jag kan spänna in skärpet ett hål till, funderar på om jag redan då ska köpa ett par nya jeans som passar eller vänta lite till.

Inte har det gått neråt här inte. Snarare lite upp, men jag är glad ändå.
På lördag blir det middag ute (igår med - trerätters på italiensk restaurang... :p :d) men ska försöka räkna kcal torsdag-fredag iaf.

Dagens käk (ej räknat på)
Smoothie på mandelmjölk, hallon, banan och mango.
Gulaschsoppa med Creme fraiche
Semla :d
Makaronilåda
Blåbärskvarg, banan och blåbär. Två riskakor med Philadelphia och skinka.

Minus semlan känns det som en riktigt bra dag! :D

Jag brukade tycka att det var en utmaning, min sambo ska upp i vikt och äter precis vad han vill, Man får helt enkelt bestämma sig och äta bra mat istället. :)

Du var rätt, ska verkligen försöka.

Idag har det gått bra.

Ett kornelle fullkornsbröd med smör och skinka på och en kopp te till frukost.

Kyckling wook till lunch, och sen till middag.

Ett glas proviva och lite popcorn till mellis

Några rutor marabou och en skål med i
Lättfil och all bran till kvälls mat

Precis rätt på kalorier. :)

Vad brukar ni göra för att bli extra peppad? Jag brukar kolla på victoria secret fashion show. Alla är så snygga och smala, många lite i väl smala.Men jag är avis på dom som har kurvor men är träffade som är med på visningar

Gårdagen.
En vetetekaka med ost och kaffe 6:45.
60 min på motionscykel med bra känsla. Varierande motstånd. 25km.
Omelett på två ägg och en vegburgare plus wokgrönsaker 11:30.
En vetetekaka med ost och kaffe 15:30.
En tallrik hemmagjord vegetariskt ärtsoppa och en halv fralla med ost.

Blev lite för mycket smörgås. Max två ggr försöker jag hålla det till.

I dag ska jag jobba 10 timmar så motionen blir på kvällen. Trivs inte alls lika bra med det. Vad gillar ni bäst?

Vad brukar ni göra för att bli extra peppad? Jag brukar kolla på victoria secret fashion show. Alla är så snygga och smala, många lite i väl smala.Men jag är avis på dom som har kurvor men är träffade som är med på visningar

Prova för små jeans :p
Samt sätta upp träningskläder.

Sjuk träningsvärk idag, fixar knappt skriva på tangentbordet :eek:
Lite roligt när jag la på vikten på latsdraget och PT lite småleende först "ja du kan ju prova" och sen "ser jättebra ut, kanonteknik" :D

Värsta är att det inte känns som jag förlorar någon fettvikt utan bara bygger på muskler under fettet :meh:
Jaja, ska göra en ny BIA-mätning på onsdag så får vi se vad den säger
Sist hade jag lagt på mig 1,9 kg muskler på två veckor enligt den och bara gått ner 0,5 kg fett. Kommer ju väga MER när tävlingen är slut än innan om det ska fortsätta så här O_o :rofl:

Ursäkta mig men måste få klaga lite innan jag skäller på folk.

Men jag orkar inte med folks gnällande om småsaker just nu, ring någon annan tack och vissa mig lite hänsyn är mest vad jag känner...

Min partner är nyopererad gick på 3 veckor max efter vi var in på akuten, en kompis är oxå nyopererad även om den iaf var planerad. Båda föräldrarna ganska fint skadade klarar sig inte själv så det är tur att dom kan hjälpa varandra, inte skadade vid samma tillfälle. En kompis vars liv har förändrats drastiskt för resten av livet. Och en person som funnits i mitt liv hela mitt liv har cancer och kommer troligtvis inte överleva.

Seriöst jag orkar liksom inte....

@MidnightSoul usch mycket på en och samma gång.
Hoppas din tjej tillfrisknar snart och de andra som står dig nära.
Beklagar verkligen din vän som har cancer, tycker det är fruktansvärt.

När man har så mycket runt omkring så tror jag det är bra att försöka ventilera det med jämna mellanrum och tillåta sig det. Och för all del låt de som är runt omkring dig få veta att du har en massa som pågår just nu.

@MidnightSoul usch mycket på en och samma gång.
Hoppas din tjej tillfrisknar snart och de andra som står dig nära.
Beklagar verkligen din vän som har cancer, tycker det är fruktansvärt.

När man har så mycket runt omkring så tror jag det är bra att försöka ventilera det med jämna mellanrum och tillåta sig det. Och för all del låt de som är runt omkring dig få veta att du har en massa som pågår just nu.
Tack, dom vet om det men jag vet inte om dom tänker på det för allt är inte berättat på en å samma gång. Kom på själv först förra veckan varför jag var så jäkla stressad.

Ja tjejen kommer ha lång sjukskrivning, men förhoppningsvis så ska hon bli bra iaf så det inte händer några fler ggr :)

Delikatessknäcke med ost.
Nästan en hel burk (liten) kvarg.
Gulaschsoppa, pillar ut potatisen och köttet och äter det, kanske 1.5dl totalt.
Ostmacka (den ingår i soppan, äter på vägen hem i bilen, en ljus och onyttig rackare!)
250g lax och couscous (barnmat).
Ca 1liter te med ca 3dl grön mjölk.

Proppmätt och ska sova snart, blir kanske lite mer te innan jag somnar :)

(Jo tidigt men åker hemifrån vid 02).

Jag är nöjd med att jag inte köpte ett 2 pack å åt det som eftermiddags snacks å middag. Men betvivlar starkt att det blir någon matlagning idag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur