Vikttråden 2015

Och jag åt också semla, 2 stycken till och med :o Väldigt små dock. Med lite träning på det (blir sällan mer än bara lite) avslutade jag ändå dagen 10 kcal under mitt dagsmål. Det var visst någon som åt tomatsoppa till kvällsmat för att kunna stoppa i sig onyttigheter istället :angel:

Jag åt ingen semla igårmen däremot i lördags. Och sen körde jag ett hårt pass i gymmet söndag morgon före frukost, som jag tror jag orkade tack vare semlan ;)

Invägning idag och jag trodde ärligt talat inte det hänt något alls, men vågen visade -0,8 kg sedan förra veckan :) Nu har jag i princip nått vikten jag hade när jag blev gravid.

Total viktnedgång sedan 2/1: 7,5 kg
Kvar till första viktmål: 1,7 kg
Kvar till andra viktmål: 4,3 kg

I veckan som var har jag gymmat tre gånger och fokuserat på stora energiförbrukande muskelgrupper. Jag kör så hårt som bäckenbotten tillåter. Jag går också långa promenader nästan varje dag och det är numera ingen ansträngning att gå raskt med barnvagn i 90 min :)

Idag tog vågen ett stort hopp neråt - 60,3 kg! Från att legat på 61,1 i en halv evighet. Yey! Men jag tyckte jag kissade hur mycket som helst igår så det var nog en del vätska i kroppen också. Skönt iaf att det äntligen händer något :).

Åt förresten hela 3 (kakor/bulle) igår + en liten chokladbit. Var bortbjuden på trevligt fika sen hade givetvis sambons mamma bakad några riktiga kaloribomber när jag kom hem som jag smakade en bit av. Ridning igår + timmes promenad samt kalorisnål kvällsmat gjorde dock att jag ändå låg som jag skulle. Och ja, det var mycket njutning i det fikat ;)

Får dock skippa träningen idag :( Är förkyld och hostar en del och vågar inte riktigt chansa, tränade i måndags trots kli i halsen men nu känns det som kroppen är mer nedsatt. Får ta en timmes promenad efter jobbet istället och hoppas jag kan springa på fredag igen.

Start: 26 Jan

Startvikt: 66,7 kg
Målvikt: 60 kg

vägning 1 Vecka 1: 66,1 kg

vägning 2 vecka 1: 65,6 kg

Vägning 1 Vecka 2: 65,7 kg

Vägning 2 Vecka 2: 65,4 Kg

Vägning 1 vecka 3 : 65,7

Vägning 2 Vecka 3 : 64,2

Vägning 1 Vecka 4 : 64,7

Hum... gått upp lite, eller ja jag hade inte varit på toa innan eller så, det kan ju påverka. Om man jämför med förre veckan samma dag så har jag ju gått ner 1 kg!

Åt oxå en semla på jobbet idag, hemmagjorda semlor å gemensamt fika med semlorna rakt framför snoken.... Tur jag ska dra ner som tusan på läsken i helgen. Varit lite mer än det bör ha varit dom senaste veckorna. Antar att det är för att det är så himla mycke just nu. Men skärpning skärpning.
Ja himla taskigt av ens arbetsgivare att ställa fram en massa semlor bara sådär framför snoken! Jag fullkomligt älskar semlor, kan äta det året runt. Men nu räcker det.

Blodvolymen ökar på grund av en ökning av plasma och röda blodkroppar. Plasmaexpansionen börjar redan efter någon vecka med uthållighetsträning. Sammanlagt kan ökningen bli 10-15% av en ursprunglig blodvolym på ca 4 liter för kvinnor. Den ökade blodvolymen bidrar sedan till att även öka hjärtats slagvolym.
Se där, alltid lär man sig något nytt. Att röda blodkroppar ökar känns ju iofs väldigt logiskt.

För jag nog har en ganska skev bild av att jag inte är så stor som jag är :meh: :o
Men det är bra, förra gången jag såg en liknande bild på mig själv (är extremt duktigt på att undvika kameror) gick jag ner 25 kg på nästan ingen tid alls :up:

Och nej ni kommer INTE få se bilden förens jag gått ner minst 15 kg :p

Jag står inför en stor utmaning nu. Jag ska bo hos mina föräldrar i 8 dygn, eftersom att jag ska hyra ut min lägenhet under tiden. Problemet med att bo hemma är att, dom ALLTID har godis, kakor, chips you name it.... liggandes i alla skåp och lådor. Det kommer krävas mycket karaktär för att inte gå upp i vikt. Hemma hos mig brukar jag undvika att köpa hem crap just för att det då är lättare att låta bli när det inte finns tillgängligt. Hos mina föräldrar har jag ju inget att säga till om när det gäller det där. Min mamma älskar godis ;)

För jag nog har en ganska skev bild av att jag inte är så stor som jag är :meh: :o
Men det är bra, förra gången jag såg en liknande bild på mig själv (är extremt duktigt på att undvika kameror) gick jag ner 25 kg på nästan ingen tid alls :up:

Och nej ni kommer INTE få se bilden förens jag gått ner minst 15 kg :p
Jag förstår vad du menar, man kan verkligen inbilla sig att det nog inte är så illa, men när man väl ser en bild kan man få en chock. Vet att jag fick det när jag vägde 78 kg och i mitt huvud så hade nog inte min kropp förändrats såååå mycket... men när jag såg bilden så fick det då verkligen igång min motivation och jag gick ner till 67 kg!

Jag förstår vad du menar, man kan verkligen inbilla sig att det nog inte är så illa, men när man väl ser en bild kan man få en chock. Vet att jag fick det när jag vägde 78 kg och i mitt huvud så hade nog inte min kropp förändrats såååå mycket... men när jag såg bilden så fick det då verkligen igång min motivation och jag gick ner till 67 kg!

Håller med er båda. Dessutom det där undvikandet av att ens sätta på sig kläder som man inte passar i längre. Var först när jag ställde mig på en våg å såg som jag fick en oh jävlar.

Ja himla taskigt av ens arbetsgivare att ställa fram en massa semlor bara sådär framför snoken! Jag fullkomligt älskar semlor, kan äta det året runt. Men nu räcker det.
Håller med å hemmagjorda oxå. Men nu är det skärpning.

Gått upp till 68, 4 kg, men inte direkt förvånad efter helgen som var med alldeles för mycke läsk.

Vetetekaka och kaffe 6:45.

60 min på motionscykel på gymmet.
Varierade motstånd och tempo. Totalt 2.5 mil. Bra känsla.

Omelett av 2 ägg och en vegburgare. Wokgrönsaker bredvid. 11:30

Ikväll ska min snälla mamma göra ärtsoppa. Jag äter inte kött så det blir sällan jag får det.

Jag ska försöka ta mig tillbaka lite försiktigt. Av många anledningar höll jag på att krascha totalt men nu börjar det ordna upp sig en sak i taget. Har mått dåligt både fysiskt och psykiskt och det har visat sig i katastrofala matvanor och mängder med godis. Men det är ingen idé att gräma sig över det nu, gjort är gjort. Jag skriver här nu för att hitta lite inspiration igen, jag kommer inte köra på lika hårt som innan utan försöka hitta en balans. Det har varit svårt för mig när jag inte kunnat träna, men nu ser jag ljuset i tunneln och hoppas få komma igång inom de närmaste veckorna.

Väga mig ska jag inte göra på tag, finns ingen anledning att göra det nu när jag är uppsvullen både av mens och av socker. Om någon vecka eller två kanske. Om jag känner för det. Har fortfarande ett viktmål som jag var 2 kg ifrån innan det gick åt skogen, nu är det nog ett par kilo till. Men det är bara att ta nya tag :)

Håller med er båda. Dessutom det där undvikandet av att ens sätta på sig kläder som man inte passar i längre. Var först när jag ställde mig på en våg å såg som jag fick en oh jävlar.

Fick ett oh jävlar häromdagen när jag hade på mig ett par ridbyxor jag köpte för ett par månader sedan, när jag låg som högst. Tycker inte jag ser någon större skillnad (möjligtvis om midjan) speciellt inte med kläder på, men ridbyxorna satt liksom löst långt ner på benen! Och de fyllde jag ut utan problem för bara någon månad sedan, måste ju har varit jättestor i förhållande till vad jag tänkte mig :o

Så nu har jag lovat mig själv ett par nya ridbyxor om jag är duktig och går ned ytterligare ett par kg :idea:

Då kommer jag här. 52 kg tung, 172 cm lång. Mitt mål är att gå UPP 3-4 kg till sommaren, bygga muskler ffa då jag i nuläget enbart är tunn. För att få ett mer hälsosamt liv, har alltid varit "smal" - ca 56 kg är min normalvikt på. Och att väga 4 kg för lite gör stor skillnad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka