Vikttråden 2015

Här har vågen stannat på 61,1 och rör sig inte ur fläcken :(. Den var ju nere ett kort tag på 60,7 men har alltså hoppat upp igen.

Jag äter nog runt 1700-1800 kcal per dag men jag tränar varje dag också och känner att jag inte vill dra ner mer, dessutom äter jag inget sött eller skräp. Jag äter betydligt mindre än jag brukar äta, äter annars lika mycket som sambon och ändå bra vikt så för mig så känns 1700-1800 kcal ganska lågt.

Jaja, det är väl bara att härda ut och hoppas den kommer igång, måtten har inte direkt ändrat sig men jag ser ju (och känner) att kroppen känns fastare efter all träning och min kondis har absolut blivit bättre.

Ett tecken på att man inte ska hänga upp sig på vikten! Du känner dig fastare och har då kanske bytt ut fett mot muskler?

Det är ju jättebra :) skitsamma då om vikten inte gått neråt.

:devil::mad::devil::mad::devil::mad:

Har fått känningar i baksidan av knät. Så nu har jag tagit mod till mig och bokat till nya kiropraktorn och det är sååååå läskigt :arghh:
Men jag måste få ordning på höfter och bäcken överlag för att kunna fortsätta träna så pass hårt som jag gör. Misstänker att det hänger ihop med min vurpa för två veckor sen.

Middag igår blev hemlagade pannbiffar, bea-majonäs, ruccola, körsbärstomater och helt gudomligt goda ugnsrostad blomkålsbuketter som fick marinera i lite kokosolja, chiliflakes och havssalt innan de åkte in i ugnen.

Ett tecken på att man inte ska hänga upp sig på vikten! Du känner dig fastare och har då kanske bytt ut fett mot muskler?

Det är ju jättebra :) skitsamma då om vikten inte gått neråt.

Ja troligtvis men man blir ju ändå frustrerad :p Men huvudsaken är ju att man är frisk och stark i kroppen så egentligen skulel man ju skita i den där siffran på vågen.

Laddar för bodypump klockan 18. Men är inte speciellt laddad, trots jag bara suttit inne med skolarbete hela dagen och verkligen känner att jag borde röra ordentligt på mig. Men dit ska jag, vet ju att jag kommer tycka det är kul när jag väl är där. Och jag behöver verkligen förbränna lite av min pluggmotivationschoklad... Får tänka på att jag dessutom ska äta god mat när jag kommer hem :)

Här har vågen stannat på 61,1 och rör sig inte ur fläcken :(. Den var ju nere ett kort tag på 60,7 men har alltså hoppat upp igen.

Jag äter nog runt 1700-1800 kcal per dag men jag tränar varje dag också och känner att jag inte vill dra ner mer, dessutom äter jag inget sött eller skräp. Jag äter betydligt mindre än jag brukar äta, äter annars lika mycket som sambon och ändå bra vikt så för mig så känns 1700-1800 kcal ganska lågt.

Jaja, det är väl bara att härda ut och hoppas den kommer igång, måtten har inte direkt ändrat sig men jag ser ju (och känner) att kroppen känns fastare efter all träning och min kondis har absolut blivit bättre.

Du har ökat konditionsträningen. Konditionsträning ger en ökad blodvolym och det är en rätt snabb process till skillnad från muskelutveckling. Ökad vikt kan alltså vara en större blodvolym i kroppen.

Sommarsoppa och två knäckebröd med ost till lunch.
Har precis ätit pastasallad med stekt fejcon och svamp. Blev alldeles för stor portion även om hälften var grönsallad. (M.a.o. inte inte så kaloririkt som det kunde vart som tur var!)
Förkyld IGEN däremot. :meh:

Du har ökat konditionsträningen. Konditionsträning ger en ökad blodvolym och det är en rätt snabb process till skillnad från muskelutveckling. Ökad vikt kan alltså vara en större blodvolym i kroppen.

Aha, som när man är gravid då för då gick man ju upp över en natt pga det. Tack för förklaring. Jag har definitivt ökat min kondition, det är ju pulsmätare på löparbanden och pulsen har blivit mycket bättre sedan jag började :).

Blev samma pastasallad till kvällsmat igen. Blev än en gång för stor portion (är tydligen jättehungrig idag).
Som tur är den helt ok kalorimässigt ändå, men ska verkligen tänka mig för imorgon mer.
Tror det kan ha haft med att jag åt soppan till frukost som är väldigt kalorisnål, behöver äta lite mer första målet för att stå mig resten av dagen.

Kan numer dra byxorna över höften utan att knäppa upp dem! Nu önskar jag bara att vågen hänger med lite bättre. Mål nummer två är att kunna spänna in ett hål till på skärpet.

Jag tycker att det är svårt att "mäta" kalorier då jag inte väger maten. Jag räknar på ett cirka och nöjer mig med att känna att jag äter skapligt bra. Det är ju så jag vill ha det egentligen så.

1 vetetekaka och kaffe 6.45

2 kycklingkorvar, ca 1½ dl färdigkokt pasta, wokgrönsaker, lite blomkål och några nyper riven ost med salt, chiliflingor och vitklökspeppar. Rörde i hop i stekpanna 11:30 Kaffe

½ Äpple 16:00

En ganska rejäl fralla. (Hembakad på vatten med aprikoser, gojibär, katrinplommon och solrosfrön.)
Två ägg. 17:00

Planen var att äta ngt mer, eller framförallt lite senare men är proppmätt och vägrar äta bara för att.

Tränade 60 min konditon med bra känsla på morgonen.

Idag har det gått bra, jag har vägt och skrivit in allt i appen. Har ätit middag och har 144 kcal kvar.
Gjorde nudlar och kyckling med wookgrönsaker till middag, det blev vääääldigt lite nudlar kan jag säga, för dom var jätte dyra i kcal.. desto mer kyckling och grönsaker. Proppmätt

Idag har jag ätit en semla. Serverades på jobbet och kunde in motstå den. Nu har jag ätit två semlor i år och jag brukar bara äta en. Så nu är jag lite sur. Dessutom vägde jag mig imorse och har inte gått ner ett gram, snarare upp ett halvt kg. Nu vägde 72 kg och förra veckan 71 kg....jag vill ner till 67-68 ungefär. Men tendensen här är ju inte bra alls. Så nu är det nya tag som gäller, nu ska jag ut i mörkret och stormen för en promenad. Å andra sidan har jag i princip varit förkyld nu ända sen 1 november så jag förstår att jag gått upp i vikt. Men är så missnöjd eftersom jag bara inte får gå upp ett endaste gram eftersom vikten brakar iväg då helt. Nåja. Nya tag, och en ny mätning nästa vecka!

Men blodvolymen är väl densamma ungefär, utan det som ökar är själva slagvolymen, dvs hur mycket blod som passerar hjärtat. Åtminstone om jag kommer ihåg rätt från fysiologin jag läste för rätt länge sen nu.

Idag har jag ätit en semla. Serverades på jobbet och kunde in motstå den. Nu har jag ätit två semlor i år och jag brukar bara äta en. Så nu är jag lite sur. Dessutom vägde jag mig imorse och har inte gått ner ett gram, snarare upp ett halvt kg. Nu vägde 72 kg och förra veckan 71 kg....jag vill ner till 67-68 ungefär. Men tendensen här är ju inte bra alls. Så nu är det nya tag som gäller, nu ska jag ut i mörkret och stormen för en promenad. Å andra sidan har jag i princip varit förkyld nu ända sen 1 november så jag förstår att jag gått upp i vikt. Men är så missnöjd eftersom jag bara inte får gå upp ett endaste gram eftersom vikten brakar iväg då helt. Nåja. Nya tag, och en ny mätning nästa vecka!

Åt oxå en semla på jobbet idag, hemmagjorda semlor å gemensamt fika med semlorna rakt framför snoken.... Tur jag ska dra ner som tusan på läsken i helgen. Varit lite mer än det bör ha varit dom senaste veckorna. Antar att det är för att det är så himla mycke just nu. Men skärpning skärpning.

Men blodvolymen är väl densamma ungefär, utan det som ökar är själva slagvolymen, dvs hur mycket blod som passerar hjärtat. Åtminstone om jag kommer ihåg rätt från fysiologin jag läste för rätt länge sen nu.

Blodvolymen ökar på grund av en ökning av plasma och röda blodkroppar. Plasmaexpansionen börjar redan efter någon vecka med uthållighetsträning. Sammanlagt kan ökningen bli 10-15% av en ursprunglig blodvolym på ca 4 liter för kvinnor. Den ökade blodvolymen bidrar sedan till att även öka hjärtats slagvolym.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?