Vikttråden 2015

Jag förstår mig inte på min kropp, allvarligt
Det är som att jag inte kan tappa fett OCH vätska samtidigt, otroligt puckat
-1 kg på vågen,-1cm i midjan men bara -0,1 kg fett den här veckan? Då gjorde hon om mätningen också.

Men jag fortsätter på samma sätt med periodisk fasta och strikt LCHF, två pass styrka och resten konditionsintervall-träning två veckor till. Det SKA gå
Är i full optimal ketos nu i alla fall och då brukar det hända grejer. Fast å andra sidan är det första gången jag kör det i samband med träning så vem 17 vet hur min märkliga kropp reagerar?

Jag förstår mig inte på min kropp, allvarligt
Det är som att jag inte kan tappa fett OCH vätska samtidigt, otroligt puckat
-1 kg på vågen,-1cm i midjan men bara -0,1 kg fett den här veckan? Då gjorde hon om mätningen också.

Men jag fortsätter på samma sätt med periodisk fasta och strikt LCHF, två pass styrka och resten konditionsintervall-träning två veckor till. Det SKA gå
Är i full optimal ketos nu i alla fall och då brukar det hända grejer. Fast å andra sidan är det första gången jag kör det i samband med träning så vem 17 vet hur min märkliga kropp reagerar?
Jag tror man står lite "för nära" när det handlar om hur kroppen reagerar. Tror faktiskt man måste ge den lite tid och en chans att förändras. :)
Det är i.a.f. min förhoppning då det känns som om rör sig i snigelfart för min del.

knapp
Igår blev det en färdigshake till frukost. Till lunch blev det 1/3 haloumi med sallad, äggröra och två knäckebröd med ost. Sedan tog jag en Naturdietbar som verkar ha vart för mycket kolhydrater då det triggade igång sötsug och hunger. Bestämde mig därför för att steka wokgrönsaker och äta nudlar. Allt som allt blir det ju en bra dag eftersom jag hamnar kalorimässigt bra ändå.

Idag gör jag ett nytt försök med färdigshake till frukost, samma lunch som igår. Sedan tänkte jag ta två pulvershake och prova att äta en bar sist.

Här rör det sig meeeega långsamt. Imorgon och i helgen tänkte jag äta mat i stället för måltidsersättning och jobba på god kosthållning. Allt för att inte hamna i fällan att man vräker i sig när man väl äter igen.

Tillbaka i tråden efter en stressig period. Det har varit en bra vecka. Jag har inte aktivt tänkt på portionsstorleken, men tydligen börjar det ändå sitta, för vågen visade i morse 48,3 kg. Eller först visade den 48 kg, men gjorde alltså lång näsa vid en andra vägning.

Vågen på 83 nu på morgonen :banana:det går neråt! Blev 3 pulvershake igår och 2 wasa runda knäckebröd, idag vanlig dag igen men vet inte vad jag ska hitta på att äta riktigt. Hinner/orkar inte laga mat i veckan då jag vart hemma sent så ev blir det smoothie eller köpe sallad. Men, i onsdags var jag och shoppade lite, och tänkte köpa en klänning jag hitta på rea, kompisen tyckte jag skulle prova en M, och ha bara :eek: det kan jag inte ha (Typ trikåklänning), men gick iaf å provade en L och en M. Jag kom hem med M!!! :bump:visst jag har en bit kvar innan jag är en m, men att gå från L/XL till att kunna ha en medium, känslan var enorm! Har även märkt av på mina andra kläder att dom sitter lösare :)
från 7/1 till idag har
midjan -10 cm
magen - 10 cm
arm -3.5 cm
lår (räknat från 6/2 till idag) -3 cm
rumpa -6 cm
:bump::banana::bump:

Tillbaka i tråden efter en stressig period. Det har varit en bra vecka. Jag har inte aktivt tänkt på portionsstorleken, men tydligen börjar det ändå sitta, för vågen visade i morse 48,3 kg. Eller först visade den 48 kg, men gjorde alltså lång näsa vid en andra vägning.

Inte bara jag som kliver upp mer än en gång med andra ord :D

Min är lite som vågen på Biggest loser, det går både upp och ner innan den stannar. Två lika resultat vill jag ha innan jag noterar dagens vikt.

Jag kommer nog unna mig 2 burkar pepsi och räkröra ikväll.

Tjejen har gjort sitt sista misstag nu, nu räcker det. Sket i att dyka upp igår trots att vi hade planer, hörde inte av sig, svarade inte i telefonen men var online på fb flera ggr... Nu skiter jag i det här, jag har fått nog. Orkar inte med oansvariga icke vuxna. Vill man vara tillsammans med mig får man iaf ta å vissa det och försöka iaf, inte bara köra sitt eget race... Frågan är nu hur sjutton man dumpar någon som inte dyker upp när man har planer och inte svarar i telefonen :S

Jag kommer nog unna mig 2 burkar pepsi och räkröra ikväll.

Tjejen har gjort sitt sista misstag nu, nu räcker det. Sket i att dyka upp igår trots att vi hade planer, hörde inte av sig, svarade inte i telefonen men var online på fb flera ggr... Nu skiter jag i det här, jag har fått nog. Orkar inte med oansvariga icke vuxna. Vill man vara tillsammans med mig får man iaf ta å vissa det och försöka iaf, inte bara köra sitt eget race... Frågan är nu hur sjutton man dumpar någon som inte dyker upp när man har planer och inte svarar i telefonen :S

Skicka REK.

:banana: Heja alla fighters!

Här går det ok, sötsuget väck, normal energi.... Men vikten... Fortsätter uppåt. Så jag ringde precis psyk och sa att jag måste få byta medicin det är oacceptabelt det här. Så förhoppningsvis blir det någon ny plan nästa vecka... :bump:

Vågen på 83 nu på morgonen :banana:det går neråt! Blev 3 pulvershake igår och 2 wasa runda knäckebröd, idag vanlig dag igen men vet inte vad jag ska hitta på att äta riktigt. Hinner/orkar inte laga mat i veckan då jag vart hemma sent så ev blir det smoothie eller köpe sallad. Men, i onsdags var jag och shoppade lite, och tänkte köpa en klänning jag hitta på rea, kompisen tyckte jag skulle prova en M, och ha bara :eek: det kan jag inte ha (Typ trikåklänning), men gick iaf å provade en L och en M. Jag kom hem med M!!! :bump:visst jag har en bit kvar innan jag är en m, men att gå från L/XL till att kunna ha en medium, känslan var enorm! Har även märkt av på mina andra kläder att dom sitter lösare :)
från 7/1 till idag har
midjan -10 cm
magen - 10 cm
arm -3.5 cm
lår (räknat från 6/2 till idag) -3 cm
rumpa -6 cm
:bump::banana::bump:

Hade en liknande upplevelse idag jag också! Gick ju upp en del under hösten och töjde väl i samma veva ut mina jeans. Har bara "jeans" (stretch) av samma modell och trots att det är samma storlek är det speciellt ett par som sitter väldigt löst och dåligt numer (det var väl de med sämst stretch :p) så idag tänkte jag köpa ett par nya för att ersätta dem. Funderade på om jag skulle ta samma storlek jag brukar (vilket alltså var vad jag hade innan jag gick upp) eller våga mig på storleken under... Döm om min förvåning när den mindre storleken var för stora och jag kom hem med jeans som var två tum mindre i midjan än jag någonsin haft :eek:

Så jag instämmer i dansen! :bump::banana::bump:

Min är lite som vågen på Biggest loser, det går både upp och ner innan den stannar. Två lika resultat vill jag ha innan jag noterar dagens vikt.

Haha, brukar också behöva ställa mig flera gånger för att få ett resultat jag kan lite på. Funderar på om inte vågen dessutom gjorde ett litet hopp när sambon bytte batterier i den, gick plötsligt ned ett kg bara över natten då :p

Hade en liknande upplevelse idag jag också! Gick ju upp en del under hösten och töjde väl i samma veva ut mina jeans. Har bara "jeans" (stretch) av samma modell och trots att det är samma storlek är det speciellt ett par som sitter väldigt löst och dåligt numer (det var väl de med sämst stretch :p) så idag tänkte jag köpa ett par nya för att ersätta dem. Funderade på om jag skulle ta samma storlek jag brukar (vilket alltså var vad jag hade innan jag gick upp) eller våga mig på storleken under... Döm om min förvåning när den mindre storleken var för stora och jag kom hem med jeans som var två tum mindre i midjan än jag någonsin haft :eek:

Så jag instämmer i dansen! :bump::banana::bump:
Ja jag bytte faktiskt jeans igår med, tänkte jag chansar å provar ett av de andra jag har (har flera i samma modell men olika färg och storlek från 42-46) och ett par i 44 har tidigare känts för trånga men hoppade i dom nu å shit dom satt ju bra nu! :p 46orna fick ner i tvätten så får vi se om dom är snäppet tightare sen eller om jag kan göra mig av med dom :p man blir så pepp :banana:

Jag upplever att den kan bli lite störd när man flyttar på den. Hur som helst så blev jag tvungen att testa ytterligare en gång till utan att den var "nyflyttad". Då visade den stabilt flera gånger på 48,0.

Det låter spännande med en Biggest loser-våg. Spelar den dramatisk domedagsmusik också? :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka