Vikttråden 2015

Viktmässigt har inte så mycket hänt sen sist. -0,5 kg, så om -2 kg till så är jag viktmässigt på samma ställe som då och idag kollade jag mått för första gången sen strax innan olyckan och de säger följande i jämförelse med då:

Byst: samma
Midja: +2 cm
Höft: -3 cm
Ben: - höger: -1 cm vänster -1,5 cm
Armar: höger: -1 cm, vänster: -4,5 cm :eek:

Har tappat en del i styrka/muskler överlag och vänsterarmen är kännbart avsevärt klenare än innan och svarar inte riktigt superbra på träning för att bygga upp musklerna igen heller, men skam den som ger sig!

Eländet innan gympasset idag

spagettiarm_zpsqhaz9tsp.jpg

Positivt är att gäddhäng lyser med sin frånvaro i af :up:

I dag har jag varit invalido och det blev inte bättre av att köra bil hela vägen till jobbet - när jag åker tåg promenerar jag åtminstone lite mer. Kort promenad på lunchen fick det bli pga arbetsbördan. I morgon ska jag försöka ge mig ut och springa. Vi får se hur det går :D

Fortsatt invalid i dag men det gick bra att springa ändå. Jag hade tänkt öka på med 1 km till drygt 4 km men gjorde en missbedömning och ökade bara med ungefär hälften. Det gick hur som helst toppenbra och jag är fortsatt pepp. Nästa pass blir antagligen på torsdag eftersom jag ska på konferens hela fredagen.

Träningen går mao riktigt bra just nu. Vikten däremot skenar uppåt. Nu 66,1 och 65,9 senaste dagarna här. Tror dock inte att det blir långvarigt.

Har varit sjukt svårt komma tillbaka till träningsrutinerna igen efter det ofrivilliga uppehållet
Men idag har jag träningsvärk igen :up:

Shoppade loss lite på MMSport.se precis med ny BCAA (som sonen ätit upp under min sjukperiod) samt en PWO man kunde blanda med BCAAn för extra kick under träningen. Samt nytt proteinpulver med förhoppningsvis bättre smak än päronsplitten jag har nu :wtf:
På måndag är sista BIA-mätningen i viktkampen och vecka 18 ska jag göra nytt fys-test vilket ska bli intressant :)

Vikten är den samma stått och stampat här länge nu, lite ner och så lite upp. Jäkla platå kroppen inte vill lämna tydligen :rage:

Har inte kunnat träna på 4 veckor, bröt foten, men tänkte smita iväg till gymmet imorrn och iaf köra överkropp och benövningar som inte belastar foten. Så här kan jag ju inte hålla på.

Har inte kunnat träna på 4 veckor, bröt foten, men tänkte smita iväg till gymmet imorrn och iaf köra överkropp och benövningar som inte belastar foten. Så här kan jag ju inte hålla på.
Jag har också brutit foten. ( fraktur bakom lilltån typ) Sjukgymnasten har sagt att det är bra att cykla nu så jag är överlycklig.

Metatarsalefraktur 5 (mellanfotsbenet till lilltån)? i så fall har vi samma...
Jag kommer inte riktigt i håg namnet men det låter lika. Jag har inte varit gipsad men belastat begränsat. Nu har det snart gått sex veckor och det är mycket bättre. Och jag får cykla på motionscykel så länge inte smärtan ökar nämnvärt.

Jag kommer inte riktigt i håg namnet men det låter lika. Jag har inte varit gipsad men belastat begränsat. Nu har det snart gått sex veckor och det är mycket bättre. Och jag får cykla på motionscykel så länge inte smärtan ökar nämnvärt.

Det låter ju som om att det är en sådan fraktur, de gipsas inte och har en läktid på 4-6 veckor. jag har som sagt gått snart 5 veckor nu och är lite sugen på att börja just cykla på motionscykel och träna övningar som inte belastar foten...

Det låter ju som om att det är en sådan fraktur, de gipsas inte och har en läktid på 4-6 veckor. jag har som sagt gått snart 5 veckor nu och är lite sugen på att börja just cykla på motionscykel och träna övningar som inte belastar foten...
Ja 6 sa läkaren, 4-8 sa ortopeden. Jag har gått 6 nu.
Min sjukgymnast sa att jag får cykla upp till varje dag och att det är ok att det gör lite ont ngr timmar efter. Än sålänge har det gått väldigt bra. Började på 15 minuter och är uppe i 30 nu.

Ny andrasiffra idag :bump: visseligen nu på kvällen efter en dags fasta så får se hur det ser ut imorgon ;) 81.8 iaf, vilket betyder -6.2 kg sen 7/1. Det går inte snabbt, men det händer :) inte räknat kcal senaste veckorna men försökt hålla vettiga matvanor, inte heller haft någon riktig fasta de senaste två veckorna så jag är glad det rört sig neråt ändå :)

Kort promenad på lunchen men drygt 4 km "löpning" när jag kom hem. Sätter inom "" för med (terränggående pansar)barnvagn, en tolvkilos unge i nämnda vagn, nylagt rullgrus på den backiga vägen och motvind var det inte lätt att springa. ;) Blev några gångpauser, men jag tog den första först efter drygt 2 km iaf - mer än halva sträckan. :up:

I morgon är det konferens hela dagen. Kanske att jag hinner med någon promenad innan eller efter. Vågen var lite snällare i dag; vi får se vad den visar i morgon.

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2
69.9 28/3

69.7 4/4
69.5 11/4
67.9 18/4

Först visade vågen 67.3 men det gick jag inte med på...

Skönt att det händer lite på vågen igen!

weight.png

Katastrofalt beteende. Överätit sjuka mängder. Vågen stod på 60 före helgen. Har säkert gått upp minst 2 men det är inte det som är grejen. Ätbart är enda glädjen. Och så får det inte vara.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka