Vikttråden 2015

66.2 idag så nu går det åt rätt håll igen.

Garanterat ingen IVF före augusti så jag får väl krympa så mycket jag kan tills dess, så jag har en fin vikt att sikta på efter graviditet. Och jag vet att IVF inte är en garanti men om jag ska orka mentalt så måste jag tänka så.

66.2 idag så nu går det åt rätt håll igen.

Garanterat ingen IVF före augusti så jag får väl krympa så mycket jag kan tills dess, så jag har en fin vikt att sikta på efter graviditet. Och jag vet att IVF inte är en garanti men om jag ska orka mentalt så måste jag tänka så.

Hoppas det går snabbt sen att få IVF och att det komemr funka på första försöket. *kram*

1_by_erehsidne-d8ulgoy.jpg

Måste börja träna armar. :rofl: Ska ta tag i maten nu också. Kan inte leva på McDonalds, popcorn, smågodis och glass. Inte konstigt att jag inte får några muskler.

Hoppas det går snabbt sen att få IVF och att det komemr funka på första försöket. *kram*

Jag står ju i kön sedan 30/3. Det jag helst vill är att landstinget ska hyfsa upp reglerna för det fria vårdvalet så jag kan vända mig till Linné. De har inte ens fått pris de kan debitera landstinget...

Under tiden tänkte jag blåögt tro att jag kan få till det spontant :rofl:

Nu är vågen stadigt under 66.5 och darrar ner till 65.7, skönt att jag fortfarande tappar bara jag skärper till maten.

Någon har som har provat färdiga proteinpannkakor?

Har tidigare gjort egna proteinpannkakor, men aldrig provat färdiga.

Och gärna nån som har koll på veganska smoothies?

Jag står ju i kön sedan 30/3. Det jag helst vill är att landstinget ska hyfsa upp reglerna för det fria vårdvalet så jag kan vända mig till Linné. De har inte ens fått pris de kan debitera landstinget...

Under tiden tänkte jag blåögt tro att jag kan få till det spontant :rofl:

Nu är vågen stadigt under 66.5 och darrar ner till 65.7, skönt att jag fortfarande tappar bara jag skärper till maten.

Trist att det är så segt :/

60.7. Känns som om det går segt men 1.3 kg från torsdag till idag är ju ok.
Till helgen är det dock kalas/fest. Målet är att inte överäta.
Och det gick åt helvete. Ska det inte gå att ha ett normalt/lagom förhållande till sånt som är ätbart. *ledsen*

Verkar gå åt rätt håll, vart å snurrar runt 82.5 några veckor men nu visar vågen 81.7. Hade vart härligt att gå ner ett par tre kg till midsommar då en vecka i Spanien väntar. Men har så sjukt stressiga dagar nu så lär inte hinna med någon extra träning utöver den vanliga ridningen 4-5 dagar i veckan.

Blev ett tufft pass igår som jag fick äran i att hålla! :D

Annars går det riktigt långsamt, känns som om jag bara tittar åt en chokladkaka så säger det *vavavoom* och så har jag lagt på mig på höfterna.

Till kvällsmat blev det en riktigt god smoothie. Gjord på; Hallon&blåbär, lite soyagurt, lite mer mandelmjölk, en liten banan och en matsked linfrö.
Hade jag ätit den till frukost hade jag nöjt mig med halva, men det kändes lagom mättande att äta det till kvällsmat. Ställde in den en bra stund i kylskåpet så fröna fick svälla lite.

Nu blir det lite mandlar och te.

Jag måste säga att tabbouleh är den perfekta snabbmaten, med stekt haloumi till blir det urgott!

Blev en smoothie till frukost som jag delade med en vän. :)
1 avokado, 1 banan, kakao, mandelmjölk och lite dadlar. Blev helt okej faktiskt! Smakade ju inte O'boy precis, men nog slank det ner!

Antingen blir det samma smoothie till kvällsmat som igår, eller så blir det knäckemackor för min del. :p

60.8 kg. Får ses som ok att vara nere på samma vikt som i fredags före katastrofhelgen. Dock är det aldrig godkänt att vara över 60. Känner mig mullig och bläkig.

@Pilot Haha ja, och nu verkar jag "få" 16 timmar "över" i veckan, då mitt extrajobb inte har råd att ha mig kvar, så jag är väl så illa tvungen att investera lite tid i att röra på fläsket :p Actic hade ett erbjudande om träning utan bindningstid, bara en månads uppsägning, och dom skulle bjuda på månadsavgiften (hur länge då kan man ju fundera) till tidigare kunder. Funderar om det kan vara värt att ta det typ två månader iaf under sommaren här, och verkligen ta och träna.

60.8 kg. Får ses som ok att vara nere på samma vikt som i fredags före katastrofhelgen. Dock är det aldrig godkänt att vara över 60. Känner mig mullig och bläkig.
Skönt att vara nere på samma vikt som innan. :)

Fast det är väl alltid godkänt att väga mer än 60?

@Pilot Haha ja, och nu verkar jag "få" 16 timmar "över" i veckan, då mitt extrajobb inte har råd att ha mig kvar, så jag är väl så illa tvungen att investera lite tid i att röra på fläsket :p Actic hade ett erbjudande om träning utan bindningstid, bara en månads uppsägning, och dom skulle bjuda på månadsavgiften (hur länge då kan man ju fundera) till tidigare kunder. Funderar om det kan vara värt att ta det typ två månader iaf under sommaren här, och verkligen ta och träna.
Det tror jag nog! Om man kan komma undan billigt så kan det ju vara värt det.
Är det då rent gym?
(Jag tycker gruppträning är så mycket roligare!)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka