Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på.... gick ner 12 kg förra våren och gick sedan upp 15 igen... Det var nog rätt rimligt dock eftersom nedgången var ätstörd och inte särskilt rimlig. Räknade kalorier men var alldeles, alldeles för snål mot mig själv och det slutade i hetsätningar och kräkningar. Nåväl. Ska försöka få till en mer balanserad och långsam nedgång den här gången så det blir lite mer hållbart. Uppgången berodde sedan delvis på att hösten varit tuff med sjuk vallhundsvalp och många sömnlösa nätter och tröstätande.
Och ja, jag behöver verkligen gå ner, egentligen minst 15 kg för att få "normal-BMI".
Januari blir ren sockeravgiftning, sen ska jag försöka hålla koll på kalorierna och förhoppningsvis kunna smyga igång med promenader både själv och med hunden.
 
Kläder är helt klart en drivkraft även för mig. Det känns onödigt att köpa en massa nytt för en storlek jag inte vill ha när garderoben är full av kläder.
Håller med! Jag packade ner garderoben inför flytt och jag har massvis med riktigt fina kläder som nu är 1-2 storlekar för små.
 
3/1 71.6 😐

Så delmål 1 blir under 70.
Gärna till vägningen 24/1.
Slutmålet är as always runt 55kg, dvs -16.6kg i år. Det är inte riktigt 1.5kg/månad så ur den synvinkeln fullt rimlig.

Det verkar också som att jag ammade sista gången 23/12 vilket gör att både sug och prolaktinnivåer är på väg ner = hjälp på traven!

Nu är jag tvärfökyld så inleder med ett par dagars vätskebaserad diet, ingenting smakar ändå något så det passar bra!
 
Jag vill också vara med!
Gick ner cirka 17kg för några år sedan, men har gått upp lite igen. Vägde mig till 71kg idag och delmål 1 är 65kg och sen är slutmålet att komma ner till 60 kg. Min största utmaning är att få rutin på måltider och inte ersätta riktig mat med sött. Ska också börja träna thaiboxning nu i januari och tänker att det kommer att hjälpa mig lite på traven.

3/1 71.0
 
Det blev 30 min cykling igår och idag tog jag en promenad på friskvårdstimmen.

Kunde inte hejda mig igår och åt tre karameller innan jag kom på mig själv 🙄
 
Jag är fortfarande lite sjuk och gnällig och känner mig inte redo. I morgon är det fest, och på söndag sparkar jag igång. Men jag har i alla fall bra mat hemma. Och igår använde jag nya hushållsassistenten för första gången sedan den gamla gick sönder och wokade med en hel del grönsaker.
 
Åh, det fanns en tråd i ämnet! Här är en som börjat banta efter nyår. Vägde in mig på 78,4 kg. Tänkte köra lite extra hårt nu i början så jag kickas igång och ser snabba resultat. Vågen ska stå på under 70 kg till min födelsedag 5 maj.

Använder mig av appen LifeSum så jag räknar kalorier. Det gör livet så himla mycket enklare. Får äta vad jag vill så länge jag inte äter mer än mitt dagliga intag tillåter.

Heja mig!
 
Åh, det fanns en tråd i ämnet! Här är en som börjat banta efter nyår. Vägde in mig på 78,4 kg. Tänkte köra lite extra hårt nu i början så jag kickas igång och ser snabba resultat. Vågen ska stå på under 70 kg till min födelsedag 5 maj.

Använder mig av appen LifeSum så jag räknar kalorier. Det gör livet så himla mycket enklare. Får äta vad jag vill så länge jag inte äter mer än mitt dagliga intag tillåter.

Heja mig!

Vad ska du ligga på?
 
Jag tänker börja efter helgen... börjar med en ren proteindiet de första 5 dagarna för att dra ut all vätska dvs mat med högt proteininnehåll och lågt på kolhydrater och fett och kommer sedan antingen börja räkna kalorier eller köpa vv appen! Hade först tänkt köra protein varvat med grönsaker för en snabb viktnedgång men vet inte om jag pallar att välja bort kolhydraterna just nu... Men man måste ju inte äta det varje dag! Ska försöka ha en helt vit månad oxå 😑
 
Då var det dags, då. Jag kommer att räkna kalorier, snål bastilldelning och tillägg för träning. Det har funkat rätt bra förr. Det gäller bara att klara av första veckan - hittills check på frukost och lunch. I morgon blir det väl att köpa på sig soppor och dylikt så att det finns bra mat för hela arbetsveckan.
 
Jag är på, efter graviditeten (fick barn i somras) så är det fortfarande ca 8-10kg som ska bort! 5 kg behöver jag bli av med till slutet på mars då jag ska börja jobba igen och behöver komma i fler av mina kläder.. :meh: :p
Har slutat med allt godis/kakor/chips och börjat träna hyfsat igen samt räknar kalorier lite lätt iaf så får jag se vad det ger :p
 
Har varit förkyld i tre veckor plus ätit för mycket av eller en lång tid. Jag ska inte väga mig i början för då blir jag lite manisk utan jag ska äta lagom och försöka komma i gång med träningen. Får bli promenader till en början.
 
Jag har problem, fattar verkligen inte.
Jag skall enligt programmet ( aftonbladets viktklubb) ligga på 1300 kalorier/dag.
Och jag får kämpa för att komma upp i detta.
Antingen fyller jag i allt helt fel? Hur man nu kan göra det när det är färdiga val att klicka i. Väger maten gör jag för att hålla koll. Men jag får äta betydligt mer än vad jag gör i vanliga fall för att komma upp i 1300? Och det känns ju bakvänt att äta mer, när jag försöker gå ner i vikt?
Kan tillägga att jag veg, äter hyfsat nyttigt till vardags i vanliga fall.

/B
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 068
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp