Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte försöka gå upp tre-fyra kilo lite långsamt fram till sommaren. Bakvänt problem för mig, har aldrig haft svårt att äta tillräckligt :p Har ingen våg hemma så jag tänkte försöka mäta genom måttband och bilder och sen låna våg hemma hos någon lite då och då. Utmaningen blir att gå upp långsamt och att inte göra det genom att äta massa skräp :angel: Målvikt runt 57-58 kg.

Appropå diskussionen några sidor tillbaka om vikt på muskler vs. fett så tänkte jag lägga in ett par bilder. Har gömt bilderna utifall någon inte vill se. På den nedre bilden väger jag 5 kg mer än den övre men har fortfarande samma klädstorlek. Min målvikt blev avsevärt högre när jag började träna.

whq5vVQ.jpg

LyxhkRi.jpg
Men din kropp har ju en helt annan form på nedre bilden, påverkar inte det hur kläderna sitter?
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2
6/2 - 69.4

Negativ trend igen, med ökat intag och ökad träning för att håla styr på huvet. Funkar planenligt.

Idag blire depåfyllning igen. Eftermiddagsfika a la pappa Murphy på det gamla kakfatet och ärvda koppar.
Sen ärtsoppa, pannkaka, falurågrutmedkryddost och varm punsch - på Gefle Agnetaporslin.
Precis som pappa serverade varje torsdag.
 
Pga , förkylning så har jag inte tränat på 1,5 vecka. Så har gått upp från 67,4 till 68,5.
Men nu blire hårdkörning igen 💪.
Hoppas kapa ett kg på två veckor iaf. Vore trevligt om man kunde ligga på 65 kg iaf till sommaren.
 
Igår vid ungefär den här tiden vägde jag 73,8. Nu väger jag 75,2. HUR??!!! Jag har bara ätit en miniportion idag. Vad i he-vete? Jag som var så nöjd att jag börjat gå ner... Tydligen inte. Kan ju inte vara normalt detta? :arghh:
 
Varit bortrest några dagar och då fuskat helt ohämmat 🙈 Samt inte riktigt fått till motionen. Men varit och tränat ikväll och nu är det bara på't igen. Får se hur jag gör med vägningen i morrn, den lär inte bli rolig...
 
Igår vid ungefär den här tiden vägde jag 73,8. Nu väger jag 75,2. HUR??!!! Jag har bara ätit en miniportion idag. Vad i he-vete? Jag som var så nöjd att jag börjat gå ner... Tydligen inte. Kan ju inte vara normalt detta? :arghh:
Fast du måste se förändring över tid och inte från dag till dag, handlar om vätska i kroppen och annat som diffar. Och kanske se över vågen? 💪❤ Lycka till!
 
Vad äter du på fastedagarna?

Ofta soppa, eller så har jag fastedag när jag jobbar kväll. Då har jag jobbat natt innan och äter inte frukost innan jag lägger. Äter inget när jag vaknar heller utan äter något för 500 kcal till middag bara.

Idag blev det katastrof dock. Ashungriga efter hundträning så blev två cheesburgare till middag och därmed över 500 kcal (två finn crisp med Philadelfia och skinka till sen frukost/lunch) men hade bränt en del idag, så även om jag inte brukar räkna bort kalorierna jag bränner på en fastedag så känns det helt okej.
 
Igår vid ungefär den här tiden vägde jag 73,8. Nu väger jag 75,2. HUR??!!! Jag har bara ätit en miniportion idag. Vad i he-vete? Jag som var så nöjd att jag börjat gå ner... Tydligen inte. Kan ju inte vara normalt detta? :arghh:
Väger man sig varje dag får man nog förvänta sig att det kan gå både upp och ner på så kort tid. Det tar ju tid innan det ger utslag på vikten och inte dag- till- dag.
 
Igår när jag var på stan upptäckte jag att mina tights hade irriterande häng i grenen. Noterade även att de var lite korviga runt benen. Köpte nya, en storlek mindre. Håll tummarna för att detta inte slutar i besvikelse vid påklädning!
 
Tänker inte väga mig idag. Har haft en värdelös natt med oväntat besök. Över helgen drar jag till Sthlm med @Lydia och då tänker jag inte räkna på något alls.
 
Jag vill gå ner i vikt och håller på med det, men jag tror att jag ska sluta väga mig och istället bara titta på kroppen och se förändringen på det sättet. Jag känner att jag nästan börjar bli besatt av den där siffran på vågen och det känns inte bra. Jag får panik om jag är tyngre än jag var dagen innan osv, och börjar då äta minimalt och träna stenhårt. Jag skrev om detta tidigare i tråden och fick då veta att det är normalt att pendla i vikt från dag till dag, så jag ska inte hänga upp mig så mycket på siffran. Jag tror inte att det är bra för mig faktiskt...
 
2/2 -0,2 kg
9/2 +0,6 kg (+0,4 kg)

Nu tror jag inte att jag egentligen har gått upp nästan ett halvt kilo, utan att det är vätska efter gårdagens styrketräning. Men ner har jag iallafall inte gått.

Jag tog över arbetsuppgifterna för mitt nya jobb i måndags. Mycket jobb, mycket att tänka på, långa dagar och lite sömn, så jag har bara tränat två dagar den här veckan och har inte velat dra ner något utan har ätit som ”vanligt”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 428
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 184
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 730
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp