Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig går det okej. Slarvar mycket men idag var det fastedag iaf. Blir nog bara en denna veckan tyvärr, men ska försöka få till en på onsdag också. Får se hur det går 😝🙄
 
Som svar på frukostfrågan lite längre bak i tråden;

Jag försöker variera frukosten då jag inte är en frukostmänniska men måste äta för att bli en någorlunda vettig mamma till båda barnen :laugh:

Varierar mellan havregrynsgröt med "Bara bär" som sylt och lite mjölk, Wasa sportknäcke med ägg (två stycken) och antingen en smoothie eller en propud till. Helger blir det ibland bananpannkakor med bär och lite honung.
 
Jag tänkte försöka gå upp tre-fyra kilo lite långsamt fram till sommaren. Bakvänt problem för mig, har aldrig haft svårt att äta tillräckligt :p Har ingen våg hemma så jag tänkte försöka mäta genom måttband och bilder och sen låna våg hemma hos någon lite då och då. Utmaningen blir att gå upp långsamt och att inte göra det genom att äta massa skräp :angel: Målvikt runt 57-58 kg.

Appropå diskussionen några sidor tillbaka om vikt på muskler vs. fett så tänkte jag lägga in ett par bilder. Har gömt bilderna utifall någon inte vill se. På den nedre bilden väger jag 5 kg mer än den övre men har fortfarande samma klädstorlek. Min målvikt blev avsevärt högre när jag började träna.

whq5vVQ.jpg

LyxhkRi.jpg
 
När inget rimmar.
Jag har inte kunnat motionera på över två veckor pga envis förkylning.
När jag vägde mig för en vecka sen eller ngt vägde jag 64,8. Det kändes ändå ok med tanke på julätandet osv. I helgen överåt jag. Galamat, pizza, godis. I dag säger vågen 63,6.
Bara att vara tacksam men snacka om att vågen lever sitt eget liv.
 
2,5 kg kvar till målvikt. i den här takten är jag i
mål om en månad. Skulle vara fantastiskt, även om jag tror att det är lite optimistiskt. Stora utmaningen är nu när jag inte kan träna som jag vill pga förkylning, att äta ”lagom”. Men det verkar ju gå lysande. 😊
 
Jag har skött mig bra hittills den här veckan. Gör en plan för dagen på morgonen och följer den. Mitt största problem är att inte överäta på kvällen :p Men det har gått bra denna veckan som sagt!
 
Vägdag idag och -0,4 kg. Så totalt -4,4 kg. Dock stod vågen lite lägre i lördags men mitt i ägglossningdagarna nu så ökade på lite i vätska. Det går bra både med mat och motion här.
 
Hoppar in i tråden
Fick se en bild på mig själv från nyårsafton och kände det här gåååår inte längre 😱
Startade upp Lifesum igen och kör nu ett 3 veckors Keto Burn-program (LCHF-inspirerat) att börja med
Min käpphäst är bröd i alla dess former, och chips.
För mycket mackor ger mig sötsug och då moffar jag godis och choklad sen. Blir en ond cirkel
 
Jag kör "cheat day" varannan helg och det innebär denna helgen och jag har haft det i tankarna när det varit kämpigt.
Men så pratade jag med min syster och insåg att vi ska på "gala" på måndag och måste skjuta på den tills dess. Är ju bara någon extra dag, men det blev väldigt mycket jobbigare helt plötsligt!
 
Fastedag idag är tanken. Sov länge, så då blir det lite enklare. 😅😁
Jag är väldigt dålig på att få till två i veckan, men jobbar på det iaf. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 489
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 581
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp