Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lagt av med mina Majskakor med smör.. samt bytt ut tre knäckemackor på jobbet mot ett ägg.

Jag tror det hjälper för på 2v så är det ca 1,5kg ner 💪🏻 Säkert är endel den normala variationen men hoppas nån fettprocent släppt också!
Men kämpar vidare med resterande 3 kg.
Det låter så sjukt lite när man gått ner mycket som jag gjort men alltså 😂 nu känns det som ett lika stor projekt som att gå ner 15 kg 🫣
 
Innan slutet på oktober måste jag gå ner cirka 4 kg. Sen har jag cirka 4 kg till att gå ner. Jag börjar nog ordentligt på måndag, men jag har börjat smyga in goda vanor redan nu. Det kommer bli tufft och jag är egentligen inte alls sugen, men nu måste något göras! 💪🏻
Kör på! 💪🏻 Tänker att ibland kan en tuff start kanske vara bra?! För att hitta disciplin och bra val att sedan spinna vidare på. Men brukar väl gå ner fortast k början också?
 
Ner ett kg på en vecka trots att jag ätit både McDonalds och hämtmat en gång. 😅 Men skönt, då är det bara två kvar.
 
Kör på! 💪🏻 Tänker att ibland kan en tuff start kanske vara bra?! För att hitta disciplin och bra val att sedan spinna vidare på. Men brukar väl gå ner fortast k början också?
Jo, jag måste gå "all in". För jag kommer fuska lite, men det brukar vara okej. "Mjukstart" innebär exakt lika mycket fusk och då fungerar det inte. :angel: jag siktar på måndag, då är semestern slut, jag vill njuta och dricka vin någon dag till :laugh:
 
Har helt tappat rätt riktning.
Känner mig hungrig mest hela tiden. Håller mig till godis på helgerna men ofta blir det för mkt och på veckorna äter jag ganska mkt lunch utan att bli mätt.
Joggar varannan dag och övriga dagar rör jag mig minst 10 000 steg. Har inte vägt mig på länge men är ganska säker på att vågen säger ca 6-8 kg mer än vad jag brukar.
Inte så att det skapar ngn direkt ångest då jag fortfarande inte är direkt tjock men kläder passar inte och jag vlll inte att mat och godis ska vara det som betyder ngt i mitt liv.
När jag mår dåligt som nu så blir det extra mkt så.
 
Jag började aldrig den där måndagen som jag pratade om i augusti, så jag börjar idag istället. Vikten har jobbat sig uppåt med cirka 0,5 kg i månaden i 1,5 år, så helt plötsligt har jag 7-10 kg att bli av med.. Kan leva med -5 kg, då borde jag kunna ha ganska mycket kläder som blivit för små igen. Jag är inte alls peppad. Det känns tungt, men verkligen dags att försöka göra en förändring..
 
10 september vägde jag in mig på min högsta vikt nånsin 😒 har haft månader av hetsätning.

Så nu försöker jag få kontroll på allt igen. Ner 2 kg hittills, ca 7-10 kvar. Maten är min största issue, träningen har jag haft i mig hela tiden och kör ca 5 dagar i veckan plus har rörligt jobb.

Slutat äta lösviktsgodis och bytt ut mot en påse smaksatta dadlar på helgerna istället, tror den förändringen kommer göra mycket!
 
10 september vägde jag in mig på min högsta vikt nånsin 😒 har haft månader av hetsätning.

Så nu försöker jag få kontroll på allt igen. Ner 2 kg hittills, ca 7-10 kvar. Maten är min största issue, träningen har jag haft i mig hela tiden och kör ca 5 dagar i veckan plus har rörligt jobb.

Slutat äta lösviktsgodis och bytt ut mot en påse smaksatta dadlar på helgerna istället, tror den förändringen kommer göra mycket!
Jag typ hetsäter på helgerna. Lösgodiset är svårt att låta mil.
Motionen är inget problem för mig heller. Inte heller att skippa godis på vardagar.
 
10 september vägde jag in mig på min högsta vikt nånsin 😒 har haft månader av hetsätning.

Så nu försöker jag få kontroll på allt igen. Ner 2 kg hittills, ca 7-10 kvar. Maten är min största issue, träningen har jag haft i mig hela tiden och kör ca 5 dagar i veckan plus har rörligt jobb.

Slutat äta lösviktsgodis och bytt ut mot en påse smaksatta dadlar på helgerna istället, tror den förändringen kommer göra mycket!
Det jobbigaste för mig kommer vara att inte äta på kvällarna. Äter alltid tidig middag, då jag är så hungrig efter jobbet. Har köpt lite riskakor ifall jag måste få i mig något fast jag ska försöka låta bli. Jag försöker låta bli att räkna på helgerna, men ska försöka begränsa det goda lite.
 
Jag typ hetsäter på helgerna. Lösgodiset är svårt att låta mil.
Motionen är inget problem för mig heller. Inte heller att skippa godis på vardagar.

Lösgodis är fan farligt alltså 😅 köpte lätt en påse för över 100 kr på helgerna och smällde i mig.
Det jobbigaste för mig kommer vara att inte äta på kvällarna. Äter alltid tidig middag, då jag är så hungrig efter jobbet. Har köpt lite riskakor ifall jag måste få i mig något fast jag ska försöka låta bli. Jag försöker låta bli att räkna på helgerna, men ska försöka begränsa det goda lite.

Hear you. Tidigare åt jag middag direkt jag kom hem, dvs runt 14.30.. mitt nya knep är att äta ett litet mellanmål och sen äta middagen på mer normal tid, tycker det hjälpt mycket!
 
Lösgodis är fan farligt alltså 😅 köpte lätt en påse för över 100 kr på helgerna och smällde i mig.
Det är tyvärr väldigt gott och jag har extremt svårt med lagom. När jag har hållit mig till typ 2hg tycker andra att det är mkt.
Och ofta äter jag ngt annat också. Vet inte om det skiljer på hetsätning och tröstätning men tyvärr har gott att äta en för stor plats i mitt liv.
 
Det är tyvärr väldigt gott och jag har extremt svårt med lagom. När jag har hållit mig till typ 2hg tycker andra att det är mkt.
Och ofta äter jag ngt annat också. Vet inte om det skiljer på hetsätning och tröstätning men tyvärr har gott att äta en för stor plats i mitt liv.

Jag kan också äta hur mycket godis som helst. Har löst det med att jag får äta lite godis varje dag för att det ska bli mindre speciellt. Köper en salta katten ask eller liknande eller äter några bitar choklad varje dag. Det hjälper mig!
 
I 5 dagar var jag väldigt orolig över en sak. Det resulterade i att jag tappade aptiten fullkomligt och det enda jag åt var 1dl kvarg till frukost, lite lite lagad mat till lunch och sen en banan till kvällen. Tippar på max 800 kacl/dag i 5 dagar.
Jag tappa 3,5kg och nästan 5cm i midjan🙈 på en vecka. Endel vätska säkert, men jag vet att det går fort när jag slutar äta. Var allvarligt sjuk förra sommaren och fick fasta endel och tappade något liknande på ungefär samma tid och blev jättetunn, jag vägde mindre från start då.

Nu är aptiten tillbaka och kroppen är upprörd efter dietdagarna och vill helst smälla i mig allt som får plats i munnen. 😩 helst sött och fett, gärna tillsammans såklart.

Tänk om jag bara kunde hålla normal diet nu, för vikten blev ju perfekt 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 900
Senast: zassoo
·
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 540
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 029
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp