Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
I 5 dagar var jag väldigt orolig över en sak. Det resulterade i att jag tappade aptiten fullkomligt och det enda jag åt var 1dl kvarg till frukost, lite lite lagad mat till lunch och sen en banan till kvällen. Tippar på max 800 kacl/dag i 5 dagar.
Jag tappa 3,5kg och nästan 5cm i midjan🙈 på en vecka. Endel vätska säkert, men jag vet att det går fort när jag slutar äta. Var allvarligt sjuk förra sommaren och fick fasta endel och tappade något liknande på ungefär samma tid och blev jättetunn, jag vägde mindre från start då.

Nu är aptiten tillbaka och kroppen är upprörd efter dietdagarna och vill helst smälla i mig allt som får plats i munnen. 😩 helst sött och fett, gärna tillsammans såklart.

Tänk om jag bara kunde hålla normal diet nu, för vikten blev ju perfekt 😂
Jag ligger ju i skilsmässa och har på fyra veckor gått ner fem kilo :o Aptiten försvann första veckan men sedan ”passade jag på” eftersom sötsugen försvann; att sluta med godis och snacks, dra ner på kalorierna (främst i form av kolhydrater) och samtidigt gå minst 20.000 steg per dag. Istället för godis så äter jag kanske ost och kex, så unnar mig fortfarande.
 
Vet inte hur jag ska komma rätt på det. Motionen är inga problem men ätandet är det. Känsloäter. Äter ganska bra under vardagar, dock lite för mycket. Har ngn slags fobi för att vara hungrig,
 
Vet inte om jag vågar väga mig till veckan, har varit krasslig = inte kunnat röra mig som jag brukar = tröstäter 😂
Men känner mig bättre nu, back to rutiner imorgon igen.
 
Jag ligger ju i skilsmässa och har på fyra veckor gått ner fem kilo :o Aptiten försvann första veckan men sedan ”passade jag på” eftersom sötsugen försvann; att sluta med godis och snacks, dra ner på kalorierna (främst i form av kolhydrater) och samtidigt gå minst 20.000 steg per dag. Istället för godis så äter jag kanske ost och kex, så unnar mig fortfarande.
Jag blev så ställd när exakt allt vad hunger och sig bara försvann. Aldrig hänt innan. Jag passade också på lite grann där emellan ångesten, hoppas jag får vara kvar😅

Och du, hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig! ❤️
 
Hoppar in i tråden efter att ha haft en period med lördag hela veckan och nu börjar det bli fluffigt..
Har inte vägt mig, jag struntar det just nu för jag känner och ser att jag gått upp och det räcker. Blir så lätt en fixering med kilon och vägning.. men skulle tippa på att det är typ 5-6kg som ska bort.
Kört igång en period med 5:2 diet, brukar funka bra och är lätt att följa.
Kommer köra det tills fluffet är borta och jag känner mig nöjd och DÅ tänker jag väga mig och inte innan. Tänker använda jobbets våg när det är dags (jobbar på gym och har tanitavåg där som läser av allt och lite till.)

Motionerar/tränar regelbundet redan men kommer öka träningen nu i höst eftersom jag planerar att springa Gbg varvet till våren igen och jag tänker inte stressträna inför det utan ska bygga upp mig ordentligt i god tid. Viktnedgång gör långdistanslöpningen betydligt trevligare😄
 
Det jobbigaste för mig kommer vara att inte äta på kvällarna. Äter alltid tidig middag, då jag är så hungrig efter jobbet. Har köpt lite riskakor ifall jag måste få i mig något fast jag ska försöka låta bli. Jag försöker låta bli att räkna på helgerna, men ska försöka begränsa det goda lite.
Kan du inte dela upp och äta två middagar om du behöver äta direkt efter jobbet? Eller äta en middag då och sen ett mellanmål på kvällen. Jag är mycket team "ät hellre ett mellanmål än låt bli och hetsät mer än om du bara ätit den där mackan" :)
 
Det är tyvärr väldigt gott och jag har extremt svårt med lagom. När jag har hållit mig till typ 2hg tycker andra att det är mkt.
Och ofta äter jag ngt annat också. Vet inte om det skiljer på hetsätning och tröstätning men tyvärr har gott att äta en för stor plats i mitt liv.
Jag känner plötsligt att jag inte riktigt har koll på vad smågodis väger (dvs inte har någon känsla för hur mycket det blir på 2 hg) men de små påsarna? de med färgade bubblor på eller de små randiga? Kanske är det sådan du använder men om inte kunde du gå över till det?

(älskar smågodis och brukar alltid köpa de mindre påsarna, haken är att jag inte vet hur många hg jag får med hem då :) men kan oftast äta bara några bitar och ha till flera dagar. Tekniken var att smaka väldigt väldigt mycket på bit efter bit och fundera över om den nya biten var lika god som den förra. Funkar iofs bäst på mjölkchoklad, det blir snabbt inte lika gott.)
 
Skulle köpa smaksatta dadlar på willys idag, helt slut!! Då blev jag så sur så jag köpte ett paket glass som jag smällde i mig till middag 😂 rimlig reaktion...
 
Skulle köpa smaksatta dadlar på willys idag, helt slut!! Då blev jag så sur så jag köpte ett paket glass som jag smällde i mig till middag 😂 rimlig reaktion...
Rimlig kompensation! 🙈

Jag kompromissade igår. Brukar äta två knäckemackor på jobbet. Nu åt jag bara en och tog en bit tårta istället. Så undrar jag varför jag hamnar på kacl överskott 😂
 
Upp 0.8 😅 men känner mig allmänt svullen så kanske vätska? Jaja. Är på spåret igen efter förra veckans matmisär (och måndagens :D )
 
Kör du invägningar flera gånger i veckan eller är det olika från vecka till vecka? 😊
Jag väger mig varje dag, mest för att se hur vikten förändras under ägglossning och mens. Är av ren nyfikenhet, ingen hets. Någon dag har jag gått upp, sedan någon dag står jag still och sedan gör kroppen ett hopp ner, som idag. Igår var jag väldigt aktiv så inte konstigt att jag förbrände en del :)
 
Är helt slut idag :D
Funderar seriöst på att ta semester bara för att kunna ha typ 10 dagar i rad med såna här dagar. Mitt eget fat camp :D
 

Bifogade filer

  • 6E062323-DCB5-4934-94C2-9B20C44D1A81.jpeg
    6E062323-DCB5-4934-94C2-9B20C44D1A81.jpeg
    27 KB · Visningar: 65
Här går det segt igen. En snabb viktnedgång ger mig sån otroligt sug och en massa ”det spelar nog ingen roll” tankar. Så äter upp mig snabbt igen och ser gravid ut pga såå uppblåst.

Nu har jag dessutom lite ångest, normalt cyklar jag 1h per dag med ganska hög puls, nu blir det bilen pga förhoppningsvis valp nästa vecka🫣 har iallafall skaffat en ryggsäck så kan ut o gå i skogen iallafall. Men skulle behöva dra ner på kacl helt klart 🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 976
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 697
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 437
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 169
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp