Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
En vecka utan onyttigheter. Och när jag skriver onyttigheter så menar jag godis/glass/kakor/snacks.
Jag äter aioli, dressing, pasta, bröd och frukt som vissa räknar dit.
Jag har inte känt av ngt sug men däremot har kroppen reagerat med huvudvärk från och till.
 
Haft en bra vecka. Igår middag hos grannarna. Blev hjortron och glass till efterrätt, mindre bra kanske men jag åt bara frukost innan.

Har vant mig vid att äta yoghurt/kvarg och färska bär till brunch. Sen äter jag middag i form av protein och sallad. Passar perfekt i denna värmen också
 
Jag åt lite chips och godis till VM idag men tänker verkligen ”ät allt men inte alltid” för det är ju just det som är så svårt, att begränsa sig till ”ibland” 🫣
 
Håller med!
Själv är jag dock värdelös på lagom så jag måste pausa ett tag.
Ja samma här egentligen. Äter jag inget alls får jag lite huvudvärk ett par dagar sen försvinner suget. Sen kan de räcka att jag äter något sött, typ en bit fikabröd eller liknande och kan sen inte låta bli godiset heller.
Men jag har lyckats hålla mig till LITE nu en period. Ska försöka hålla det.
Har slutat med smöret på majskakorna som jag tror är absolut största boven. Och bytt ut lite knäckebröd.
 
Huuaa alltså....

Har gått upp så jäkla mkt i vikt sedan våren då jag bytte stall till helinackordering, och så lång betesperiod för unghästen på det så det inte är klokt :down::( Känner mig extremt obekväm i min egen kropp, och fick mig en redig chock när mannen tog ett kort på mig igår när han följde med som sällskap på en skrittur. Min första tanke var: "Men gud, vem är fettot på min häst!?".

Har kanske varit liiiiite för mkt unnande och god mat och vin på senare tid...

Måste ner snabbt i vikt med åtminstone några kg så det känns lite bättre innan jag kan genomföra mer hållbara och långsiktiga förändringar - så det blir pulverdiet i nån-några veckor :nailbiting: Hästen är iaf flyttad tillbaka till gamla stallet där jag måste vara varje kväll och ska sättas igång, så nu blir det som tur är inget moffande av ostbågar framför Netflix var och varannan kväll :o
 
Huuaa alltså....

Har gått upp så jäkla mkt i vikt sedan våren då jag bytte stall till helinackordering, och så lång betesperiod för unghästen på det så det inte är klokt :down::( Känner mig extremt obekväm i min egen kropp, och fick mig en redig chock när mannen tog ett kort på mig igår när han följde med som sällskap på en skrittur. Min första tanke var: "Men gud, vem är fettot på min häst!?".

Har kanske varit liiiiite för mkt unnande och god mat och vin på senare tid...

Måste ner snabbt i vikt med åtminstone några kg så det känns lite bättre innan jag kan genomföra mer hållbara och långsiktiga förändringar - så det blir pulverdiet i nån-några veckor :nailbiting: Hästen är iaf flyttad tillbaka till gamla stallet där jag måste vara varje kväll och ska sättas igång, så nu blir det som tur är inget moffande av ostbågar framför Netflix var och varannan kväll :o
Jag tänker ibland att livet styr lite? Nu vet jag inte hur mycket du gått upp, men det är kanske inte alltid någon fara. Men jag precis som du kämpar med att gå ner dedär kilona 🫣
Jag slutade rida ordentligt förra hösten pga dräktig häst och har gått upp 5kg. ALLT satte sig på magen så jag ser också dräktig ut nu.

Har en period jobbat otroligt mycket och jag kände mig riktigt, riktigt sliten första gången förra veckan och valde en godispåse framför en promenad. Jag kom inte för mig helt enkelt.

Nu har jag börjat rida så smått igen 😄 kriget på kilona är igång! 💪🏻
 
Jag tänker ibland att livet styr lite? Nu vet jag inte hur mycket du gått upp, men det är kanske inte alltid någon fara. Men jag precis som du kämpar med att gå ner dedär kilona 🫣
Jag slutade rida ordentligt förra hösten pga dräktig häst och har gått upp 5kg. ALLT satte sig på magen så jag ser också dräktig ut nu.

Har en period jobbat otroligt mycket och jag kände mig riktigt, riktigt sliten första gången förra veckan och valde en godispåse framför en promenad. Jag kom inte för mig helt enkelt.

Nu har jag börjat rida så smått igen 😄 kriget på kilona är igång! 💪🏻

Jag brukar vanligtvis inte väga mig och har nog inte heller tänkt göra det denna gång, men från att ha dragit 36-38 till att nu behöva 40-42 😥 Och ja, jag ser typ också "dräktig" ut nu 🙈. Ska bli så skönt att komma igång med stallarbete och ridning igen, då kommer förhoppningsvis en del av vikten iaf försvinna pga ökad motion och att jag inte äter av ren tristess.
 
Jag brukar vanligtvis inte väga mig och har nog inte heller tänkt göra det denna gång, men från att ha dragit 36-38 till att nu behöva 40-42 😥 Och ja, jag ser typ också "dräktig" ut nu 🙈. Ska bli så skönt att komma igång med stallarbete och ridning igen, då kommer förhoppningsvis en del av vikten iaf försvinna pga ökad motion och att jag inte äter av ren tristess.
det kommer säkert återhämta sig! 😃

dedär med att äta av tristess är ett stort problem för mig med. Bävar inför vintern när det naturligt blir fler sofftimmar. 😳
 
det kommer säkert återhämta sig! 😃

dedär med att äta av tristess är ett stort problem för mig med. Bävar inför vintern när det naturligt blir fler sofftimmar. 😳
Tidigare har det där löst sig automatiskt för mig. Har alltid gått upp några kilo över vintern och sen gått ner dom över sommaren. De sista 2-3 åren har jag dock slutat gå ner dom över sommaren.. det är stor skillnad att bli 30+! (Och att ha sålt hästarna, massor med "gratis" motion")
 
Tidigare har det där löst sig automatiskt för mig. Har alltid gått upp några kilo över vintern och sen gått ner dom över sommaren. De sista 2-3 åren har jag dock slutat gå ner dom över sommaren.. det är stor skillnad att bli 30+! (Och att ha sålt hästarna, massor med "gratis" motion")
Jag är snart 30+ 🫣 vilket elände 😂

Helt ot men saknar du inte hästarna? Inga planer på nya?
 
Idag har jag gjort något som är positivt fast det egentligen är negativt. Typ.
Jag hade bestämt att jag skulle hålla mig från sötsaker till mitten av september. Idag fick en kollega mig att köpa en cheesecake på AW-fikan. Jag bestämde mig för att det är bra att kunna ändra sig. Att jag var värd den och att inget händer. Jag är så svart eller vit så det kan vara nyttigt att vara lite grå ibland.
 
Idag har jag gjort något som är positivt fast det egentligen är negativt. Typ.
Jag hade bestämt att jag skulle hålla mig från sötsaker till mitten av september. Idag fick en kollega mig att köpa en cheesecake på AW-fikan. Jag bestämde mig för att det är bra att kunna ändra sig. Att jag var värd den och att inget händer. Jag är så svart eller vit så det kan vara nyttigt att vara lite grå ibland.
Jag försöker också tänka så men jag tycker det är svårt! Att låta bli helt är nästan enklare än att tänka ”ibland” för då kommer suget tillbaka 🙈
men man måste träna på det man är dålig på 👍🏻 Att kunna äta allt - men inte alltid.
 
Jag försöker också tänka så men jag tycker det är svårt! Att låta bli helt är nästan enklare än att tänka ”ibland” för då kommer suget tillbaka 🙈
men man måste träna på det man är dålig på 👍🏻 Att kunna äta allt - men inte alltid.
Ja det gör det ibland men idag tog jag en chans och nu är det absolut inget mer den här helgen. Ganska trygg med att jag klarar det när jag har en tydlig plan. Och jag gjorde ett genomtänkt val innan jag bestämde mig.
 
Innan slutet på oktober måste jag gå ner cirka 4 kg. Sen har jag cirka 4 kg till att gå ner. Jag börjar nog ordentligt på måndag, men jag har börjat smyga in goda vanor redan nu. Det kommer bli tufft och jag är egentligen inte alls sugen, men nu måste något göras! 💪🏻
 
Jag har varit duktig, men igår blev det lidls ostknyten och de är onyttiga som fasiken. Men funderar på att köra en grekisk sallad idag. Är man bara försiktig med olivoljan så är det ganska nyttigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 620
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 257
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 144
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp