Vildar på G

Torra, mätta och belåtna hela högen - lugnet och friden har lägrat sig över valplådan 🤗

1658341842035.jpg


Själv ser jag fram emot en dusch, en tekopp och att sova i sängen igen :up: :D
 
Nu har våra busar också kommit. De föddes i lördags. Tyvärr hade en valp som förmodligen redan var död fastnat och ställde till det så det blev snitt till slut. 13 valpar varav två dessvärre inte klarade sig. Den som hade fastnat och sen en till som var jättefin men som togs ut sist och förmodligen bara inte klarade narkosen för den började aldrig andas bara.
Hem fick vi 11 valpar. 6 hanar och 5 tikar. Två var något mindre och vi kämpar med att få dem att gå upp i vikt. I övrigt mår mamma och bebbar bara bra :)
295861413_112612588193207_8203911112453727157_n.jpg
 
Imorgon fyller våra valpar en vecka. Vi hade ett "close" call" med en av de mindre valparna i onsdags kväll natt där de helt plötsligt kraschade. Började gråta otröstligt, blev kall och ville inte äta utan helt lealös. Vi lyckades efter en gemensam insats att få honom att både äta och bajsa (och bli varm) och idag mår han alldeles utmärkt igen. Jag vakade således hela natten och fick sova några timmar på morgonen när dottern tog över ansvaret för valparna. Utan våra insatser hade han utan tvekan inte levt idag.
Nästa person som säger att hunduppfödning bara är att "håva in pengarna" som jag hört otaliga gånger kommer få nåt vasst uppkört där solen inte skiner :mad:
296163827_113866401401159_5252684135368855306_n.jpg


Lägger in en video på hur det ser ut när milkbaren öppnat sin frukostservering :love:
Valparna äter frukost.
 
Eftersom jag tydligen är blind (eller bara för slut i knoppen efter div hälso/skadekrångel ;) ) så får jag uppdatera med att jag har faktiskt 2 hanar 😅

Den lille som var först ut och sen den här skönheten
20220731_170205.jpg

Säger en del om hur sällan jag undersöker friska, pigga valpar utöver snabbkollen av gom, kön och allmänt skick när de föds 😂

Har faktiskt hänt en gång tidigare under mina 25 år som uppfödare, men ingen större skada skedd :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 897
Senast: hundtant
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 933
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp