Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har våra busar också kommit. De föddes i lördags. Tyvärr hade en valp som förmodligen redan var död fastnat och ställde till det så det blev snitt till slut. 13 valpar varav två dessvärre inte klarade sig. Den som hade fastnat och sen en till som var jättefin men som togs ut sist och förmodligen bara inte klarade narkosen för den började aldrig andas bara.
Hem fick vi 11 valpar. 6 hanar och 5 tikar. Två var något mindre och vi kämpar med att få dem att gå upp i vikt. I övrigt mår mamma och bebbar bara bra
Imorgon fyller våra valpar en vecka. Vi hade ett "close" call" med en av de mindre valparna i onsdags kväll natt där de helt plötsligt kraschade. Började gråta otröstligt, blev kall och ville inte äta utan helt lealös. Vi lyckades efter en gemensam insats att få honom att både äta och bajsa (och bli varm) och idag mår han alldeles utmärkt igen. Jag vakade således hela natten och fick sova några timmar på morgonen när dottern tog över ansvaret för valparna. Utan våra insatser hade han utan tvekan inte levt idag.
Nästa person som säger att hunduppfödning bara är att "håva in pengarna" som jag hört otaliga gånger kommer få nåt vasst uppkört där solen inte skiner
Lägger in en video på hur det ser ut när milkbaren öppnat sin frukostservering Valparna äter frukost.
Grattis till smått Här väntas runt 20:e augusti. Tiken fick för rasen många för lite över ett år sedan och hon börjar få rejäl mage, så det blir nog inte så få denna gång heller
2 veckor gamla imorgon och alla har mer än dubblat son födelsevikt, ögonen är så smått på G och än vobblar de friskt när de drar sig upp till stående, men snart skubbar de omkring
Hundavel & Ras
Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
Hundavel & Ras Vad tycker du om corgisarna? Vet många bruksmänniskor som bytt till corgi (både pembroke och cardigan) när de velat gå ner i storlek och...
Hästmänniskan Jag hörde för många år sen att
Ponnyer ska man växande och inte i.
Tycker det ligger lite i det, även om den ementionella biten är med...