Vildkatter

Sv: Vildkatter

Nu vet inte jag dina förutsättningar att ta vara på dessa katter, här har vi inte den möjligheten så när våran kära granne flyttade från sina 20-30 katter sprang dessa överallt. Jag tog kontakt med kommunen som satte fällor, tyvärr var det nödvändigt då våran baksida luktade som en hel kattoalett. Barnen fick som pricken över i-et även svinkoppor/streptokocker i huden, detta kom från katternas avföring och det blev väldigt besvärligt.

Annars får du lyssna med om någon kan ta hand om och placera katterna i ett nytt hem, hoppas det löser sig.
 
Sv: Vildkatter

Vad irriterad jag blir på folk! :mad:
Varför i hela friden ska ens granne ta över katterna? Seriöst vad tänker folk med?!
Grannen behöver som sagt en ordentlig knäpp på näsan och inse att man faktist, hör och häpna KAN kastrera katter hos en veterinär!
Ni kan ju inte ha det såhär och katterna tycker tydligen det är rätt illa hos grannen också...
 
Sv: Vildkatter

*knapplån*

Den nya lagen om tillstånd om man har 10 katter eller fler har tillkommit delvis för att man skall kunna komma till rätta med problem så som detta. Anser grannarna att det är ett problem och/eller om man har skäl att tro att katterna far illa av det ska väl den nya lagen tillämpas, eller? Då krävs det att djurskyddsinspektören får in en anmälan för de kan inte göra något utan en anmälan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 216
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
2 977
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 802
Senast: shia
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp