Vilka är gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka är gravida?

Grattis alla jäsare! :love:

Jag hoppas också få ansluta snart, men hur lätt är det att pricka ägglossning på en 52-dagarscykel... :crazy:
 
Sv: Vilka är gravida?

Konstigt nog verkar hingstar har lättare än karlar att betäcka varannan dag... ;)
 
Sv: Vilka är gravida?

Snurrfian skrev:
Konstigt nog verkar hingstar har lättare än karlar att betäcka varannan dag... ;)
När mitt andra barn tillverkades var frekvensen stadigt på 5 ggr/dag eller mer :angel: så det barnet är välgjort :idea:
Nu för tiden med tre barn får vi vara glada om vi lyckas 5 ggr/månad :crazy: (första barnet har förresten en annan pappa)

Sällar mig i alla fall till den gravida skaran ;) . Fjärde barnet beräknas anlända i slutet på februari.
 
Sv: Vilka är gravida?

Grattis alla magar! :love:
Själv är jag ju klar, satt upp och red ut för första gången sedan förlossningen, i går1 :banana: kom i mina ridbyxor :) har aldrig varit så här smal så fort efter en graviditet :banana: :banana:
Skulle nog kunna tänka mig en 5a men frågan är om man får :rofl:
 
Sv: Vilka är gravida?

'räcker upp en hand och erkänner*
Ska enligt ultraljud föla i december, men enligt mina beräkningar i november. Återstår att se vem som har rätt. Förra gången var det jag....
 
Sv: Vilka är gravida?

Här är en till i v. 19. Det är vårt första som tog några år på sig att bli till men med lite hjälp så lyckades vi till slut.

Mådde ganska illa i början men nu känns det bra. Har 2 unghästar och en gammal dam som jag rider och tömkör när jag har lust och ork.

Vår lille(a) bebis har precis börjat ge sig till känna. På kvällarna kan jag känna hur det rör sig där inne, mysigt :love:
 
Sv: Vilka är gravida?

Grattis till er alla! Va kul! :banana: :bow: :)

Själv så har jag börjat bli grymt sugen nu på att skaffa bebis, alla har ju fått eller är gravida nu *suck*

Men grattis till er alla ännu en gång :)
 
Sv: Vilka är gravida?

Jodå, jag försöker äta rätt och ät nog ganska bra på att fixa till näringsrik mat. Men att aprikoser hade järn visste jag inte! Vilken tur eftersom jag har dem i müslin då! Förra gången blev det väl lite väl mycket kakor (hrmm!), men jag ska försöka lugna mig denna gång. Jag gick dock inte upp kopiöst, så det kan inte ha varit så farligt. Och det man har sug efter behöver man, resonerade jag.
Skönt att se att andra har både mycket häst och barn! Då ska väl även jag klara av det!
 
Sv: Vilka är gravida?

Jag har förresten redan känt ett par rejäla volter. Har någon annan känt det så tidigt? V 13. Barnmorskan sa att omföderskor brukade känna i v 16-17. Men jag har för mig att jag kände tidigare än så förra gången också.
 
räcker upp handen

jag är oxå gravid, beräknad till 12 januari...
har ju kommit förbi illamående och så, foglossningarna och ischiasen som jag led av i 3 månader är oxå borta och nu när jag äter järntabletter så är jag piggare... så det enda jag har att klaga på är att jag just nu är förkyld - men det går nog över det med...
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka är gravida?

Cillavan skrev:
Jag har förresten redan känt ett par rejäla volter. Har någon annan känt det så tidigt? V 13. Barnmorskan sa att omföderskor brukade känna i v 16-17. Men jag har för mig att jag kände tidigare än så förra gången också.
Min gynläkare säjer att hon TROR PÅ de omföderskor som säjer sg känna fosterrörelser redan från ca v. 12...
Jag kände ungefär då förra gången och jag tror mig ha känt nu också. Är väl i vecka 12-13 eller nåt nu..
 
Sv: Vilka är gravida?

Räcker upp handen. :)
Är i v.22 och beräknad till den 8 februari så jag har gått mer än halvvägs. Nu mår jag kanon och bebben far och flyger i magen mest hela tiden. Rider gör jag också fortfarande och det känns bra. Första bebben.
 
Sv: Vilka är gravida?

Håller med, grattis till alla och GUUUUUUUUD vad jag är avis *s* Ni får lägga ut kort sen på underverken.... :)
 
Sv: Vilka är gravida?

Jag räcker upp handen jag med.

Är i vecka 30 och ska ha i mitten av december.

Konstant illamående, konstant huvudvärk, får inte behålla några
tabletter alls. Foglossning och järnbrist....(till följd av tablett
och litet matintag.

Har gått ner 5 kilo sedan inskrivningen och det är skoj...

Nu vill jag bara föda fram den här PH så snart som möjligt.


Grattis till alla andra med trevliga graviditeter
 
Sv: Vilka är gravida?

Och överlever du småbarnstadiet så tänk när du har TRE tonåringar hemma!!!

Tänk om det blir tre döttrar, :eek: :eek: :eek: tre tonårsdöttrar på en gång, se till att bygga många duschar och toaletter minst fyra behövs! ...och skaffa hörselkåpor ...och se till att alla dörrposter är väl förankrade i huset. :D

//mimmipigg med 18-årig dotter (som inte vill gångra med tre)
 
Sv: Vilka är gravida?

Du är inte ensam om att vara avundsjuk. Igår fick bekanta till oss barn och idag fick jag reda på att ett par andra bekanta ska ha barn i början av nästa år! Jag vill också ha barn!
 
Sv: Vilka är gravida?

:D Min syster har också barn på gång...
 
Sv: Vilka är gravida?

Jag ska också ha i slutet på mars! :)
Om allt går vägen vill säga, men det måste man ju hoppas och tro på såklart!
Det är vårt första barn och hittills har jag mått toppen. Nästan lite fööör bra. Inget illamående överhuvudtaget, ingen foglossning (ännu) och ingen extrem trötthet. Inte heller är jag sugen på något särskilt utan äter som jag brukar. Det enda jag känner det på är att jag redan är mer andfådd och inte orkar rida så mycket som jag skulle vilja. Och så växer ju magen förstås ;) .

Jag har som väl är bara en häst, men det är en krävande sådan. Som tur är har jag fått tag i två bra tjejer som kommer att rida honom tre dagar i veckan. Övriga dagar får jag fixa själv, men jag räknar ändå med att han får gå lite på halvfart över vintern (vi har ändå varken ridbana eller ridhus så vintertid brukar det inte gå att rida särskilt bra i vilket fall).

Jag räknar iskallt med att kunna behålla hästen, men det får väl tiden utvisa...
Grattis till alla er andra som också går i väntans tider! :banana:

Mvh Tillis
 
Sv: Vilka är gravida?

Yupp, jag är också dräktig. I början av mars är det väl tänkt att det ska bli. Har precis börjat se lite gravid ut, såhär lagom till halvtid :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 418
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 949
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Trassel12
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp