Vilka är gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka är gravida?

* Ansluter mig härmed till skaran *

I mitten av April ska vi få vårt andra barn. Vi har en dotter född 0303 sedan tidigare. Jag mår helt okej, men har redan börjat känna av foglossningen av och till. Man får hoppas att det snarare ger med sig än blir värre (vem försöker jag lura?!) :smirk:

Hästarna rids fortfarande och sist lyckades jag "stå ut" tom 5 månaden, sedan gick det bara inte. Jag fick stå hel stilla flera minuter efter avsittning då jag inte kunde röra mig.... Men - vi får se hur det går!

Kul att vi är flera i vår! Grattis till alla i väntans tider!
 
Sv: Vilka är gravida?

Grattis ameo! Kan tänka mig att det blir tufft med tre så tätt men, det ordnar sig så klart! Hoppas att du slipper den värsta foglossningen denna gången.
Grattis alla andra också förstås! Jag är verkligen avundsjuk, vill också ha en bebbe till. :)
 
Sv: Vilka är gravida?

Vet inte än... Ska göra ett till test först. 40 veckor hamnar i början av juni OM det är någon på gång nu.
 
Sv: Vilka är gravida?

Jag har långt, långt kvar.... Tur det så man får en chans att vänja sig! :) Jag har inte haft några större problem än så länge, likt min mamma har jag inte känt av något morgonillamående utan äter bara som en häst istället! Hoppas jag slipper gå upp 20 kg som hon gjorde bara! :o
:bump: /Alfhild
 
Sv: Vilka är gravida?

ja det där med att äta som en häst känner man ju igen, är i v 12 snart och mår bra, helt som vanligt, men är hungrig jämt!!!! suck...man får försöka hålla sig till de nyttiga sakerna när man börjar äta!
 
Sv: Vilka är gravida?

min kompis är gravid och ska ha i april.
 
Sv: Vilka är gravida?

Gjorde ännu ett positivt test igår så jag är nog gravid :) Är i v7 nu och har inte så värst mycket symtom. Har varit otroligt trött. Mår lite illa ibland, men inget som är jobbigt. Hoppas på att det inte blir så mycket värre :crazy:
 
Sv: Vilka är gravida?

Grattis igen :bow:

Tänk på att det kan vara en mening med trötthet under graviditet...

Passa på att sova allt du kan för när bebin kommer ut blir det inte lika lätt :crazy:

Tim
(som sover som en stock vilket INTE är vanligt i min historia...)
 
Sv: Vilka är gravida?

Även min barnmorska tyckte att det var rimligt om än tidigt. Jag är helt säker att det är lilla husdjuret i magen som har rört sig. När jag jobbade i går kväll höll jag på att hälla ut maten över en gäst när den lilla snurrade runt. Hoppas, för sjutton bara, att detta inte innebär att det blir ett sånt där litet monster!! Men jag antar att det måste bli så med en så lugn och oskrikig liten gosse jag har nu. Fast å andra sidan finns det ju gener som heter duga i honom!!! :-)
Och Petronilla, jag lider med dig och ska försöka att inte gnälla så mycket själv! Det måste vara jobbigt, men håll ut bara, snart är det klart!
 
Sv: Vilka är gravida?

Jag ska ha första veckan i maj och jag (ja, sambon också förstås!)är totalt överlycklig! vi har en dotter som är 2 år 8 månader så det kommer att bli kanon. Då jag har en väldigt strulig mens så gick jag till gynekologen i början av augusti för utredning. Fick då veta att jag har pco vilket gjorde att det kändes ganska så jobbigt. Det fåniga av allt var att jag nog redan var gravid då. Ha haha.

Hoppas bara att jag hittar en medryttare till min unghäst som för övrigt håller så sakteliga på att sättas igång efter 4 månaders konvalicens + operation (blir förmodligen aldrig bra igen).
 
Sv: Vilka är gravida?

Tack igen ;) Visste dock inte då varför jag var så trött så jag bara bet ihop och körde på... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 418
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 949
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Trassel12
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp