Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Enklare än att hitta på bot är väl att konstatera att inget problem finns.
"Så svårt kan det inte vara" har professionella människor sagt till mig om saker som jag har intyg på från vården.
Ah, så dumt av mig att inte fatta det. :crazy:
Jo men så är det, sluta fokusera på problemen så försvinner dom magiskt. :grin:

En av mina kompisar har migrän och min klassiker där var när jag hävde ur mig "men du, den sitter bara i huvudet" (var skulle den annars sitta? :devil: Hon är lika elak som mig så hon har konstaterat att jag kommer aldrig att dö och det beror på elakheten och mitt kopiösa kaffeintag. :rofl:

En gemensam kompis vi har har fd. ätstörningsproblematik så då blir det "men ta en kaka till" och så trugas det. :devil: Hon är fö. elakast av oss alla så därifrån kan man förvänta sig vilka kommentarer som helst. :laugh:
Behöver jag nämna att vi känner varann "ganska" väl sen evigheter tillbaks? :D


Fast en sak botar det mesta i relation till andra människor och det är humorn, att se saker för vad dom är och sen se galenskapen i det hela är faktiskt riktigt förlösande. :D
 
Jag har kronisk migrän och fick tipset att det går över om jag blir gravid. Personen garanterade nio helt migränfria månader! Att det sen kommer tillbaka efteråt var tydligen inte så noga...?
Min migrän (dock inte kronisk tack och lov) blev värre under graviditet :meh:
 
Ursäkta men hur i helvete har någon tankevurpat att Bisolvon skulle hjälpa vid barnlöshet?! Det finns ju INGEN logisk koppling :rofl::rofl:

Slemlösande, det skulle tydligen göra så att sekretet i fiffi blev mer ”lätt-simmat” och så skulle jag bli befruktad.
Förra månaden åt jag bisolvon pga sjuk, blev inte gravid ändå. Men jag glömde förvisso yla tre gånger mot fullmånen och stå på huvudet en kvart efter sex :cool:
 
Tips och tips, men när jag berättar att min son har adhd har jag i flera sammanhang fått höra "ja alla har nån bokstavsdiagnos nuförtiden" eller "när vi var små hette det att man hade extra spring i benen, nuförtiden får man någon diagnos". Båda sakerna ovan sagda av män i 40-årsåldern med egna barn. Supermärkligt.

Den andra pappan blev uppriktigt förvånad när jag berättade att ett diagnoskriterium för adhd är att man har problem i vardagen.

Jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara.
 
Då förstår du varför jag blev alldeles till mig över "magsjuketipset" med aloe vera. Själv är jag nämligen troligen immun mot riktig magsjuka, så inte ens det fungerar!

Jag går upp om jag äter godis eller bröd. Annars kan jag stå still om jag passar mig.
Börjar jag jogga igen så kan jag gå ner lite, det vet jag. Men då behöver jag jogga minst 7 km, 3-4 ggr/vecka.

Jag blir (tyvärr) inte heller magsjuk. Mer än när jag är riktigt bakfull. Men att banta med hjälp av vodka känns på något sätt fel..
 
Jag har kronisk migrän och fick tipset att det går över om jag blir gravid. Personen garanterade nio helt migränfria månader! Att det sen kommer tillbaka efteråt var tydligen inte så noga...?
Ja men där har du ju svaret, blivande yrket är ju avelsmärr. :angel:

En bekant till mig går under namnet Kossan, hon kallar sig själv det sen hon fick 3 "kalvar" efter varann och alltså mjölkade konstant. När man ringer dit svarar hon "ja det var Kossan" fast barnen nu vuxit upp. Mjölkbönder är galna på riktigt. :rofl:
 
Gud, jag sitter och kokar av att läsa det där. Kan bara föreställa mig hur frustrerande det måste varit/är för dig!! Hade fått någon snedtändning.
Ja, ibland är den inte långt borta, i synnerhet när de gäller de som berättar att de själva hade huvudvärk häromdagen. Men i de andra fallen så vill de ju faktiskt bara hjälpa, även om de är irriterande.

Jag önskar dock att fler visste att huvudvärk bara är ett av symtomen på migrän.
 
Eller när man känner sig ensam så säger en del åt en att man ska skaffa tjej - som om det nu är en handelsvara!
Det var värre ändå - jag skulle klippa mig och skaffa tjej, barn och ett liv. Är numera klippt, inte fan har jag lyckats träffa nån för det - men det är klart, det var det där med att luggen skulle vara kammad med!
 
Alla sätt att "rena kroppen från gifter". Hallå - har både dina njurar och din lever lagt av? I så fall gäller dialys och transplantation.

Ändra Ph-värdet i blodet/magsäcken/tarmarna? Då är det intensivvård som gäller.
I viss mån kan ändring av PH i matintaget påverka. Basiskt när man har sura uppstätningar och surt vi urinvägsinfektion - finns säkert fler. Men någon bot blir ju bara löjligt att prata om!
 
Å är du också en dyskalkylektiker? Frustrerande är bara förnamnet när det blir "blanda och ge" trots att man läst tex. ett OCR-nummer bit för bit och det blir fel iallafall. :arghh::banghead::turd:
Kan inte fatta varför de ska ha ett namn på det så det ser ut som en dyslekelektriker skrivit et även om det skulle råkat blivit rätt stavat!
 
Alla sätt att "rena kroppen från gifter". Hallå - har både dina njurar och din lever lagt av? I så fall gäller dialys och transplantation.

Ändra Ph-värdet i blodet/magsäcken/tarmarna? Då är det intensivvård som gäller.
Men det kan vara roligt också! I desperation över min migrän gick jag ett tag hos någon som sysslade med kraniosakral terapi (försökte förtränga de lila väggarna och kristallerna i taket).

När jag berättade om min pappas svåra hjärt/kärlproblematik (bl a tre hjärtinfarkter) tipsade hon om en behandlarkollega som ägnade sig åt tvätt av blodkärl! Hon hade själv fått sina blodkärl tvättade av honom och mådde kanon efteråt.

(Vid ett senare besök berättade hon att han tyvärr drabbats av en aggressiv, obotlig cancer. Hon var förkrossad)
 
Kan inte fatta varför de ska ha ett namn på det så det ser ut som en dyslekelektriker skrivit et även om det skulle råkat blivit rätt stavat!
Nej och kan blandas ihop med "Dyselektriker", alltså dysfunktionell elektriker med behörighet som saknar vett och sans samt kunskap. (Jodå, dom finns, och då bränner dom upp kritiska system på löpande band.) Vissa "elektriker" ska inte ens koppla ett lyse på en cykel. :meh:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nej och kan blandas ihop med "Dyselektriker", alltså dysfunktionell elektriker med behörighet som saknar vett och sans samt kunskap. (Jodå, dom finns, och då bränner dom upp kritiska system på löpande band.) Vissa "elektriker" ska inte ens koppla ett lyse på en cykel. :meh:
Kan säkert botas om de lär sig läsa ordentligt ...
 
Jag har faktiskt fått ett väldigt bra råd mot mina kroniska sömnbesvär. Efter ett yrkesverksamt liv som nattarbetare var dygnsrytmen helt ur led, tog massvis med sömnmediciner för att kunna sova (på natten). Var vaken i tre dygn o sen totalt utslagen i ca 1½ dygn.
Rådet var att somna när jag var trött/sömnig, oavsett tid på dygnet samt dra ner på sömnmediciner. Funkade klockrent även om det tog tid innan det vände. Numera sover jag oftast 02-03 till ca kl 10, ibland hoppar jag över nattsömn o ibland tar jag siesta.

Angående cancer, när jag drabbades så berättade jag för min omgivning, skulle jag aldrig gjort, varenda kotte hade haft någon släkting som dött pga cancer under fruktansvärda omständigheter/smärta osv... :banghead:
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp