Vilka helgdagar tycker ni hör till allmänbildningen att känna till?

Jo, det är en symbol och en påminnelse att det är viktigt att uppehålla det och att vi måste fortsätta kämpa för rättigheterna och för jämlikheten. Att vi inte glömmer bort att samhället vi har idag har vi idag pga att vi har kämpat för det.
Men än en gång, det där är politik. Inte anledningar till helgdagar.
Och, även om det i din värld är en viktig fråga så är den inte alls lika viktig för andra.
 
Jo, det är en symbol och en påminnelse att det är viktigt att uppehålla det och att vi måste fortsätta kämpa för rättigheterna och för jämlikheten. Att vi inte glömmer bort att samhället vi har idag har vi idag pga att vi har kämpat för det.

Fast for en sadan symbol och paminnelse kan man gora som har i USA och forlagga dagen, symbolen, till ett helt annat datum i stallet.
 
Men än en gång, det där är politik. Inte anledningar till helgdagar.
Och, även om det i din värld är en viktig fråga så är den inte alls lika viktig för andra.
Jo, den är viktig för hela samhället. Även för dom som inte alls förstår behovet av den för dom lär förstå behovet av den när samhället sedan går åt skogen. Det är tillräckligt viktigt för att otroligt många tusen varje år går och demonstrerar, det är inte direkt så att det är några få. Det är en viktig dag som gynnar alla, även om dom inte vet om det kanske.
 
Fast for en sadan symbol och paminnelse kan man gora som har i USA och forlagga dagen, symbolen, till ett helt annat datum i stallet.
Desto större anledning att behålla 1 maj, inte direkt så att usa har gått åt det bättre hållet. Dom är inte direkt ett föredöme när det gäller rättvisa.
 
Desto större anledning att behålla 1 maj, inte direkt så att usa har gått åt det bättre hållet. Dom är inte direkt ett föredöme när det gäller rättvisa.

Fast 1 maj har ju sin egen betydelse ... och det ar val anda inte symbolen som ar lamplig/behovs i Sverige i dag. Att USA har ett helt annat system, ar ju en helt annan sak. Jag namnde det bara for att patala att det GAR att ha en "labor day" vare sig man anvander 1 May eller inte.
 
Jo, den är viktig för hela samhället. Även för dom som inte alls förstår behovet av den för dom lär förstå behovet av den när samhället sedan går åt skogen. Det är tillräckligt viktigt för att otroligt många tusen varje år går och demonstrerar, det är inte direkt så att det är några få. Det är en viktig dag som gynnar alla, även om dom inte vet om det kanske.

Nu tycker jag faktiskt att du dumförklarar alla som inte har samma åsikt som du, för det är inte så att vi är okunniga - vi har bara en annan åsikt. Jag - och många med mig - förstår vad du säger och vad du anser. Vi förstår och känner till arbetarrörelsens historia och betydelse för hur samhället ser ut idag. Men det är för det första inte enbart arbetarrörelsen som format dagens samhälle - utan många andra krafter och politiska inriktningar också - och för det andra är det en politisk uppfattning, inte ett odiskutabelt faktum, att första maj skulle vara viktig som helgdag.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 035
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp