Inte behöver man ha en fullt fungerande kropp för att plocka bär, finns till och med plockmojänger med teleskopskaft så man slipper böja sig ner. Ställer visserligen krav på hyfsad syn så att man då ser var bären finns och jag kan inte tänka mig att det är speciellt effektivt, men visst går det. Låter rätt trevligt om man bortser från myggenDet kräver ju en fullt fungerande kropp att plocka bär och vissa krav på prestation, men annars kanske det skulle kunna vara ett sådant jobb som fungerar. Inventering ställer jag nog nog mer tveksam till, det ställer ju en hel del krav på att tex kunna planera och organisera sitt jobb samt att huvudet helst bör vara med. Så tveksamt ändå om det är ett sådant jobb som fungerar?
Jag har en bekant som sommarjobbade på en fabrik, det jobbet innebar att hon nattetid ett par nätter i veckan skulle sova i ett rum där det fanns ett alarm som gick igång om någonting i produktionen stannade. Om det hände så skulle hon gå ut och titta vad det var som hänt och sen antingen trycka på en knapp för att starta om eller ringa den i servicepersonalen som hade jour. Det kräver visserligen att man tar sig dit men kan nog inte klassas som speciellt krävande