Bukefalos 28 år!

Vilka kör Mc här

Oj, fy vad otäckt 😅
Sambons upplevelse är precis helt tvärtemot din, som tur är.
Han åker med en kollega till mig som kört måååånga år, han säger samma, väst = respekt.
Att de blir stoppade av polisen jämt och ständigt är dock inte lika festligt 😅

Våran lilla klubb är inte så välkänd, bara några år gammal och ganska menlös. Men det har börjats lite lätt att polisen har stoppat ett par medlemmar med ursäkten flygande besiktning och sen börjat fråga om märkena och verkligen försökt hitta fel som inte finns. Har man inget att dölja så är inte polisen något problem. Är mer störigt med bilar som kör om där filerna går ihop eller snudd på kör in i bakhjulet på en.
 
Våran lilla klubb är inte så välkänd, bara några år gammal och ganska menlös. Men det har börjats lite lätt att polisen har stoppat ett par medlemmar med ursäkten flygande besiktning och sen börjat fråga om märkena och verkligen försökt hitta fel som inte finns. Har man inget att dölja så är inte polisen något problem. Är mer störigt med bilar som kör om där filerna går ihop eller snudd på kör in i bakhjulet på en.

Ja, det är flygande besiktningar med tusen frågor 😅

Det förstår jag. Tacksam att erfarenheten är det motsatta för sambos klubb. De kör ändå runt 1000 mil per säsong.
 
Ja, det är flygande besiktningar med tusen frågor 😅

Det förstår jag. Tacksam att erfarenheten är det motsatta för sambos klubb. De kör ändå runt 1000 mil per säsong.

Kanske skiljer på var man kör också och i vilken klubb. Om det är bågar på västarna eller bara en patch. Vi har inga bågar då sådana klubbar oftast är kopplade till de stora ökända klubbarna. Kan hända att vissa stora ökända klubbar skulle höja på ögonbrynen och fundera på vad vi är ute efter om vi skulle ha "namn" mc Sverige på ryggen. Så vi har bara loggan på ryggen. Det är så jag har fått förklarat för mig varför vi inte har klubbnamn mc på ryggen. Personligen så har jag noll koll på "mcklubb-politiken".

Jag tycker att små landsvägar går bättre att köra efter. Men efter stora vägar med flera filer så är det med livet som insats. Särskilt i semestertider.
 
Kanske skiljer på var man kör också och i vilken klubb. Om det är bågar på västarna eller bara en patch. Vi har inga bågar då sådana klubbar oftast är kopplade till de stora ökända klubbarna. Kan hända att vissa stora ökända klubbar skulle höja på ögonbrynen och fundera på vad vi är ute efter om vi skulle ha "namn" mc Sverige på ryggen. Så vi har bara loggan på ryggen. Det är så jag har fått förklarat för mig varför vi inte har klubbnamn mc på ryggen. Personligen så har jag noll koll på "mcklubb-politiken".

Jag tycker att små landsvägar går bättre att köra efter. Men efter stora vägar med flera filer så är det med livet som insats. Särskilt i semestertider.

Just MC är rätt hårt kontrollerat som jag förstått det.
Sambons är en IMA-klubb, de har alltså bågar och MC på västarna.
De är ett gäng goa gubbar som gillar att fika och köra hoj, besöka andra klubbar och fika lite till 😁
Alltså väldigt långt ifrån folks bild av klubbar.
 
Just MC är rätt hårt kontrollerat som jag förstått det.
Sambons är en IMA-klubb, de har alltså bågar och MC på västarna.
De är ett gäng goa gubbar som gillar att fika och köra hoj, besöka andra klubbar och fika lite till 😁
Alltså väldigt långt ifrån folks bild av klubbar.

Typ som våran klubb då. Ett gäng goa gubbar+lilla jag som gillar att köra hoj och dricka kaffe på fina platser. Ett och ett annat besök hos andra klubbar har det blivit också. Det är kul att köra hoj men ännu roligare när man har sällskap! Sen kan man få väldigt bra hjälp med skruvning och allmänt underhåll. Min hoj är så pass gammal att jag kan skruva i den själv bara jag har någon som jag kan be om hjälp om det strular ihop sig för mig.
 
Typ som våran klubb då. Ett gäng goa gubbar+lilla jag som gillar att köra hoj och dricka kaffe på fina platser. Ett och ett annat besök hos andra klubbar har det blivit också. Det är kul att köra hoj men ännu roligare när man har sällskap! Sen kan man få väldigt bra hjälp med skruvning och allmänt underhåll. Min hoj är så pass gammal att jag kan skruva i den själv bara jag har någon som jag kan be om hjälp om det strular ihop sig för mig.

Precis så 😊

Väldigt långt från medias bild av mc-klubbar 😁
 
Precis så 😊

Väldigt långt från medias bild av mc-klubbar 😁

Sjukaste jag har varit med om, på tal om fördomar, var när jag var chaufför åt några raggare. Jag var dum nog och hade västen på mig då den fungerar som "handväska". Dvs många fickor att ha grejer i. När raggarna ville in på en pub så blev jag stoppad och fick komma in pga Hdcs märkena + klubbnamnet. Blev bemött som om jag var kriminell. Det värsta var att tröjan som jag hade på mig hade samma märken så jag fick sitta i bilen resten av natten och vänta. Så media och de ökända klubbarna har verkligen skapat fördomar om mc-folk. Som tjej storlek liten så känns det tämligen absurt att få samma bemötande som om jag vore muskelberg från ökänd mc-klubb.
 
Jag kör hoj. Jag har nog avverkat över 100 mil den här veckan. Hur kul som helst att köra efter slingriga vägar. Tycker absolut att du ska ta kortet och åka hoj med gubben. 🙂
Jag funderar på att ta kortet... gubben kan jag övningsköra med . Vi missade 10 timmars körning idag mes mc 😢
 
Jo tack jag vet.. :crazy:
Min verkstad slutade räkna när dem kom upp i 88000kr för delar/reperationer och då hade dem inte ens kollat motor/växellåda.. :down: Så den blev skrot.. :cry:
Visa bifogad fil 97712
Så såg han ut.. Asjävlasnygg! Omlackad för bara 3år sen.. Shit happens, men fan så jävla onödig krasch!
Man tror ju inte att dom tar så mycken stryk av den hastigheten.. men va den var snygg
 
  • Gilla
Reactions: WS6
11 år med kortet men har haft 8 års uppehåll. Bror började snacka i våras om att kortet och ville ha handledare. Jag har varit sugen i många år på att komma tillbaka men inte haft ekonomi till det. Men nu hittade jag en gammal sleten er6 för en billig peng och har väl kört 150 mil på 1,5 månad :) Kommer aldrig sluta köra igen! Det är så roligt och det är underbart att dela intresset med min bror :)

Tog körkortet när jag jobbade på Bilsport och MC, mitt säkerhetstänk blev stort iom att jag såg skadebilder, skadad utrusning mm. Det är så lägg hänt att något händer och visst, hornen kan komma fram, men ”alla andra är idioter i trafiken” finns alltid med.

Min är gul och jag får känslan av att den syns ganska bra, att bilisterna tittar till en gång till. Och jag har en röd rygga med vita prickar på 😂 Jag vill synas.

Har testat brors KTM 890R Duke, trevlig! Men den som fångade mig var mt 09…. Vilken hoj! Woooow! Men den kommer jag aldrig ha råd med. Men bror kommer att köpa en offroad eller touring till nästa säsong så jag tänker att jag kan vara fodervärd åt hans KTM ❤️

Det är SÅ roligt att köra och jag är så glad över att vara tillbaka i detta, alla är så trevliga och snälla och det känns bara härligt och kul!

F8CABE13-3BEC-4418-8A25-EBB76425C61D.jpeg
 
Jag kör hoj! Dock inte kört på 2 år snart pga graviditet/småbarn men jag och sambon pratade idag om att vi kanske skulle försöka få barnvakt och ta en gemensam tur. Jag åkte bakom pappa när jag var ung och har alltid älskat det. Åkte bakom sambon några år när vi blev tillsammans men när sambon fick ha övningskörare började jag köra själv istället.

Jag övningskörde typ 4-5 säsonger innan jag till slut tog kortet för 3 år sedan. Jag var så nojig över att vara "för dålig" och kugga på uppkörningen så därför tog det ett par år innan jag vågade mig dit. Gillar sporttouringhoj eller mer åt touringhållet, mest pga körställningen. Vi sålde vår Kawa er6 förra året och har väl tänkt uppgradera den, men har inte kommit till skott än. Så länge får jag rulla med sambons gamla Virago 1200. Vår andra äldre Yamaha är tyvärr för hög för mig.
 
11 år med kortet men har haft 8 års uppehåll. Bror började snacka i våras om att kortet och ville ha handledare. Jag har varit sugen i många år på att komma tillbaka men inte haft ekonomi till det. Men nu hittade jag en gammal sleten er6 för en billig peng och har väl kört 150 mil på 1,5 månad :) Kommer aldrig sluta köra igen! Det är så roligt och det är underbart att dela intresset med min bror :)

Tog körkortet när jag jobbade på Bilsport och MC, mitt säkerhetstänk blev stort iom att jag såg skadebilder, skadad utrusning mm. Det är så lägg hänt att något händer och visst, hornen kan komma fram, men ”alla andra är idioter i trafiken” finns alltid med.

Min är gul och jag får känslan av att den syns ganska bra, att bilisterna tittar till en gång till. Och jag har en röd rygga med vita prickar på 😂 Jag vill synas.

Har testat brors KTM 890R Duke, trevlig! Men den som fångade mig var mt 09…. Vilken hoj! Woooow! Men den kommer jag aldrig ha råd med. Men bror kommer att köpa en offroad eller touring till nästa säsong så jag tänker att jag kan vara fodervärd åt hans KTM ❤️

Det är SÅ roligt att köra och jag är så glad över att vara tillbaka i detta, alla är så trevliga och snälla och det känns bara härligt och kul!

Visa bifogad fil 97746

Att du klarade av att ha uppehåll i 8 år?! För mig räcker det med vinterhalvåret innan jag börjar bli rastlös och det börjar klia i fingrarna och rycka i gashanden.
Jag var inne på att byta från mt07 till mt09 eller en tracer. Mt07 är ganska trevlig och perfekt hoj att köra upp på. Lätt och smidig. Men efter ett par säsonger önskade jag mig lite mer effekt. Det blev ingen mt09. Det blev en gammal Sportster xl1200c stället. Jisses vilken busig liten maskin! Rolig på asfalt, en hel del bottenvrid och som en bonus lättkörd och rolig på grus också!
 
Att du klarade av att ha uppehåll i 8 år?! För mig räcker det med vinterhalvåret innan jag börjar bli rastlös och det börjar klia i fingrarna och rycka i gashanden.
Jag var inne på att byta från mt07 till mt09 eller en tracer. Mt07 är ganska trevlig och perfekt hoj att köra upp på. Lätt och smidig. Men efter ett par säsonger önskade jag mig lite mer effekt. Det blev ingen mt09. Det blev en gammal Sportster xl1200c stället. Jisses vilken busig liten maskin! Rolig på asfalt, en hel del bottenvrid och som en bonus lättkörd och rolig på grus också!
Det gjorde ont i själen varje vår, haha!

Det finns mycket att välja på, mycket att testa! Jag hoppas jag kommer iväg till Claessons i Bromölla snart, de har tydligen många man kan provköra :)
 
Det gjorde ont i själen varje vår, haha!

Det finns mycket att välja på, mycket att testa! Jag hoppas jag kommer iväg till Claessons i Bromölla snart, de har tydligen många man kan provköra :)
Vi ska till Bromölla en helg och få tag i bättre kläder till mig, dom har är lite förstora ( köpte lite panik artat förra året). Har hört att dom ska vara kundvänliga där
 
Vi ska till Bromölla en helg och få tag i bättre kläder till mig, dom har är lite förstora ( köpte lite panik artat förra året). Har hört att dom ska vara kundvänliga där
Det finns så mycket att testa, jag kör i knox nu och tights som är kevlarförstärkta. Känns som det finns mycket mer att välja på nu än för 10 år sedan. Ny hjälm blev det också, men den köpte jag på nätet.
EAE61FB6-1491-473A-AF8A-179456FFC00C.jpeg
 
Jag har körkort för mc sen 1983. Haft en del hojar sen dess... Den sista köpte jag 2011, en Harley Davidson. Nu står den sen ett par år tillbaka och jag är nog inne på att sälja den. Men det är rätt kul att ha den...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
358
Senast: __sofia__
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Tranan
·
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
590
Senast: MiaMia
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 482
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp