Vilken är eran bästa/mest användbara ägodel och varför?

Hm. Förutom nödvändigheter och hundarna (de är för mycket familjemedlemmar för att räknas som ägodelar)... Min klätterutrustning! Visst hade jag kunnat träna annat, visst hade jag kunnat hyra utrustning om jag ändå ville klättra, men att ha den egna gör det mycket lättare och bekvämare och klättringen ger mig så otroligt mycket positivt.

Ska man vara väldigt specifik så är det mina klätterskor. Just för stunden så är mina favoriter ett par Tenaya Mundaka.
Mundaka-Graphic-for-Blog.jpg
 
Svååårt!

Jag har ju surfplattan till musik och ljudböcker och kan inte leva utan den. Mobilen hade jag kunnat vara utan. Datorn är en annan viktig pryl.

Men jag tror nog allt att surfplattan (ihop med mina urban ears plattan ADV hörlurar) är viktigast. Den används dagligen och följer med mig vart jag än går, ligger alltid i väskan när jag lämnar hemmet! Jag vet att folk brukar ha musik och ljudböcker i mobilen, men jag fixar inte dels det småiga och dels att ha en telefon till allt möjligt (herregud, jag har bara haft min surfplatta i 2 år, innan dess var det ipod...:o:D:angel:).

Den har stativ som gör att den kan stå för sig själv när man kikar på något, den kommer upp i bättre höjd än bara ligga platt på bordet, man kan hänga den när man kikar på recept, eller för all del ställa den då också och ljudet är fenomenalt i den! IPad, släng dig i väggen!

HUR skulle jag överleva utan den?! :love: :heart
Lenovo-Yoga-Tab-3-850F-500x500.jpg
 
Mina glasögon av obvious reasons :D ;) Nämen bil, mobil och dator är ju rätt självklara val också.
Kanske mina vandringskängor? De ger ju mig väldigt mycket och möjliggör upplevelser
 
Jag har många användbara och uppskattade saker men om man skall välja en pryl så blir det ett multiverktyg. Specifikt en Gerber MultiPlier 800 just nu men jag har haft 4-5 modeller från Gerber under 25 år. Den har varit värdefull ofta, både i yrkeslivet och på fritiden.
51Kx70PMzmL._AC_SY550_.jpg


Tänker man mer allmänt ägodel så... tja, nuförtiden får jag väl säga läsglasögon, hur brutaltrist det valet än är. Annars ligger ett par musikinstrument, min motorcykel och kanske mobilen rätt högt. Mobilen eftersom den är användbar på så många sätt, allt från nöje och rekreation till professionella verktyg, plus att den låter mig kommunicera i text, bild och ljud med människor jag bryr mig om.
 
Skjöldur såklart. Fast han är mer som en familjemedlem än en ägodel. Jag importerade hans mamma från Island och hade henne så länge hon levde. Hon fick två föl hos mig, Skjöldur var det sista. Katterna är hör också ihop med mig. Bil är en förutsättning för att kunna leva som jag gör. Dator/smartphone med bank ID räknar banker o myndigheter med att alla har nuförtiden... Livet blir krångligt utan. Av de saker jag ärvt efter föräldrarna är pappas barometer och mammas egenhändigt tovade hatt de som betyder mest. Av de saker jag gjort själv en stengods-tekanna.
 
Mina icebugs helt klart! Gör att det är enkelt att vara utomhus trots ishalkan, är väldigt sköna och lagom varma samt enkla att ta på. Använder dom varje dag nu under vintern och är så glad över dom.
Åh, vintertid är det här min absolut bästa grej också! Skulle inte gå många meter utan :angel:

Under sommarhalvåret säger jag istället elcykeln och cykelvagnen. Älskar känslan av att kunna ta mig (och sonen) långa sträckor utan bil! Bästa transportmedlet utan tvekan.
 
Efter katten och huset (jag räknar inte dem som ägodelar riktigt) är det bilen. Jag skulle aldrig klara mig utan den både privat och i jobbet.

Annars är ju telefonen, plattan och datorn viktiga. Sedan älskar jag alla mina gamla saker... gammalt är oftast härligare än nytt! Att äta på en servis som är 100 år gammal och dricka snaps i glas från 1700-talet är underbart.
 
Mina trådlösa in ear-hörlurar :love:
Helt enkelt för att de ger så himla mkt glädje då de ger perfekt ljud och sitter grymt bra.

Massagepistolen :love:
Gör mig till en ny människa gång på gång.

Min skotork! :love:
Den får jobba hårt! Jag torkar alla mina skor efter användning. Gör att skorna/stövlarna håller sig fräscha så mkt längre!
Och den värmer säng när det krisar :D
 
12763436-734A-49A3-9F72-7B5785611B3B.jpeg

Husvagnen! Älskar vår husvagn, man kan hälsa på släkt och vänner långt bort utan att man måste belamra deras hem med barn, hundar och allehanda ting. Man har ju med sej sitt eget hus och ungarna sover gott i sängar dom är vana vid. På sommaren är det vår ”sommarstuga” på fast plats och åka dit själv ibland bara med hunden är ovärdeligt :love:
 
Jag måste nog välja glasögonen, allt hade varit väldigt mycket krångligare utan dem. Mobilen på andraplats.
(Bortsett från hästarna)
 
Mitt första svar var glasögon/linser, medicin mot kronisk sjukdom jag har samt mobilen, för utan de sakerna blir mitt liv väldigt, väldigt jobbigt. Men ska jag välja något lite roligare så säger jag utan tvekan racercykeln, för den har gett mig så många upplevelser, motion, cykelkompisar, tagit mig ut på nya vägar både bokstavligt och mentalt. Massor av bang for the buck där 🙂
 
Skruvdragaren, den fixar det mesta jag behöver laga, sätta upp krokar osv. Jag funderar på att köpa en mindre också för smidighetens skull i trånga utrymmen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till...
Svar
8
· Visningar
632
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 806
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 691
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Inom en snar framtid kommer jag förhoppningsvis börja cykla till stallet igen 😍 Självklart vill jag ha med mig Harry på ett bra och...
Svar
17
· Visningar
1 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp