Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både borderterrier och den tidigare i tråden föreslagna DSG tror jag kan vara lite för höns-ätande och träningssugna.Borderterrier eller Australisk terrierSmå, men ändå lite mer robusta och roliga.
Här kommer mina egna fördomar in. Bichon frisé, nix! Jag ska ändå bo med den och kunna gå med den på promenad utan att behöva förklä mig (förlåt!)Jag tänker en av bomullstussarna. Bichon frisé, malteser, coton de tuléar! Känner en gubbe med ett helt gäng cotons och de hade passat perfekt![]()
Jag håller med dig, har under 1 vecka haft 2st boende med mig , som kom lite som med @tanten hund, mao låt langen gå, vad ingen talade om för mig var att dom kom i full utställningspäls och vidhängande papiljotterVill flika in att jag har väldigt goda erfarenheter av yorkshire. Både fd svägerskan och hennes mamma har fött upp/föder upp dem så det har blivit ett gäng i familjen och alla har verkligen varit trevliga små jyckar! Någon kanske lite delikat byggd men de flesta har varit ganska lagom tycker jag. Lättskött päls att klippa på egen hand också!
Här i UK har det verkligen lobbats för de pyttesmå varianterna men det känns som någonting helt annat än de vi hade i familjen. Märk väl att det var drygt femton år sedan.![]()
De som hängt med oss har bara haft utställningspäls tills de fått alla önskade cert och sedan blivit rakade, men även i papiljotter har de varit med i skogen, på fjället och i huset! Även den lilla timida som var sist kvar i närmsta familjen blev senare granndotterns agilityprojekt och var visst jätteduktig, hon blev bara försummad hemma (kvar efter skiljsmässan, lite tråkigt.Jag håller med dig, har under 1 vecka haft 2st boende med mig , som kom lite som med @tanten hund, mao låt langen gå, vad ingen talade om för mig var att dom kom i full utställningspäls och vidhängande papiljotter, efter att en av mina frallor dragit i papiljotterna så blev dom papiljottlösa och omformade till skogs o landet hundar tills dom blev upphämtade, tror aldrig dom sprungit fritt ibland löv o barr förut, men kul hade dom o jag med, Väldigt trevliga damer.
Googlade, och ja, här ser jag möjligheten att börja föda upp "pocket golden" och ta hutlöst betalt.Jag älskar ju golden retriever och har iom dem snöat in på taxarna som är gula.... Ser ju precis ut som en golden, men i miniformat. Sen har Tax vuxit hos mej iom att jag dessutom följer en holländsk kvinnlig ryttare med vanlig brun tax, Dobbie... Han är helt jättesöt han med... Bifogar en bild på goldentaxen =) (tog en från bildsök, finns bättre golden lookalikes)
Visa bifogad fil 181357
Min bild av dem är att de är trevliga små hundar som dessutom är rätt bra mentalt, få rädslor och sånt till skillnad från rätt många små hundar där det verkar bli vanligare. Jag är småsugen på en sån nästa gång. Men mannen tycker inte att de är söta... Och det är en viktig faktor för honom. Men han har bara sett dem på bild, han skulle säkert gilla den mer om han såg dem irl.De som hängt med oss har bara haft utställningspäls tills de fått alla önskade cert och sedan blivit rakade, men även i papiljotter har de varit med i skogen, på fjället och i huset! Även den lilla timida som var sist kvar i närmsta familjen blev senare granndotterns agilityprojekt och var visst jätteduktig, hon blev bara försummad hemma (kvar efter skiljsmässan, lite tråkigt.)... men generellt har alla varit okomplicerade, pigga och snälla.
Jag skulle inte köra exotiska färger som första kritierie på tax (säger jag när vi hade en grå) - en bra hund har dock ingen färgJag älskar ju golden retriever och har iom dem snöat in på taxarna som är gula.... Ser ju precis ut som en golden, men i miniformat. Sen har Tax vuxit hos mej iom att jag dessutom följer en holländsk kvinnlig ryttare med vanlig brun tax, Dobbie... Han är helt jättesöt han med... Bifogar en bild på goldentaxen =) (tog en från bildsök, finns bättre golden lookalikes)
Visa bifogad fil 181357
Dansk-svensk?
Smaken är som bakenHär kommer mina egna fördomar in. Bichon frisé, nix! Jag ska ändå bo med den och kunna gå med den på promenad utan att behöva förklä mig (förlåt!)
Japp, och jag är säker på att en trevlig bichon frisé skulle få mig på fall. Det är bara nåt med utseendet och liksom vibben som inte tilltalar mig spontant (plus jag har träffat några stycken som inte varit trevliga men kanske inte heller haft det supertrevligt).Smaken är som baken![]()
Jag har samma fördomar, men skulle nog känna likadant för en havanais om jag ska vara ärlig...Här kommer mina egna fördomar in. Bichon frisé, nix! Jag ska ändå bo med den och kunna gå med den på promenad utan att behöva förklä mig (förlåt!)