Bukefalos 28 år!

Vilken hårfärg ska jag använda?

DeadSerious

Trådstartare
Förlååååååt, men här kommer ytterligare en hårfärgstråd från mig :o

För er som läst min/mina (:angel:) andra trådar så har jag nyligen färgat håret rödbrunt hos frisör. Var väldigt blond innan och tvättar håret ofta så färgen släppte en hel del snabbt, färgade därför om det med Garnier Olia i nyansen Intense mahogany ca 2 veckor senare. Har också beställt en färgbomb från Revlon i mahogny som jag tänkte använda ibland för att färgen inte ska blekna så mycket.

Mitt problem nu är att jag inte blev helt nöjd med färgen jag fick av Olia-färgen. Den är snygg, men jag skulle vilja ha håret ytterligare lite rödare, det är lite för brunt. Nu har jag då börjat forska i vilken färg jag ska använda nästa gång det behöver färgas.

Olia färgen tilltalade mig mycket eftersom den är utan ammoniak och ska vara "snällare" mot håret, men den finns inte i någon färg jag tror är precis vad jag vill ha. Vad jag vet finns det ingen annan permanent hårfärg utan ammoniak (jag behöver permanent eftersom jag tvättar det såpass ofta)? Är alla andra märken osv. likvärdiga i "snällhet" mot håret? Vilka är bäst?

Jag känner mig helt lost inom ämnet hårfärgning, och försöker nu lära mig hur jag ska ta hand om min kalufs :D Förhoppningsvis slutar jag posta massa trådar snart!
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

garnier nutrisse är utan ammoniak, åtminstone den färgen jag använder.
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

Henna?

Jag är extremt nöjd med min färgning med det, ser inte helt sjukt ut trots mina röda pigment i håret.
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

var du naturligt blond innan eller blekt blond?
Är du blekt blond sitter troligtvis en toning bättre än en permanent färg. Pigmenten är större i en toning och sätter sig bättre i ett blekt och porsöare hår än vad de små pigmenten i en permanent färg gör.
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

.... både och? :D haha.

Jag är naturligt blond men har lagt i ytterligare blonda slingor. Ca 10-15cm ner på håret är det bara mitt naturliga (utväxt som dock inte syntes speciellt mycket alls) och nedanför är det då blekta slingor.

Centaur: Det låter ju toppen, ska titta på den färgen då! Tack :)

Kethets: Jag är helt obekant med henna, så vet inte alls hur det fungerar. Har fått för mig att det blir en orange nyans på det, stämmer det? Det är nämligen inte alls vad jag är ute efter, vill ha en kall röd ton.
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

I och med att henna är ett naturligt hårfärgsmedel kan man inte på förhand säga hur det kommer bli. Men nej, orange måste det inte bli. Man kan ha en blandning med ex indigo, låta det verka olika länge osv och få nästan vilken nyans som helst.
Jag sitter just nu med henna i håret. Är visserligen naturligt rödhårig, så jag använder hennan bara för att förstärka toner och få mer glans.
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

Okej, det visste jag inte! (vet ingenting om henna, så inte helt oväntat)

Däremot låter det på tok för komplicerat för mig som är handikappad vad gäller sådant och dessutom petig med färgen, skulle garanterat misslyckas brutalt!
 
Sv: Vilken hårfärg ska jag använda?

Nackdelen med henna är att du inte kan färga om håret som du kan med en vanlig hårfärg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 051
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 547
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag kan tänka mig att byta hårfärg helt för att jag ska slippa se så skallig ut. Nåja, det är jag ju inte men mitt hår är så tunt att...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 733
Senast: Sissa
·
Kropp & Själ Jag har nyligen färgat håret brunrött (till er som läste min tråd innan färgningen - I did it!) och trivs super med färgen! Däremot har...
Svar
5
· Visningar
4 802
Senast: Taxilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp