Hej jag och sambon är någorlunda nyinflyttad på gård och har skaffat en del djur. Nu när hösten är här börjar det komma en del oinbjudna gäster. Bland annat en del möss men även haft mård på besök. Vilket är otroligt tråkigt och förargande att komma ut till.
Nu till min fråga till er som faktiskt har hund och inte bara har skriftlig fakta att gå efter.
Vilken hundras hade passar bra som gårdhund, alltså smart nog att förstå att frigående höns inte är buffé. Samtidigt som den kan göra sitt till gällande möss och andra skadedjur.
Vi är annars aktiva så hunden kommer även få följa med på diverse vandringar och vattenrelaterade äventyr.
Ett pluss om den kan gå som jakthund i framtiden (typ grythund) men inget krav.
Den jag fastnat för mest hittills är Jack Russell terrier, MEN är de för små för att gå i skog och mark med?
Vilka raser tycker du hade passat i det liv jag beskriver?
Tack på förhand.
Nu till min fråga till er som faktiskt har hund och inte bara har skriftlig fakta att gå efter.
Vilken hundras hade passar bra som gårdhund, alltså smart nog att förstå att frigående höns inte är buffé. Samtidigt som den kan göra sitt till gällande möss och andra skadedjur.
Vi är annars aktiva så hunden kommer även få följa med på diverse vandringar och vattenrelaterade äventyr.
Ett pluss om den kan gå som jakthund i framtiden (typ grythund) men inget krav.
Den jag fastnat för mest hittills är Jack Russell terrier, MEN är de för små för att gå i skog och mark med?
Vilka raser tycker du hade passat i det liv jag beskriver?
Tack på förhand.