Bukefalos 28 år!

Vilken låt har du på hjärnan?

Inte bara jag som har julsånger på hjärnan.
En kollega går runt och sjunger, så mörk är natten i midvintertid, men se då nalkas Lucia!
😁
När jag hade ett extremt långtråkigt jobb där man inte fick lyssna på radio satt jag och sjöng "Fritjof och Carmensita" Samborombon en liten by förutan gata osv
Ja. Jag hade eget rum😁
 
Sabaton-Livgardet. Dyker upp väldigt ofta.

Sen är det en massa konstig skitmusik som jag avskyr men som fastnar bara för att jag råkar höra det på radion i stallet. Tyvärr hopplöst att ratta i rockklassiker.

Miss Li - Hälsa Gud, t ex. Inget jag normalt lyssnar på men den dyker ju upp på radion hela tiden och i mitt huvud.
 
Som tur är så är det solo-versionen som satt sig. Tycker den påminner om något jag hört förr men kommer inte på vilken låt.

 
Sabaton-Livgardet. Dyker upp väldigt ofta.

Sen är det en massa konstig skitmusik som jag avskyr men som fastnar bara för att jag råkar höra det på radion i stallet. Tyvärr hopplöst att ratta i rockklassiker.

Miss Li - Hälsa Gud, t ex. Inget jag normalt lyssnar på men den dyker ju upp på radion hela tiden och i mitt huvud.
Ja, den där låten med Miss Li dyker upp i skallen heeela tiden och jag tycker verkligen att den är skitdålig.
 
Min hjärna varvar mellan Foo Fighters - best of you, Whitesnake - Here I Go Again, Bjällerklang, Sabaton - Primo Victoria och Black Sabbath - Iron Man

Alla låtar är skitbra. När man inte har en enstaka textrad eller två i flera dagar i sträck.
 
Alltså... ABBA - Super Trouper. Sen 40+ årO_o Och inte hela låten. Som jag på det hela taget gillar, speciellt a capella-introt och den fantastiska övergången mellan vers och refräng. Men inte fan är det de delarna jag hör. Nä, det är en ytterst irriterande stämma i refrängen där B&B sjunger "Sup-pe-per trou-pe-per". Just den delen. Typ väldigt ofta!

 
Alltså... ABBA - Super Trouper. Sen 40+ årO_o Och inte hela låten. Som jag på det hela taget gillar, speciellt a capella-introt och den fantastiska övergången mellan vers och refräng. Men inte fan är det de delarna jag hör. Nä, det är en ytterst irriterande stämma i refrängen där B&B sjunger "Sup-pe-per trou-pe-per". Just den delen. Typ väldigt ofta!

Men herregud, jag vet PRECIS vilken sekvens du menar och ....lalalalalalalalalalalala JAG VILL INTE HA DEN!!!!! :arghh:
 
Paramore har nyligen släppt ett nytt album (svinbra som vanligt!) som jag har lyssnat en del på. You First har verkligen satt sig i huvudet. Främst refrängen, så klart, men även sticket. Tur att låten är bra!

 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 872
Senast: fejko
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 213
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp