Vilken ras drömmer du om i smyg?

En ny schäfer eller en liten nätt malle-tik. Men de passar inte in i min vardag. Och så problemet att hitta rätt hund och få köpa den. Jag är inte helt ensam om min krav-spec.

En hel Pyssling (men det är så få av små-podengo som jag riktigt gillar. Och att hitta en hel som jag gillar 🤷‍♀️ Och inte skulle jag kunna träna sådant som Pysslingen tycker är kul med en ny hund).
 
En Malle! Och en Borzoi. En Irländsk Varghund.

Men det lär inte hända.

(Och jag vet att hundraser ska skrivas med liten bokstav, men jag tycker det är fint med stor :):heart)
 
Blir lite nyfiken på om det var nån som höll på med boxer till tävling och eller uppfödning? :)

Nä, hon köpte boxrar för att ha som stallhundar/husdjur. De två hon hade när jag hade häst hade definitivt humor (Ludde, en gul hane och Vanja, en tigrerad tik). Min första häst var absolut hundsäker men en gång när vi var ute och skrittade började hon plötsligt bocka. Då hade någon av boxrarna tröttnat och ville liva upp det hela litegrann genom att nypa henne i haserna :rofl:
 
De som jag drömmer om i smyg eftersom jag aldrig lär äga någon:

Skotsk hjorthund - Inte ens om jag någon gång sitter på det där godset med öppna marker som den kan springa av sig på lär det bli någon. Hundar är bara vackra om de är friska och vid liv...

Felpälsad groenendael/felfärgad malinois - Det är snyggt med en svart malle. Men det är fortfarande en malle. Och jag vill inte ju inte ha en malle.

Kangal - Hur vidlyftig jag än är i mina fantasier har jag ändå svårt att komma på en rimlig framtidstillvaro som en kangal skulle passa in i. Men läckra är de.
 
Skulle aldrig kunna ha hund men drömmer ibland om en:
Italiensk vinthund - påminner om katt
Mops - så söta (men så sjuka)
Dvärgschnauzer - trevlig uppsyn
Leonberger - träffa flera supersnälla
Tollare - en kompis hade en underbar 😍
 
Tollare, Welsh Springer Spaniel eller Münsterländer. 😍 Men då vill jag jaga och hela köret och något sånt finns det inte tid med.
 
När jag blir pensionär vill jag ha en lite svart pudeltik. Hon ska få heta diesel och vara så liten att hon kan få följa med överallt. Jag vill vara en sur tant, ha en käpp att hytta åt ungdomar med och hunden ska åka första klass med mig på flyget och äta upp den äckliga gåslevern åt mig.

Särbon som är av "mycket mera macho" typen är djupt skeptisk mot rasvalet, men jag har sett hans blickar när hans grannens lilla, lilla pyttiga chihiuahua (det är nog något fel på henne, för det är det minsta jag sett i hundväg) kryper upp i famnen på honom, och om hade jag varit grannen hade jag på allvar blivit oroad över risken att han aldrig skulle lämna tillbaka henne...
 
Finns det någon ras som du drömmer om lite så där i smyg? En ras som du förmodligen aldrig kommer skaffa men ändå inte kan låta bli att fantisera om att ha? Rasen kanske inte alls passar i ditt liv men i fantasin är ju allt möjligt 😉

Själv drömmer jag ibland lite om att ha en flatte. Kroppen pallar inte modell större hund och jag har insett hur enkelt det är med mindre hundar. Ändå kan jag inte låta bli att fantisera om en svart flattehane, om jaktträning som jag inte har någon koll på. Om att köra apportering i vardagen, släppa loss på planen osv.
En ny pudel till eftersök. Men mycket mycket pälsvård kommer kanske senare i livet.

Funderar på en hund till jakt och eftersök.

Vist finns det fler finigar på önskelistan

Pyrinee känner väl till rasen men behöver en större plats än min trädgård att hägna in så det kan gå lite får där. Pyrineen är man tar under armen direkt..
Hollandese till att ha med på långturer och träna med.

Skottshjorthund är så vacker.

en salig blandning
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 141
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 672
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 324
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp