vilken ras skulle passa mig

Sv: vilken ras skulle passa mig

Hoppas snart du finner det du söker:)

Jag måste ta tillbaka Jack Rusell valet, kom i min insikt efter mycket förklaringar att det inte var så lämplig hund för dig..

Hoppas jag inte försört din tråd pågrund av massa andra inlägg, för det har ju varit mycket mer än rasval tycker jag själv och påhopp..!!

Man måste ju försvara sig, det är inte okej att klandra ner på andra det värsta jag vet, och folk som inte håller sig till tråden..

Lycka till än en gång (lägg in lite bilder på valpen sen:))
 
Sv: vilken ras skulle passa mig

vill ha en valp NUUUU hehe...

svårast tycks vara att välja ras. vet själv att jag skulle må bättre om ja kommer ut mer, är lite som en ond cirkel just nu, de gör ont när jag rör på mig= stillasittande=gör ont när jag blir otränad. hat tex testat att vara oriden 1½ vecka nu pga knä, tänkte spara till helgens hoppkurs, men har de blivit bättre, snarare sämre då :P

vill i alla fall ha en pigg liten hund. brichon frische faller bort främst pga pälsen, känner att jag nog inte riktigt orkar trimma, hålla på med den som de skulle krävas. så ni kan ju avsluta den diskutsionen nu :P
 
Sv: vilken ras skulle passa mig

Å hej och hå..

Jag var som sagt bara nyfiken om vad du tyckte inget annat..om det bara var jag som hade råkat ut för de mer krävande bichonerna och kanske är det så.

När du kopierade en hel text (har själv sett den många gånger på nätet) blev jag lite paff över att du inte hade några egna åsikter/erfarenheter att komma med då jag ville veta varför du inte höll med.
Men nu vet jag och det tackar jag för.

Vi delar inte samma åsikter och det respekterar jag..kan vara bra om TS får höra både positiva och negativa egenskaper om rasen i o m våra skilda åsikter också..Kan faktiskt ge mer kött på benen s a s.

Min erfarenhet som så är flertal års ägande av bichon, bichonerna på uppfödningen, kurser, träffar o dylikt.

Jag är inte emot rasen då vi har hemma ;)
 
Sv: vilken ras skulle passa mig

Haft resenshnauser, bearded collie, finska lapphundar, softis, tibetansk spaniel,bichon frise, stafford shire bullterrier, vad har du haft en råtta??:grin:

Har man haft en viss ras borde man väl åtminstone veta just VAD rasen heter och hur namnet stavas :grin:

Sen spelar det mindre roll hur många raser man haft - det säger inte ett dugg om ens kunnighet. En bekant till min familj har haft hund sedan barnsben (blandraser naturligtvis) och denna människa är total hundanalfabet, av ditt sätt att se på det borde denne vara expert?

Dessutom så av ditt sätt att skriva och uttrycka dig så gissar jag på att du är i yngre tonåren och då är det föga troligt att du hunnit ha minst 8 EGNA hundar?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
27
· Visningar
1 004
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 274
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp