Vilken träningsklocka???

Bukefalos 30 år!

Otherside

Trådstartare
Jag har börjat komma igång med löpningen igen - men på en väldigt försiktig nivå till att börja med. Just nu kör jag med springa/gå/springa/gå några km. Men jag vill ha en klocka som är ganska enkel, behöver inte ha typ internet, email etc... Och INTE en som är lika stor som en TV på handleden! Jag vill i princip bara kunna se distans, tempo, tid osv. Kanske för en hel dag, separat, om den är så smidig att jag vill ha den på mig jämt.

Har ni några tips?

Jag har inte hunnit testa min ännu, men vill ha ungefär samma funktioner som du. Bara använda den vid löpning/promenader, känner inget behov av en smartwatch eller så. Vill kunna använda den utan att synka med mobilen etc.

Jag köpte en Garmin Forerunner 55. Jag har haft en tidigare, fast betydligt äldre modell (det är ett gäng år sedan nu. Också en ganska basic. Använde den mest vid ridning då, för att hålla koll på distans - snitthastighet - hastighet), som jag var väldigt nöjd med, och den här var väl det jag hittade som verkar mest lik den.

Jag är nöjd med min Garmin Forerunner 265S. S hos Garmin betyder att den är mindre än modellen som ej har S på slutet. Den kan göra mer saker än jag använder men jag har stängt av notifieringar etc så använder den främst som klocka och träningsklocka.

Hade en Garmin Forerunner 55 tidigare, jättenöjd, väldigt basic!
Nu köpte jag en Forerunner 255 som jag också är supernöjd med (ville ha med höjdmeter iom att jag vandrar)

Hade en Garmin Forerunner 55 tidigare, jättenöjd, väldigt basic!
Nu köpte jag en Forerunner 255 som jag också är supernöjd med (ville ha med höjdmeter iom att jag vandrar)
Åh!! Det gör jag med, så den funktionen vore toppen (pun not intended….) !

Tack för alla tips! Så det blev en Garmin Forerunner 265s. Nu hoppas jag bara att jag, teknisk analfabet (...), förstår mig på den..... :crazy:

(Ville också egentligen ha en rosa men den fanns inte tillgänglig så det blev en vit/blekgrön. Ok för den rosa såg ändå lite murrig ut på bilden... Såna "problem" va?)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka