Vilket är ditt favoritprogram?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
*Som rubriken säger*

Jag har hittills bara ridit två stycken olika; "Debutantprogram för ridborgare" (ett hemmasnickrat program som består i att man rider på mittvolten, ett varv, sedan snett igenom i "motsatta" hörn, sen det spegelvänt i andra varvet, skritt, galopp på spåret, skritt, galopp på spåret i andra varvet, trav och halt hälsning. Minns inte exakt i huvudet nu. 11 punkter, inga krav på form, ställning eller något. Bara rätt gångart, rätt vägar och att ryttaren sitter kvar :p) samt "Ryttarmärke II" (verkar vara en förenklad variant av LC?)
Gillade Ryttarmärke II programmet mest, hände mera, och det "flöt på" på ett bättre sätt tycker jag.

Till hösten ska jag dock börja rida LC. Vilket av LC:1 2008 och LC:2 2008 är roligast att rida? Och är 2:an jättemycket svårare än 1:an? :)

Och ja, vilket är just ditt favoritprogram? :D
(Av alla som finns, inte bara av C:1an och C:2an!)
 
Sv: Vilket är ditt favoritprogram?

Har bara ridit LC programmen, men det var några år sedan nu ;) Dock tyckte jag att 2 var lättare än 1 har jag för mig :D
 
Sv: Vilket är ditt favoritprogram?

LC:2 är definitivt lättare att rida tycker jag. I LC:1 är det klurigt att få till jämna serpentinbågar och snygga 15 metersvolter :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 295
Senast: Stergo
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Dressyr Det kan väl inte bara jag som har favorit resp. "sämre" dressyrprogram? :) Vilka program gillar ni mer/mindre och varför då? Om man...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: warg
·
Dressyr I tråden om TR ändringar diskuterades det apropå max 1 start/dag upp t.om. 7 år, och ev. tänkbara begränsningar av antalet starter under...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 813
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp