Vilket försäkringsbolag?

Sv: Vilket försäkringsbolag?

Nja jag illar inte tänket att de som har försäkring ska sponsra de som inte har det. Jag kan förstå i särskillt ömmande fall men inte generellt. Finns det alternativa billigare behandlingar vill jag veta och kunna ta ställning själv och jag vill inte betala högre självrisk än nödvändigt. Det är sympatiskt mot dem som får rabatterna, men knappast mot dem som får betala. Inget säger att alla de som försäkrar ha bättre ekonomi än de som inte gör det.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Även jag har Agria, jag är riktigt nöjd med dem. Dem har betalat ut när dem ska, inget tjafs och inga frågetecken. Dom har alltid gett mig ett bra bemötande och god service!
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Vad har du för källa på att massor av kliniker tar högre taxa för agriförsäkrade hästar? Det är många som påstår att kliniker saltar räkningar åt försäkringsbolag och föreslår dyrare åtgärder än när hästen är oförsäkrade, men att de skulle särbehandla Agria låter som en smått paranoid idé, skulle det vara ett samarbete från klinikernas sida att sänka Agria? Och varför?

Ja, att det saltas när djuret är försäkrat verkar tyvärr vara sant. Att det skulle gälla bara Agria har jag mycket svårt att tro dock.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Finns ju jättebra sammanställningstabeller där alla bolag finns med och villkoren lätt kan jämföras ?
Tror Folksam har en sån tabell publicerad ? Hade iallafall för ngt år sen . Men borde oavsett lätt gå att få tag på !

P_c : vad grundar du ditt påstående om att klinikerna skulle ha chockhöjt sina priser på ?
 
Senast ändrad:
Sv: Vilket försäkringsbolag?

kl

Vi är iaf nöjda med både villkor och hela alltet. Kommer absolut fortsätta med Agria, vi har aldrig haft anledning att vara missnöjda:)
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Är du nöjd med att ha ett tak på 17.000/30.000 som maxersättning för rygg/hältor och utan att ha fått sänkt premie för den stora försämringen? Förutom det är Agrias vilkor ungefär som övriga skulle jag tro.
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Ja, jag säger ju att jag är nöjd, vad med de orden är det du inte förstår? Tycker det är toppen att mina pengar inte gå till massa hältor som är resultat av dålig hästhållning bl.a. Man kan välja att se det på olika sätt. Jag har läst villkoren och köpt min försäkring och den är jag nöjd med. Är det fult att vara nöjd med Agria eller vad är det frågan om?
 
Sv: Vilket försäkringsbolag?

Jag kan förstå att man är nöjd med en lägre premie och då tycker det är helt okej med att försäkringen inte täcker allt, det är en prioriteringsfråga. Det jag inte kan förstå är hur man glatt forsätter att betala en premie som är den samma som tidigare och som ligger väl i nivå med övriga bolag (agria är känt för att ligga generellt högt i premier, men lite svårt att säga exakt då det varierar) men får sämre vilkor.

Det är kanske bra att inte pengarna går till att behandla en massa hältor oavsett om hästhållningen är bra eller dålig, det varierar, men åtminstone jag frågar mig var vart pengarna går när bolaget sänker sina kostnader och höjer sina premier (utökad försäkring för hältor), går det månde till ökade vinster? Det är den biten jag inte skulle förstå och som fick mig att backa, jag var tidigare nöjd Agriakund, men 2000 kr högre avgift, ca 9.000 mot övriga bolags ca 7.000 + att jag blev erbjuden den extra hältförsäkringen för ytterligare 300 kr gjorde att de tappade mig som kund. Jag skull själv bli skitsur över vilkorsförändingen, men med rätt häst, rabbatt och inriktning hade jag kanske nappat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 180
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Vad har ni för försäkring på era hästar? Om ni inte vill svara på det, vilka bolag tycker ni är bra? Vilka är mindre bra? Bör man ta...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Fosterförsäkrar ni? Om ni gör det försäkrar ni i rätta livvärdet eller väljer ni bara veterinärvård? Kollade upp och om jag skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 327
Senast: _Taggis_
·
Hästvård "Försäkringsbolag för ändrade journalrutiner: ”Högre hästvälfärd” Veterinärjournaler. I dagsläget följer hästens journaler med ägaren i...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 213
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp