Vilket golv ska man välja?

FadeAway

Trådstartare
538319_10150934835861001_750946000_12029541_816650558_n.jpg


Rummet det ska ligga i är det lilla man ser av rummet i dag. Vi planerar inte att göra någon större renovering av köket de närmsta åren så därav planeras golv nu. Det som är i dagsläget är hemskt fult. Taket och listerna är bruna (betsade), köksluckorna är cremefärgade och tapeterna är vita. Vi kommer lägga in parkett i vardagsrummet och då rekommenderade vår golvgubbe att inte välja plastmatteparkett.
 
Sv: Vilket golv ska man välja?

Ska ni måla listerna + foder? Det ljusar upp mer än man tror, och gör ni det är mitt självklara val det svarta :)
 
Sv: Vilket golv ska man välja?

Nej de ska inte målas. Det är dessutom allt som inte är skåpsluckor som är brunt så det blir mycket att måla + att taklisterna då skulle sticka ut mot taket (antar att det är betsad furu. Även fönsterbrädena är i denna mörka färg :)
 
Sv: Vilket golv ska man välja?

Det grå golvet kanske. Om det inte skär sig med bänkskivan. Eller det vita.

Jag hade nog tyckt att det hade känts lite rörigt med de färgade golven i och med att det redan finns ganska många olika färger i köket.

Det svarta tror jag blir för mörkt.
 
Sv: Vilket golv ska man välja?

Jag gillar det mörka golvet som ser ut som stenplattor. Ju ljusare golv man väljer desto tydligare syns varenda liten smula som trillar ner.
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 561
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 268
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 381
Senast: Calmiche
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp