Vilket täcke ??

T

truls

Jag använder sällan något täcke till min pålle men har som säkert många andra köpt på mig en del ändå (kul att shoppa :crazy: ).
Nu skulle jag vilja slänga alla täcken & bara köpa ETT täcke ...detta ska då kunna användas när det i kombination är väldigt kallt & regnar (blåser)...annars behövs inget täcke till min pålle.
Vad skulle ni rekomendera som har täckeskoll ?????Har någon provat Höök´s nya "metallic"täcken ??
Ett krav är bogveck !!
 
Hmmm...kan du ge något exempel på bra täcke utan bogveck ??
Jag har lite dålig erfarenhet av sådana täcken men har dock ett täcke från Tyskland utan som är bra !
Vad är det som passar sämre med bogveck tycker du ??? :confused:
 
Min erfarehnhet av bogveck är att dom absolut inte är ngn garanti för att täcket inte ska skava. Jag har två regntäcken till hästen, ett köpt på Exklusiv med bogveck och ett Bucas utan. Bucastäcket har skavt _en_ gång när det runnit in vatten en dag när det var väääldigt uselt väder. Trots idogt användande under flera år. Exklusivtäcket däremot sitter inte riktigt bra på min grabb.

Men att det skulle vara sämre med bogveck, den erfarenheten har inte jag, det hänger (som alltid) på passformen på täcket...
 
Om du vill ha ett täcke då det är nederbörd och kallt, men inte använder täcke till vardags då det är mindre kallt, som typ runt 0, skulle jag satsa på ett regntätt andastäcke med tunnare foder typ fleece, som värmer utan att bli jättevarmt om hästen inte är van att ha täcke.

Har inte provat det själv men Hööks har ett för 800 som är blått med fleecefoder och bogveck, sitter högt i halsen och jag tycker att det verkar rejält och bra, en häst i stallet har sådant. Varken för varmt eller för kallt, kan använas vid tokregn och lite mindre kallt ute eller vid riktig kyla om hästen inte är en fryslort :)
 
försök hitta ett täcke som går framför manken,då hamnar tygden där inte på bogen lr vad man ska säga
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 937
Senast: Kirre
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 329
Senast: alazzi
·
Utrustning Jag har precis fått raka hela min häst pga regnskållor. Köpte i samband med detta ett bucas smartex extra täcke á 300g. Dels för att det...
Svar
7
· Visningar
1 333
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 803
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp