Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart
 

Ja eller det känns väl jobbigt men inte omöjligt liksom. Utan mer att jag typ är orolig för ifall jag inte orkar och sånt.
Skönt iaf att det känns ok. Men om du är alldeles för trött och slut i morron så går det säkert att boka om. Det är ju inte meningen att det ska vara en belastning för dig. Du behöver nog återhämta dig ett tag efter det som hände, så du kommer nog vara trött ett tag nu. Förstår att det är jobbigt. :heart
 
Fick typ en panik attack eller nåt så allt blev bara skit jobbigt så kunde inte sluta gråta och var helt skakig i hela kroppen och skit jobbigt. Och liksom jag KAN ju inte göra nånting så spelar ingen roll om jag har massa tankar om döden och sånt så hur mycket dom tankarna typ skriker så är det ingen mening att ens försöka. Och jag VET det men ändå är dom tankarna där helatiden.
Och nu är det kvällsfika som också känns skit jobbigt och har NYSS blivit lugnare med paniken liksom. Så vill inte trigga det igen men är det kvällsfika då är det.
Plus så vill jag inte att psykologen ska läsa det jag skrev till henne i dagboken som.jag trodde skulle vara det sista. Men säkert bra om hon får läsa det men det också känns sååå jobbigt.
Så ja allt är skit jobbigt justnu men ska nog försöka kolla på exploring with Josh igen sen och hoppas att det iallafall blir liiite bättre så jag kan sova igen snart.
 
Fick typ en panik attack eller nåt så allt blev bara skit jobbigt så kunde inte sluta gråta och var helt skakig i hela kroppen och skit jobbigt. Och liksom jag KAN ju inte göra nånting så spelar ingen roll om jag har massa tankar om döden och sånt så hur mycket dom tankarna typ skriker så är det ingen mening att ens försöka. Och jag VET det men ändå är dom tankarna där helatiden.
Och nu är det kvällsfika som också känns skit jobbigt och har NYSS blivit lugnare med paniken liksom. Så vill inte trigga det igen men är det kvällsfika då är det.
Plus så vill jag inte att psykologen ska läsa det jag skrev till henne i dagboken som.jag trodde skulle vara det sista. Men säkert bra om hon får läsa det men det också känns sååå jobbigt.
Så ja allt är skit jobbigt justnu men ska nog försöka kolla på exploring with Josh igen sen och hoppas att det iallafall blir liiite bättre så jag kan sova igen snart.
Behöver du medicin mot ångesten kanske? Kram. :heart

Du behöver inte oroa dig för vad psykologen tycker om det du skrev. Det är hennes jobb, hon förstår hur det kan kännas ibland.

ETA: Är din pappa hos dig ikväll? Berätta för honom om de mörka tankarna. :heart
 
Senast ändrad:
Du kanske inte behöver visa det som du skrev i dagboken imorgon om det känns för jobbigt just nu? Men visa teckningen tycker jag du ska iallafall, den var så bra.

Låter jättejobbigt med ångestattacken, håller tummarna att du får koppla av lite med YouTube nu och tänka på annat. :heart
 
Behöver du medicin mot ångesten kanske? Kram. :heart

Du behöver inte oroa dig för vad psykologen tycker om det du skrev. Det är hennes jobb, hon förstår hur det kan kännas ibland.

ETA: Är din pappa hos dig ikväll? Berätta för honom om de mörka tankarna. :heart
Jag har mer ångest medicin nu som jag tar varje dag så vill inte ta ÄNNU mera då. Men nu är det iallafall lite mindre ångest ändå.
Och ja det är han.
 
Du kanske inte behöver visa det som du skrev i dagboken imorgon om det känns för jobbigt just nu? Men visa teckningen tycker jag du ska iallafall, den var så bra.

Låter jättejobbigt med ångestattacken, håller tummarna att du får koppla av lite med YouTube nu och tänka på annat. :heart
Nej kanske inte men det är ju att vi typ går igenom den och hur det har varit sen förra veckan och så. Så vet inte om jag bara kan säga att jag inte vill det eller hur jag ska göra. Och hon kommer säkert undra om det som hände iallafall.
Men ja jag började kolla på balett videor så har gjort det nu ett tag.
 
Du kan säga om något blir för jobbigt oavsett. Kom ihåg att psykologen är där för din skull, för att hjälpa dig.

Vet du när du ska träffa hundarna igen? Vi har fått en ny hund i stallet och den är jättesöt, en ung border collie som bara vill krypa upp i knät och gosa hela tiden. 🥰
 
Sen efter melliset så fick jag träffa hundarna. Och vet inte hur jag ska förklara för känns som att jag BORDE vara glad och känna liksom att jag har längtat och så. Eller som förr ibland så har jag fått fram gråt när B ligger i knät på mig alltså som skön gråt på ett sätt.
Men det blev inget sånt nu utan bara okej jag träffade hundarna. Men ingen possitiv känsla liksom. Alltså det var ju inte neggativt heller utan bara ingenting.
Men iallafall var ute kanske tio minuter sen var jag sååå trött så kändes som alla intryck var jätte starka och för mycket liksom. Så var tvungen att gå in igen och vila igen till middag. Och sen har jag inte gjort så mycket.
Och dethär blev ju väldigt långt fast jag nästan inte har gjort nånting och inget intressant alls men som jag har sagt förut också att ibland är det bara skönt att skriva om vad som har hänt.
Normen säger att du ska vara glad för att träffa hundarna, eller hur? Att det är så det ska vara, att du ska längta. Du kan ju låtsas och följa normen eller tillåta dig att känna det du känner utan att värdera det.

Känns det ingenting så låt det vara så om det är okej för dig, en dag kanske glädjen kommer tillbaks.


Välkommen tillbaks Emma :heart :heart :heart
 
Tack :heart Det är iallafall om man ska säga nåt bra så kan jag iallafall sova nu. Fast det är ju för hjärnan typ behöver laga sig eller hur man ska säga så kanske inte är BRA men är ändå skönt att sova mycket.
Under sömnen har kroppen en chans att reparera och läka.

Klart man kan sova mycket av andra anledningar och allt är inte bra, men jag tror att du ska lyssna på din kropp. Är du trött så finns det en anledning.
 
Och vet att förut tyckte jag det var jobbigt att jag aldrig kunde sova men nu är det skit jobbigt att jag ALLTID är jätte trött så kan sova typ helatiden. Och det är också jätte jobbigt.
Även om det är tråkigt att bara sova och jobbigt att vara så trött, så tycker jag att du ska passa på att utnyttja tröttheten och sova så mycket det går. Dels går tiden mycket fortare och därmed kommer du närmare målet (att må så bra som möjligt) fortare. Och dels är det så att sömnen hjälper kroppen att läka, både själsliga och kroppsliga sår.
Så, sov om du kan! Så mycket som möjligt!
 
Allt bara är skit jobbigt idag så har inte orkat skriva. Men har iallafall varit hos psykologen. Och det var jobbigt som jag visste att det skulle bli. Så har varit jätte trött och konstig i huvudet hela dagen så har typ sovit ätit sovit ätit och nu tänkte jag iallafall försöka vara vaken till efter middagen. Så ja vet inte vad jag ska skriva mera men det bara är jobbigt liksom.
 
Allt bara är skit jobbigt idag så har inte orkat skriva. Men har iallafall varit hos psykologen. Och det var jobbigt som jag visste att det skulle bli. Så har varit jätte trött och konstig i huvudet hela dagen så har typ sovit ätit sovit ätit och nu tänkte jag iallafall försöka vara vaken till efter middagen. Så ja vet inte vad jag ska skriva mera men det bara är jobbigt liksom.
Bra iaf att du orkade träffa psykologen, så ni kunde stämma av lite hur du mår. Förstår att det var jobbigt och att du är trött, du får vila nu. Kanske lite skön musik att lyssna på. Kram. :heart
 
En sak förresten som var skit jobbigt och typ läskigt men vill bara skriva om det. Men iallafall så det var hos psykologen så blev det flera gånger så mitt i liksom så hade jag ingen aning om vad vi nyss pratade om. Utan det var som att det var helt borta ur huvudet liksom så kunde typ vara påväg att säga nåt så bara visste jag inte alls vad jag tänkte säga eller vad vi hade pratat om eller nånting.
Det kanske låter jätte töntigt men det kändes mycket värre när det hände än det kanske låter nu.
Och sen en annan sak så det var inte då utan senare idag. Men iallafall så jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men det dök iallafall bara upp ett ord på en sida jag läste på. Och bara att jag läste det ordet så fick jag som en jätte stark ångest våg och sånt. Så det var också skit jobbigt och känns som jag över reagerar så himla mycket men vet inte hur jag ska inte göra det heller. Och enda alla säger är att allt är helt normalt och sånt. Och ja det kanske det är men det hjälper inte och känns inte bättre för mig NU bara för det liksom.
 
En sak förresten som var skit jobbigt och typ läskigt men vill bara skriva om det. Men iallafall så det var hos psykologen så blev det flera gånger så mitt i liksom så hade jag ingen aning om vad vi nyss pratade om. Utan det var som att det var helt borta ur huvudet liksom så kunde typ vara påväg att säga nåt så bara visste jag inte alls vad jag tänkte säga eller vad vi hade pratat om eller nånting.
Det kanske låter jätte töntigt men det kändes mycket värre när det hände än det kanske låter nu.
Och sen en annan sak så det var inte då utan senare idag. Men iallafall så jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men det dök iallafall bara upp ett ord på en sida jag läste på. Och bara att jag läste det ordet så fick jag som en jätte stark ångest våg och sånt. Så det var också skit jobbigt och känns som jag över reagerar så himla mycket men vet inte hur jag ska inte göra det heller. Och enda alla säger är att allt är helt normalt och sånt. Och ja det kanske det är men det hjälper inte och känns inte bättre för mig NU bara för det liksom.
Tja vad är normalt egentligen? Klart det känns jobbigt när man bryter mot normen "så får man inte göra" även om det är helt normalt att man gör vissa saker när man mår dåligt, att det hör till sjukdomen eller så gör många bara inte de man umgås med. Normalt är så begränsande som om alla skulle göra ungefär samma saker oavsett var de befinner sig i livet och oavsett hur de mår. För 100 år sedan hade flertalet här varit "onormala", vi varken klär oss eller agerar på ett vis som var normalt 1920.
 
En sak förresten som var skit jobbigt och typ läskigt men vill bara skriva om det. Men iallafall så det var hos psykologen så blev det flera gånger så mitt i liksom så hade jag ingen aning om vad vi nyss pratade om. Utan det var som att det var helt borta ur huvudet liksom så kunde typ vara påväg att säga nåt så bara visste jag inte alls vad jag tänkte säga eller vad vi hade pratat om eller nånting.
Det kanske låter jätte töntigt men det kändes mycket värre när det hände än det kanske låter nu.
Och sen en annan sak så det var inte då utan senare idag. Men iallafall så jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men det dök iallafall bara upp ett ord på en sida jag läste på. Och bara att jag läste det ordet så fick jag som en jätte stark ångest våg och sånt. Så det var också skit jobbigt och känns som jag över reagerar så himla mycket men vet inte hur jag ska inte göra det heller. Och enda alla säger är att allt är helt normalt och sånt. Och ja det kanske det är men det hjälper inte och känns inte bättre för mig NU bara för det liksom.
Förstår att det är otäckt när det inte fungerar som du är van vid och att du liksom tappar tråden i samtalet. Det kan bli lite så när någon är väldigt, väldigt trött som du är nu. Hjärnan orkar inte hålla skärpan och hålla ihop alla intryck som den brukar. Det kommer nog tillbaka när du fått vila dig lite. Jag antar att läkarna även kommer att hålla koll på utvecklingen, så att du återhämtar dig som du ska. Det blir bra allting.

Det där med att ångesten triggas av olika saker är obehagligt när det kommer så där plötsligt. Har det att göra med något otäckt du var med om, så är det inget du kan styra över nu, tyvärr. Mer än att vara medveten om att det är så det hänger ihop så du förstår vad som händer. Men det kommer bli bättre med tiden, när du fått bearbeta saker och ting och får verktyg att hantera det. Kram.
 
Du kan säga om något blir för jobbigt oavsett. Kom ihåg att psykologen är där för din skull, för att hjälpa dig.

Vet du när du ska träffa hundarna igen? Vi har fått en ny hund i stallet och den är jättesöt, en ung border collie som bara vill krypa upp i knät och gosa hela tiden. 🥰
Jag skulle träffat dom idag men kändes bara jätte jobbigt så vi ändrade till imorgon.
 
Tja vad är normalt egentligen? Klart det känns jobbigt när man bryter mot normen "så får man inte göra" även om det är helt normalt att man gör vissa saker när man mår dåligt, att det hör till sjukdomen eller så gör många bara inte de man umgås med. Normalt är så begränsande som om alla skulle göra ungefär samma saker oavsett var de befinner sig i livet och oavsett hur de mår. För 100 år sedan hade flertalet här varit "onormala", vi varken klär oss eller agerar på ett vis som var normalt 1920.
Förlåt men jag fattar ingenting. Kanske är jätte trög men det blir jätte rörigt i huvudet så får inte ordning på nånting. Alltså menar inte att du skrev dåligt eller otydligt eller nåt utan är nog min hjärna som inte är så bra justnu.
 
Förstår att det är otäckt när det inte fungerar som du är van vid och att du liksom tappar tråden i samtalet. Det kan bli lite så när någon är väldigt, väldigt trött som du är nu. Hjärnan orkar inte hålla skärpan och hålla ihop alla intryck som den brukar. Det kommer nog tillbaka när du fått vila dig lite. Jag antar att läkarna även kommer att hålla koll på utvecklingen, så att du återhämtar dig som du ska. Det blir bra allting.

Det där med att ångesten triggas av olika saker är obehagligt när det kommer så där plötsligt. Har det att göra med något otäckt du var med om, så är det inget du kan styra över nu, tyvärr. Mer än att vara medveten om att det är så det hänger ihop så du förstår vad som händer. Men det kommer bli bättre med tiden, när du fått bearbeta saker och ting och får verktyg att hantera det. Kram.
Det där med ha fokus och tappa bort det mitt i samtal och det så spelar det ingen roll hur mycket jag sover heller så är det lika ändå. Och tycker det är mera så nu än typ i söndags. Men kan vara också för över helgen så gjorde jag ju INGENTING och nu har jag iallafall varit till psykologen idag och det händer liksom mer helatiden här. Så det blir ju som intryck hela tiden så är väl därför det lättare blir som för mycket men ändå jobbigt.
 
Det där med ha fokus och tappa bort det mitt i samtal och det så spelar det ingen roll hur mycket jag sover heller så är det lika ändå. Och tycker det är mera så nu än typ i söndags. Men kan vara också för över helgen så gjorde jag ju INGENTING och nu har jag iallafall varit till psykologen idag och det händer liksom mer helatiden här. Så det blir ju som intryck hela tiden så är väl därför det lättare blir som för mycket men ändå jobbigt.
Det är inte omöjligt att det är en biverkan av de mediciner du får, vilket alltså innebär att det är helt normalt i nuläget att du inte kan hålla fokus. Fråga vårdpersonalen om det. Det kan ju vara lättare för dig att acceptera att du inte fungerar som vanligt om du vet vad det beror på.
Ibland får man helt enkelt ta det onda (biverkningarna) med det goda, dvs den effekt du behöver få från medicinerna, för att alternativet är sämre.
(För att ge ett konkret exempel - jag själv lever med ledvärk sedan över 15 år. Jag har också en annan sjukdom som behöver medicineras och den medicinen gör min ledvärk värre, som biverkning. Jag får leva med att lederna värker mer, för alternativet är att min andra sjukdom bryter ut ännu värre och det kanske jag inte överlever. )
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 250
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 911
Senast: Nox
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 436
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp