Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Håller med, men också så vill jag veta vilka som är mina vänner. Är lite oklart just nu tyvärr.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja, det vill jag, men jag vill å andra sidan alltid veta vad folk tycker om mig ;)

Hittills har folk mest snackat skit om mig när de missförstått mig. Att folk går runt och pratar om hur dumt jag sagt något istället för att be mig förklara hur jag tänker.. Det är inte jättekul.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Valde att berätta. Personen visste ju att det pratas men nu vet hen vilka det är som pratar. Så behöver hen inte umgås med dom om hen inte vill. Det hade ju inte jag velat.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Det är SÅ dumma saker det handlar om så jag fattar inte hur dom andra tänker. Det är så löjligt alltihopa. En fjäder blir en övergödd höna.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Jag tycker det var bra, så får hen avgöra själv om vad som ska göras med infon.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja, det kändes rätt att göra det. Vill dessutom inte gå runt och låtsas som att jag inte vet att det pratas.
Men personen sa att hen ska ignorera dom som pratar.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Både ja och nej. Läst vänner som skrivit skit om mig/förvridit sanningar så pass mycket att jag faktiskt inte direkt litar på de längre. Är man verkligen en vän om man skriver skit/förvrider sanningar?

Men annars så är jag kluven, både vill veta och vill inte veta.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Nej.

(OM inte det är en vän eller närstående, någon jag umgås med och förtror mig åt, som säger taskiga saker bakom min rygg, då hade jag velat veta.)
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Om det är någon "vän" som sagt något vill jag gärna veta det, Ja.

Är det däremot någon jag inte bryr mig om så bryr jag mig inte heller om vad personen säger så Nej.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Hm. Jag är lite kluven i denna frågan pga något som hände mig i högstadiet - vår skolvärd tog mig åt sidan och berättade för mig att han visste att C mobbade mig och kallade mig för xx och att han hade ett öga på henne.

Jag hade liksom ingen aning om att jag var mobbad, var inte på något sätt utfryst eller så utan detta var väl något hon sysslade med privat - så i det läget hade jag nog faktiskt föredragit att inte veta om det för det är klart att man blir lite paranoid i det läget, 14 år och sådär allmänt hormonellt osäker.

Men annars, ja.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Kluven, jag vill verkligen inte vara den som springer med skvaller. Avskyr skitsnack och vill inte bli inblandad. Därför kan jag förstå om man inte för det vidare.

När jag hör skitsnack så tänker jag alltid "undrar vad den personen säger om mig när jag inte hör"

Så jag vill nog inte veta, även om det är välmenande så kommer det att reflektera på den som berättar.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Ja på den frågan men hade inte brytt mig om det var någon som jag inte har någon direkt relation till.
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Om det är en vän som snackar skit vill jag absolut veta, så jag kan ta bort den personen från mitt liv.

Är det "annat löst folk" ( :D ) vill jag inte veta. jag är väl medveten om att alla människor inte älskar mig, och jag förstår inte hur det skulle hjälpa mig att veta exakt VAD som sägs.

Sedan beror det också på, är det något extremt, typ ett rykte som är så längt out there som det kan bli, då vill jag veta så jag kan förklara. Men är det av den här "vanliga" typen av skitsnack, då är jag hellre ovetandes (så länge det inte kommer från en vän som sagt).
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Det beror på. Om det är löjliga saker som "vilken ful tröja hon har" så nej då vill jag inte veta! Är det dock något som kan skada mitt rykte eller någon annan så ja, då vill jag veta så jag kan berätta rätt sida av historian
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

Jag är kluven i frågan.
Jag är i en smutsig branch(hästeriet). Det snackas skit om alla tränare. Iom att jag dessutom har lite annorlunda tänk kring en del saker och står för det så snackas det desto mer.
Om det snackas där bryr jag mig inte så mycket.

Är det däremot någon jag litar på, umgås med/lägger tid och energi på, tycker om och som inte säger det den säger bakom ryggen på mig face to face och det rör mig som person(inte vad jag har för filosofi inom träning, för sörts kläder etc) hade jag nog gärna velat veta det.
Jag avskyr falska människor och skitsnack och vill inte ha såna i mitt liv.

Däremot förstår jag att alla kan behöva ventilera, alla kan säga något dumt någon gång etc.
Men någon som rent snackar skit och är elak kan jag klara mig utan.

Jag brukar få höra rätt mycket iom mitt jobb. Man orkar inte ta alla strider.
Men pratar de om någon som jag känner respekt för eller är vän med så kan jag markera att jag inte vill höra sånt eller om det är felaktig info också korrigera den. Det går att vara rätt tydlig. Då brukar det upphöra. Och man brukar sällan respekteras mindre efter att ha gjort en sån markering. Dock kanske man blir mindre omtyckt av vissa. Men jag brukar nog anse att de människorna kanske inte riktigt är såna jag vill bli bästis med iaf. ;)
 
Sv: Vill du veta om någon snackar skit om dig?

KL

Ja, jag vill veta. I alla lägen, vad det än gäller och vem det än är :)
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 992
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Mabuse
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 619
Senast: Snowball
·
L
  • Artikel
Dagbok När dom säger tillexempel: Förstör inte för digsjälv nu Emma Du har kommit SÅ långt Du är på den jobbigaste punkten justnu men snart så...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp