Vill ha hjälp med nytt hingst val.

Rotterö

Trådstartare
Ska betäcka mitt sto igen till våren
maraton sto utrillo vagabond.
Vill ha en snygg lite lättare typ av hingst.
Hopp eller dressyr
Hon är en tyngre dam , med bra psyke gångarter , och en bra mamma. Lämna mig några bra tipps
Tycker det är så svårt att hitta rätt ihingst mängden :bump: :bump:
 
Men kommer han att verka i Sverige ? Jag trodde att han var helt och hållet tillbaka i Holland
 
Leuthen I kanske? Lätt hingst med fullblodsinslag som passar bra till lite tyngre ston. Betäckte mitt sto (lite tyngre modell) med honom förra året och fick ett otroligt trevligt stoföl i år! Att han ligger högt i BLUP både totalt och i hoppning samt har bra gångarter gör ju inte saken sämre! Nackdelen är att han står på naturlig betäckning så det kan ju vara svårt med betäckning om han står i "fel" ände av landet...
 
Dessutom så tog han sig väldigt dåligt i år om det ens tog sig alls..
 
Oj då, hade han så dålig dräktighet i år. :cry:
Förra året så tog sig mitt sto på första försöket, men hon har iofs varit väldigt lätt att få dräktig hela tiden.
 
Prestige kommer inte att finnas i sverige. Jag skulle välja Akribori, Bugatti eller Gammla säkra Magini :banana:
 
ehe, jag har ett sto e. maraton eu. vagant (e. vagabond)
snopet! Jag/vi fick vårat första föl i april i år, en hingst e. Akribori. Mitt sto är också av den äldre modellen.
vad jag tror nu så kommer avkomman bli ganska lätt i typen och betydligt mer högställd än mamman. Skulle vara kul att se en bild på ditt sto för att se om dom är lika
!
 
Bugatti är sedan länge i Tyskland.
Har man tur har Flyinge en deal på AI eller FAI,
men det återstår att se.
Man kan ju hålla tummarna!
Men om han är så lätt, vet jag ju inte...
mvh
 
Millt utryckt... han ligger i topp för mest använda Flyingen hingstar, för andra året i rad! :D
 
Jag har ett Maraton sto som jag betäcker på. Fick i år ett Akribori föl som blev stor, högrest, ädel och långa ben. Har betäckt henne med Crelido i år och tror att det oxå kan bli en bra kombination.
Lycka till med hingst valet!
 
Jag skulle välja Bourbon som ligger bland dom högst bland bra avkommor. Bugatti är väl inte en ädelhingst, lika stor som Wetano gigantiska och passar dåligt till våra kraftiga ston.
Ravell finns också han är trevlig liksom Bayron.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 209
Senast: Lobelia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 054
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp