Bukefalos 28 år!

Vill ha ungar?!

Sv: Vill ha ungar?!

Kaninpest? Och övriga sjukdommar som kaniner vaccineras mot. Jag håller inte på med kaniner, haft en del däremot. Sist jag kollade i ett kaninavelsinfo häfte stod det att honan skulle vara vaccinerad så att ungarna fick vaccin och skydd de närmaste veckorna och att man sen skulle vaccinera dem för fullständigt skydd. Och detta bör ju göras innan försäljning tycker man.
 
Sv: Vill ha ungar?!

Vad menar du med det? Vadå bara för att para? Jag köpte hanen för att ha som sällskap åt min första kanin - honan.
Är det bara jag eller är det inte rätt logiskt att kaninhane+kaninhona=kaninungar? Okastrerad hane ihop med osteriliserad hona är således tämligen korkat.

Alla är vi barn i början!
Alla har vi en skyldighet att ta god hand om våra djur, vilket innebär att vi läser på innan och gör oss till så kunniga barn som möjligt.
 
Sv: Vill ha ungar?!

Det är ju klart att man kan ta en kull på sin kanin om man vill det :)

Ja hej och hå, nu ska jag para min 5-åriga kaninhona som aldrig fått en kull med min ack så elaka hane med bettfel och okänd släkt som kan ha lite all möjlig skit i generna för att jag vill ha små söta bebisar! :idea: :smirk:
 
Sv: Vill ha ungar?!

Kaninpest? Och övriga sjukdommar som kaniner vaccineras mot. Jag håller inte på med kaniner, haft en del däremot. Sist jag kollade i ett kaninavelsinfo häfte stod det att honan skulle vara vaccinerad så att ungarna fick vaccin och skydd de närmaste veckorna och att man sen skulle vaccinera dem för fullständigt skydd. Och detta bör ju göras innan försäljning tycker man.

På ett sätt kan det ju bvara bra. Men det är en jätte riksk att vaccinera med. Jag har inta vaccinerat någon av mina kaniner för att jag vill veta om dom har fått pesten eller gulsot. Om dom skulle vara vaccinerade då kan dom få sjukdommen ändå och sedan smitta andra kaniner på tävlingar bara för det inte syns. Men det är upp till var och en.

MVH Malin! =)
 
Sv: Vill ha ungar?!

Är det bara jag eller är det inte rätt logiskt att kaninhane+kaninhona=kaninungar? Okastrerad hane ihop med osteriliserad hona är således tämligen korkat.


Alla har vi en skyldighet att ta god hand om våra djur, vilket innebär att vi läser på innan och gör oss till så kunniga barn som möjligt.

Kaninerna sitter ju inte i samma bur!
Man lär sig med tiden! Och på vägen dit tar man hjälp av erfarna!

MVH Malin! =)
 
Sv: Vill ha ungar?!

Ja hej och hå, nu ska jag para min 5-åriga kaninhona som aldrig fått en kull med min ack så elaka hane med bettfel och okänd släkt som kan ha lite all möjlig skit i generna för att jag vill ha små söta bebisar! :idea: :smirk:

Vill du skämta bör du göra det i ett annat forum....
 
Sv: Vill ha ungar?!

Tycker du kaninhona - kaninhona är bättre? Hanen var tänkt att kastreras så fort han blivit könsmogen.
Nej, det har jag aldrig sagt att jag tycker. Men att påstå att det inte var meningen och sen ha ihop hane+hona och bli värsta förvånad när det blir bebisar tyder bara på ren idioti eller bortförklaringar, välj själv.

"så fort han blivit könsmogen" skriver du nu, kolla själv vad du skriver. Så fort han blivit könsmogen. Du tror möjligtvis inte att han kan hinna med en snabbis innan han åker in och blir knipsad? :idea::smirk:

Är det nödvändigt att överdirva?
"min 5-åriga kaninhona" - FEL min hona är bara drygt 1
"min ack så elaka hane med bettfel och okänd släkt som kan ha lite all möjlig skit i generna" - jag bara skakar på huvudet åt dej, så barnsligt så det inte är sant! Kolla på hans uppfödares hemsida, www.blockas.se/blockas. Mamma Onyx Just a Little Wiser och pappa Charmy One.
Vad sägs om att faktiskt läsa vem som citerats och vilken text som citerats? :smirk:

Vill du skämta bör du göra det i ett annat forum....
Ett skämt? Är du seriös? Herregud.
Som jag skrev ovan, kolla texten jag citerade. Jag hoppas då att du fattar vad det är jag vill få fram, vilket inte har med er att göra utan det har med just det citatet att göra.

Shit alltså.
 
Sv: Vill ha ungar?!

Jag anser fortfarande att det är överdrift då du antagligen inte vet ett skit om Prettys kaniner. Ser moderator denna tråd ber jag er gärna att låsa den då jag inte fått ut vad jag vill av den. Sticker nog till ett lite seriösare kaninforum med folk som accepterar andras misstag.
 
Sv: Vill ha ungar?!

Ett skämt? Är du seriös? Herregud.
Som jag skrev ovan, kolla texten jag citerade. Jag hoppas då att du fattar vad det är jag vill få fram, vilket inte har med er att göra utan det har med just det citatet att göra.

Shit alltså.

Du skrev ju:
Ja hej och hå, nu ska jag para min 5-åriga kaninhona som aldrig fått en kull med min ack så elaka hane med bettfel och okänd släkt som kan ha lite all möjlig skit i generna för att jag vill ha små söta bebisar!

Skall du göra det??? Jag uppfattade det som ett skämt mot CoNo... :eek:
 
Sv: Vill ha ungar?!

Jag anser fortfarande att det är överdrift då du antagligen inte vet ett skit om Prettys kaniner. Ser moderator denna tråd ber jag er gärna att låsa den då jag inte fått ut vad jag vill av den. Sticker nog till ett lite seriösare kaninforum med folk som accepterar andras misstag.

Du skrev ju:

Skall du göra det??? Jag uppfattade det som ett skämt mot CoNo... :eek:

Men fortfarande, kolla vem och vad jag har citerat.

jag citerade texten "Det är ju klart att man kan ta en kull på sin kanin om man vill det" som var skrivet av Pretty som en viss ironi över en så sjukt dum mening. Allvarlig ironi liksom.
Jag har inte tänkt ta någon kull, jag har inga kaniner öht längre pga allergi och jag är inte så urbota dum att jag avlar på djur som bär på så abnormt dåliga gener.

Fattar ni nu eller ska jag skriva långsammare? :smirk:
 
Sv: Vill ha ungar?!

:p
Men fortfarande, kolla vem och vad jag har citerat.

jag citerade texten "Det är ju klart att man kan ta en kull på sin kanin om man vill det" som var skrivet av Pretty som en viss ironi över en så sjukt dum mening. Allvarlig ironi liksom.
Jag har inte tänkt ta någon kull, jag har inga kaniner öht längre pga allergi och jag är inte så urbota dum att jag avlar på djur som bär på så abnormt dåliga gener.

Fattar ni nu eller ska jag skriva långsammare? :smirk:

Nej nu förstod jag! ;) :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 458
Senast: Björk
·
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 728
Senast: zalleg
·
T
Däggdjur Igår fick jag en smärre chock när jag upptäckte 4 små bebisar inne hos min kaninhona. Jag har noterat tecken på dräktighet tidigare men...
Svar
7
· Visningar
4 566
Senast: Kilauea
·
Däggdjur Jag är en stor uppfödare av kaniner och förstår att det är dålig information hos många zoo butiker mm.. Det bästa är att leta upp en...
Svar
4
· Visningar
2 745
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp