Villrådig...

S

Sir__

Nu är det så att jag efter många om och men bestämt mig för att köpa en ny dressyrhäst... och jag står i valet och kvalet om vad det egentligen är jag söker.
Kan ju börja med att berätta att jag är 23 år och har ridit hela livet, dock skulle jag väl inte kalla mig så värst vidare duktig (rider tom LA och har väl inte världens mest perfekta sits även om den duger)
Jag är egentligen sugen på att köpa kanske en 5-7åring och utvecklas tillsammans med den mot MSV men så tänker jag att det kanske är dumt när jag själv är såpass medelmåttlig, jag kanske borde satsa på en äldre läromästare som redan går MSV-Georges och satsa på att lära mig de svårare rörelserna bra innan jag ger mig på att utbilda hästen själv? vad tycker ni ? Är det kanske tom. någon här på forumet som varit i min sits och köpt en yngre häst som ni utbildat själv trots att ni inte är "proffs", och isåfall hur har det gått för er?
Kram på er alla - Sofia
 
Sv: Villrådig...

Personligen hade jag satsat på en medelåldershäst (runt 9-12 år). Bara den är bra utbildat och tar hjälperna bra. En unghäst kanske inte är någon höjdare men en häst med lite mer rutin som man samtidigt kan lära sig av och utveckla vidare
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 407
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 772
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 812
Senast: ameo
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 461
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp