Grattis!!Det blev inte "några dagar", utan istället kom min lilla pojke imorse![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!Det blev inte "några dagar", utan istället kom min lilla pojke imorse![]()
Det blev inte "några dagar", utan istället kom min lilla pojke imorse![]()
Fantastiskt, stort grattisDet blev inte "några dagar", utan istället kom min lilla pojke imorse![]()
Så gulligani tvillingföräldrar kan påstå vad ni vill. Jag är helt övertygad om att det är omöjligt att klara av tvillingar
![]()
Grattis! Igångsättning kan vara jobbigt - jag hoppas att allt gick bra för er!Det blev inte "några dagar", utan istället kom min lilla pojke imorse![]()
Idag var vi hos BVC på läkarbesök då tjejerna blir en månad på lördag.
Lilla vägde 2790 gram och "stora" var uppe på 3140 gram! De tar sig, de små sparvarna
Min man är hemma februari ut på heltid och är sen hemma måndagar och fredagar i mars innan han börjar jobba heltid. Så skönt!
Och det fungerar över förväntan dels med tvillingar men också med tre barn.
Visa bifogad fil 180884
Åååh!Sicka sötnosar! Och titta på små tårna!
Hur funkar det med de 10 "pappadagarna" när man får tvillingar? Blir det 20 st; 10 per barn?
Men oj. Jag som trodde simning skulle vara skonsamt och bra för kroppen. Tydligen gäller inte det gravidaVar och simmade igår och verkar ha triggat igång någon slags foglossning för såhär ont i fogen framme vid blygdbenet har jag inte haft förut. Kändes som att jag skulle kapas på mitten när jag satte på mig byxorna imorse
Fick träffa en riktig paragrafryttare till läkare också som enbart refererade till Socialstyrelsens bestämmelser kring vad som är praxis vid sjukskrivning av gravida. Fick i alla fall 50% till slut så jag får kombinera med 50% föräldraledigt för att vara hemma på heltid. Känns helt okej även om jag som sagt hade hoppats på 100% men men, jag slipper släpa mig till jobbet dödstrött efter att ha vaknat sju gånger per natt i alla fall![]()
Jag har hört samma och fått det rekommenderat av kompisar också som simmat som höggravida men funkade inte helt klockrent för mig helt klartMen oj. Jag som trodde simning skulle vara skonsamt och bra för kroppen. Tydligen gäller inte det gravida![]()
Usch vad tråkigt. Kan ju tycka att de borde ha viss förståelse i alla fall och anpassa utefter. Det där får det att låta som om alla gravida är likadana. Är glad att du kommer kunna lösa det oavsett.
Men vilket stolpskott till läkare! Det är klart att alla är olika men det är ju också olika vad man pallar med i sin yrkesroll. Minns en kollega för många år sedan som fick svår foglossning redan under de 15 första veckorna, och hon ville (såklart) inte sluta jobba redan då, utan hon hoppade fram på kryckor när hon hämtade sina patienter och klarade sedan att göra alla undersökningar där hon kunde sitta ned (jobbade på fysiologen).Jag har hört samma och fått det rekommenderat av kompisar också som simmat som höggravida men funkade inte helt klockrent för mig helt klartsjälva simningen var dock väldigt skön tycker jag så jag kommer nog testa igen och se om det blir samma resultat eller inte.
Ja men eller hur? Fick en liten föreläsning om att alla graviditeter är olika och vissa sitter i rullstol pga foglossning men jobbar ändåjag bara, okej? Ska jag få dåligt samvete då för att jag inte orkar trots att jag fortfarande kan gå eller vad menar du?
Men vilket stolpskott till läkare! Det är klart att alla är olika men det är ju också olika vad man pallar med i sin yrkesroll. Minns en kollega för många år sedan som fick svår foglossning redan under de 15 första veckorna, och hon ville (såklart) inte sluta jobba redan då, utan hon hoppade fram på kryckor när hon hämtade sina patienter och klarade sedan att göra alla undersökningar där hon kunde sitta ned (jobbade på fysiologen).
Så trist@niardasp Hoppar in från annan tråd, men med erfarenhet av mycket foglossning i min tidigare graviditet (och ny begynnande i min pågående) så vet jag efter diverse föreläsningar, egen erfarenhet och kontakt med fysio att vanlig simning är för påfrestande/belastande vid bäckensmärta! Du får simma med raka benspark om du vill simma, det ska tydligen gå bra - men vanliga bentag är inte bra vid foglossning. Inga rörelser där benen "går isär" (varken typ framåt eller i sidled) ska man ju utsätta sig för mycket för, varken i eller utanför vattnet![]()