Vinterföräldrar 17/18 del 7

Vi har också vabbat, gissningsvis pga tredagarsfeber. 39 grader i förrgår och igår, troligen också i måndags men då var han på fsk och vi märkte först vid hämtning att han var varm och trött. Riktigt ynklig liten unge som rörde sig hälften så fort som normalt! Idag har febern hållt sig borta och han har härjat loss totalt, så imorgon blir det förskola igen!
 
Både igår och idag har jag träffat vänner med små pyttebebisar på några månader. Så små! ❤️ Det kommer någon sorts bebislängtan vid såna tillfällen, samtidigt är jag oerhört glad att kotten börjar bli större. Sambon och jag pratar lite smått om syskon men är nog inte riktigt redo mentalt... :p Hur känner ni andra?
 
Både igår och idag har jag träffat vänner med små pyttebebisar på några månader. Så små! ❤ Det kommer någon sorts bebislängtan vid såna tillfällen, samtidigt är jag oerhört glad att kotten börjar bli större. Sambon och jag pratar lite smått om syskon men är nog inte riktigt redo mentalt... :p Hur känner ni andra?

Typ samma, ser man en bebis så blir de sådär ååååh en tiiill

Sen kommer jag på de där med att dela sin kropp, att oroa sig för allt som ev kan gå fel under graviditeten och sen hur man ska lyckas ha två när den vi har är helt vild :nailbiting:
 
Typ samma, ser man en bebis så blir de sådär ååååh en tiiill

Sen kommer jag på de där med att dela sin kropp, att oroa sig för allt som ev kan gå fel under graviditeten och sen hur man ska lyckas ha två när den vi har är helt vild :nailbiting:
Ja gud, oron! Jag mådde ju fysiskt bra under hela graviditeten men var verkligen konstant orolig för missfall. Det hade jag förträngt helt. Och första tiden som var superjobbig. Ändå blir jag sugen på att se om det skulle gå bättre den här gången. Men ja, det får nog vänta lite :D
 
Både igår och idag har jag träffat vänner med små pyttebebisar på några månader. Så små! ❤ Det kommer någon sorts bebislängtan vid såna tillfällen, samtidigt är jag oerhört glad att kotten börjar bli större. Sambon och jag pratar lite smått om syskon men är nog inte riktigt redo mentalt... :p Hur känner ni andra?

Vi är definitivt färdiga :D Det är SÅ skönt att de börjar bli lite större. Man börjar få sova hyfsat på nätterna igen (oftast), går att kommunicera, det börjar gå att göra roliga saker med dem (iaf storebrorsan, men snart är L där också), lättare också att vara ensam med båda så den ena vuxna kan vara utanför husets dörrar. Sparar till operation nu för att laga min diastas och sen börjar jag aldrig om😅
 
Idag hade vi ett sånt där roligt Ica-besök :angel: Hade precis hämtat från förskolan och hade lovat glass. For in med två barn, betalade, L bröt ihop när vi stoppade ner glassen i kassen! Typ lurad, det blir ingen glass! Hon låg på golvet efter kassorna och vrålade. Gav henne glassen så hon fick hålla den. Så ställde hon sig glatt upp. Men då kom nästa utbrott! Det var ju papper runt glassen som hon inte fick av! Vilket avgrundsskrik! Slutade med att storebror fick bära glassarna och jag gå med ett slingrande vrålande barn under armen till bilen medan hela byn tittade på oss.
Nja, som sagt, är rätt nöjd med antalet barn :angel:
 
Både igår och idag har jag träffat vänner med små pyttebebisar på några månader. Så små! ❤ Det kommer någon sorts bebislängtan vid såna tillfällen, samtidigt är jag oerhört glad att kotten börjar bli större. Sambon och jag pratar lite smått om syskon men är nog inte riktigt redo mentalt... :p Hur känner ni andra?

Är såååå sugen på ett syskon. Vi har i princip bestämt att det händer framöver också :p
Har lite jag vill hinna med jobbmässigt först, men det är färdigt till årsskiftet. Har också en nära vän (som jag lärt känna för vi fick första barnen samtidigt) som fick sitt andra i somras :love:

Ser dock inte fram emot att eventuellt spy första 3 månaderna igen.... hoppas på att den biten blir annorlunda
 
Vi vill ha ett till men min ägglossning och mens är inte tillbaka ännu, förmodligen pga amning och att vi sover ihop. Då jag inte vill ta det ifrån henne får det nog dröja lite.
 
Både igår och idag har jag träffat vänner med små pyttebebisar på några månader. Så små! ❤ Det kommer någon sorts bebislängtan vid såna tillfällen, samtidigt är jag oerhört glad att kotten börjar bli större. Sambon och jag pratar lite smått om syskon men är nog inte riktigt redo mentalt... :p Hur känner ni andra?
Vi börjar känna oss redo för en tvåa. Även om tanken på en till just nu känns något överväldigande :nailbiting:, men vi räknar med att G hinner mogna lite till innan ett eventuellt syskon skulle komma :p Hade vi varit säkra på att det skulle gå snabbt och enkelt hade vi kanske väntat längre, men det kan lika gärna ta ett par år om det ens går alls.
 
Vi vill ha en till. Tänker jag på det gör det mig livrädd, men ändå tar längtan över. Försök pågår, misstänker att det kommer ta ett tag att få till (L tog ett år).
 
Intressant att läsa era tankar om eventuella syskon! :) Jag tycker nästan det är märkligt att det känns lika stort och läskigt att tänka på att försöka få barn nr2 som ett. Kanske för att jag nu vet typ exakt vad som väntar, och innan hade jag ingen aning :D
 
Förra veckan hann vi med akutbesök för både lilla och stora tjejen. Lilltjejn lyckades trilla och slå bakhuvudet i ett bord och fick limma ett 1cm jack i bakhuvudet. Hon helt opåverkad och hann knappt hem innan hon börjar klättra igen. Men att ambulansen kom, det var spännande. Dock ingen ambulanstransport, utan promenad ned till Vc.
 
Inskolning pågår nu, andra dagen. Vägrar sova i vagnen, annars går allt bra. Ena fröken går med henne just nu. Överlag tar hon tid på sig att somna nu, iaf med mig ...

Hur går det nu för er @Cattaflajna
 
Vad häftigt det är att märka att barnet lärt sig något nytt på förskolan. Eller, jag gissar det iaf, för plötsligt kan han kroppsdelar utan att jag eller sambon lärt honom :D Färger börjar också falla på plats, han pekar nästan alltid rätt på frågor som "var är den röda bilen" tex, om det finns fler färger att välja på.

Personalen säger att han bondar med nästan alla direkt, både barn och pedagoger, även vikarier. En av förskollärarnas döttrar (typ mellanstadieålder) var där en eftermiddag och kotten bestämde genast att det var hans nya bästis. :love: och imorse hade han för första gången riktigt bråttom in att börja leka vid lämning, känns bra att han verkar trivas på förskolan ☺️
 
Jag är genomförkyld. De här förskolebacillerna är inte att leka med (barnet däremot är bara lite snorig).
 
Idag har vi avklarat 18 månaderskontrollen som han fick godkänt på, 87,5 cm lång och 14,08 kg! Börjar känna lite oro över vagnarna och deras maxvikt :o

De passade även på att ge han vaccinet mot vattkoppor samtidigt som MPR och våran väldigt tjuriga envisa unge som hatar att bli fasthållen har nog inte förlåtit oss än för att vi behandlade han så otroligt illa :angel:

Fortfarande ingen riktig rätsida på hans blodsocker, så länge han inte går under 3 vilket han ju inte gör när vi trycker i han mat 24/7 så vill de ju inte undersöka de närmare och känns som de lite rycker på axlarna åt det så länge han inte blir akut dålig, han har legat hyfsat bra på morgon men äter ju fullkornsvälling på natten men hade en 3,5 mmol/l förra veckan enbart för vi åt lunch lite senare :crazy:
 
@JeayL jobbigt att de inte riktigt tar det allvar. Känns ju som det borde bero på något att han behöver äta på natten för att blodsockret ska hålla sig...

Han är väl hyfsat stor iofs, kanske kan det ha med det att göra? Ren spekulation iofs men jag växte väldigt fort i tidiga tonåren och hade väldigt mycket problem med blodsockerfall, svimningar etc innan det stabiliserade sig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 381
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Svar
736
· Visningar
38 458
Senast: Dimmoln
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp