Vinterföräldrar 17/18 del 7

Vi har en mini tonåring på dryga året där hemma. tog 20 min att få henne ur sängen idag, hon vänder sig om och knuffar bort dig 🙄
 
Vi har en mini tonåring på dryga året där hemma. tog 20 min att få henne ur sängen idag, hon vänder sig om och knuffar bort dig 🙄
Kotten brukar vakna, krypa över pappan och sätta sig på mitt huvud samtidigt som han tjattrar glatt och klappar/slår oss tills vi går upp och drar upp rullgardinen. Jag kan gärna byta ett tag... :D
 
Vi har en mini tonåring på dryga året där hemma. tog 20 min att få henne ur sängen idag, hon vänder sig om och knuffar bort dig 🙄

Lyxen med ett barn och flexibla arbetstider - har typ aldrig hänt att jag väckt honom. Sover han så sover den här morsan glatt bredvid. :p

Vi har haft rätt stökiga nätter på slutet, jag vet inte om det är utvecklingsfas eller om det är min mjölk som börjat sina. Han vaknar i alla fall ofta (en period under natten så ofta som var 20:e minut) och gnyr/"klagar" och vill amma men ändå inte. Mannen sov med oss inatt och jämförde våra sömnnätter med tortyr. :yuck: Tur att jag har lätt att somna om emellan uppvaken och känner mig pigg ändå! Hoppas dock för Johns skull att det vänder snabbt. Han luktar dock konstigt ur munnen också så vet inte om han håller på och blir sjuk.
 
Idag nämnde jag i förbifarten för en kollega att vi klarat oss från magsjuka hittills. Det var dumt. Klockan 1 inatt vaknar vi av att kotten börjar hosta, och sen kaskadkräks han över hela sängen, sig, nallen, rubbet. Har inte blivit någon sömn sen dess, om en så säger, men desto mer renbäddning... :cool:

Uh, tror vi körde 3 maskiner då natten söndag-måndag, thank god för hus och egen tvättmaskin

Han har fortfarande ordentlig vattnig Diarré + har blivit förkyld, ringde bvc för att höra om man bör åka in med han men dom hade inte telefontid fören imorgon -.-
 
Kotten brukar vakna, krypa över pappan och sätta sig på mitt huvud samtidigt som han tjattrar glatt och klappar/slår oss tills vi går upp och drar upp rullgardinen. Jag kan gärna byta ett tag... :D

Haha, här kunde jag dra upp rullgardinen, gräva i garderoben, försöka vända henne, buffa lätt på henne osv. hon bollade ihop sig allt mer och började knuffa bort mina händer med all kraft istället :p
Hon sover i eget rum, inte ens att hunden slickade på henne funkade :rofl:
 
Uh, tror vi körde 3 maskiner då natten söndag-måndag, thank god för hus och egen tvättmaskin

Han har fortfarande ordentlig vattnig Diarré + har blivit förkyld, ringde bvc för att höra om man bör åka in med han men dom hade inte telefontid fören imorgon -.-
Här har det inte kräkts sen tidigt imorse, och rätt okej blöjor. Håller försiktiga tummar att det var en kort attack... Hoppas det går åt rätt håll håll för er också!
 
Lyxen med ett barn och flexibla arbetstider - har typ aldrig hänt att jag väckt honom. Sover han så sover den här morsan glatt bredvid. :p

Vi har haft rätt stökiga nätter på slutet, jag vet inte om det är utvecklingsfas eller om det är min mjölk som börjat sina. Han vaknar i alla fall ofta (en period under natten så ofta som var 20:e minut) och gnyr/"klagar" och vill amma men ändå inte. Mannen sov med oss inatt och jämförde våra sömnnätter med tortyr. :yuck: Tur att jag har lätt att somna om emellan uppvaken och känner mig pigg ändå! Hoppas dock för Johns skull att det vänder snabbt. Han luktar dock konstigt ur munnen också så vet inte om han håller på och blir sjuk.

Blä för sådana nätter. Här har vi haft tur i ca 1v då båda barnen sovit konstant hela nätter utan ett enda uppvak! Men lilltejen sover inte alls om hon inte får välling på kvällen. Hon är en tröttmössa av rang. efter förskola, hämtar 17.00 så hem kasta i mat, utan allt för mkt skriv. hon sover sedan 17.30 och är det inte fsk tidigt dagen efter sover hon till 8-8.30 annars får man väcka henne vid 06. och då sover hon 2h vif lunch med :p
 
Uh, tror vi körde 3 maskiner då natten söndag-måndag, thank god för hus och egen tvättmaskin

Han har fortfarande ordentlig vattnig Diarré + har blivit förkyld, ringde bvc för att höra om man bör åka in med han men dom hade inte telefontid fören imorgon -.-

inte avis på er alls! Vi åkte på det hela familjen på julafton/juldagen och lyckades smitta hela släkten med.
 
Här har det inte kräkts sen tidigt imorse, och rätt okej blöjor. Håller försiktiga tummar att det var en kort attack... Hoppas det går åt rätt håll håll för er också!

Håller tummarna! Försöker tänka positivt att han ju bara bajsade en gång igår även om var jättelöst och hittills har de bara varit en gång idag

inte avis på er alls! Vi åkte på det hela familjen på julafton/juldagen och lyckades smitta hela släkten med.

Turligt nog så verkar sambo med diabetes klarat sig hittills, eller ja eventuellt var han lite dålig i magen nån dag, jag fick förkylningen :cautious:

Så lyckades han slå ansiktet i en stol nyss oxå så han fick en fläskläpp, blir nog ändå lite skönt att ha han på förskola från i maj, iallafall för att kunna andas nån sekund :angel:
 
Håller tummarna! Försöker tänka positivt att han ju bara bajsade en gång igår även om var jättelöst och hittills har de bara varit en gång idag



Turligt nog så verkar sambo med diabetes klarat sig hittills, eller ja eventuellt var han lite dålig i magen nån dag, jag fick förkylningen :cautious:

Så lyckades han slå ansiktet i en stol nyss oxå så han fick en fläskläpp, blir nog ändå lite skönt att ha han på förskola från i maj, iallafall för att kunna andas nån sekund :angel:

Jag hade magsjuka första gången sedan jag fick diabets -02 i julas. Klarade mig med 1 kräkning och dålig i ca 6h så det gick faktiskt riktigt bra. :D
 
Jag hade magsjuka första gången sedan jag fick diabets -02 i julas. Klarade mig med 1 kräkning och dålig i ca 6h så det gick faktiskt riktigt bra. :D

Bästa möjliga!

Är nog rädd att de inte blir så lindrigt här, han har redan i vanliga fall gastropares som jäklas med upptaget :crazy:
 
Vi var på kontrollvägning i fredags och då hade John gått upp ett halvt kilo och passerat 12 kg gränsen och är därmed befriad från fler kontrollvägningar. :up: Känns väldigt skönt att slippa den där stressen med att han måste gå upp till vägningarna. Jag är dock inte så nöjd med vår sköterska, hon ifrågasatte vad vi hade gjort annorlunda nu på ett rätt oskönt sätt (helt ärligt känns det faktiskt lite som att hon misstror att vi ger honom så mycket mat som vi gör? :meh:) och sen tog hon upp min amning flera gånger. Hon tycker ju verkligen att det är dags att sluta, jag vill inte sluta och ser inget behov till det. Känns tråkigt att hon ska tjata då. :(
 
Vi var på kontrollvägning i fredags och då hade John gått upp ett halvt kilo och passerat 12 kg gränsen och är därmed befriad från fler kontrollvägningar. :up: Känns väldigt skönt att slippa den där stressen med att han måste gå upp till vägningarna. Jag är dock inte så nöjd med vår sköterska, hon ifrågasatte vad vi hade gjort annorlunda nu på ett rätt oskönt sätt (helt ärligt känns det faktiskt lite som att hon misstror att vi ger honom så mycket mat som vi gör? :meh:) och sen tog hon upp min amning flera gånger. Hon tycker ju verkligen att det är dags att sluta, jag vill inte sluta och ser inget behov till det. Känns tråkigt att hon ska tjata då. :(
Be om att få byta sköterska då?
Det gjorde jag (av andra skäl) och det var inga problem eller sura miner.

Skönt med viktuppgången!
 
Be om att få byta sköterska då?
Det gjorde jag (av andra skäl) och det var inga problem eller sura miner.

Skönt med viktuppgången!

Ja, jag tänkte det.. Vi har nyss fått byta då vår tidigare sköterska (som jag trivdes väldigt bra med) gick vidare till BUP. Den här sköterskan har jag bara träffat tre gånger men det känns inte bra i magen. Hon sa nu att snart ses vi ju igen och menade på lillasyster i magen och jag kände då att njaeeee.. jag vill nog inte ha henne som sköterska då.
 
Ja, jag tänkte det.. Vi har nyss fått byta då vår tidigare sköterska (som jag trivdes väldigt bra med) gick vidare till BUP. Den här sköterskan har jag bara träffat tre gånger men det känns inte bra i magen. Hon sa nu att snart ses vi ju igen och menade på lillasyster i magen och jag kände då att njaeeee.. jag vill nog inte ha henne som sköterska då.
Då är det ju lika bra att byta så att ni kan ha samma sköterska till båda barnen. Det var min anledning till att byta och då bytte jag till den som jag trivdes bäst med :)
 
Vi var på kontrollvägning i fredags och då hade John gått upp ett halvt kilo och passerat 12 kg gränsen och är därmed befriad från fler kontrollvägningar. :up: Känns väldigt skönt att slippa den där stressen med att han måste gå upp till vägningarna. Jag är dock inte så nöjd med vår sköterska, hon ifrågasatte vad vi hade gjort annorlunda nu på ett rätt oskönt sätt (helt ärligt känns det faktiskt lite som att hon misstror att vi ger honom så mycket mat som vi gör? :meh:) och sen tog hon upp min amning flera gånger. Hon tycker ju verkligen att det är dags att sluta, jag vill inte sluta och ser inget behov till det. Känns tråkigt att hon ska tjata då. :(
Gillar viktuppgången men inte resten!
 
John sov natten till igår en hel natt för första gången (21.30-06.40 utan uppvak) och inatt med bara ett uppvak. Detta innebär också att vi närmar oss ett amningsavslut, han har bara ammat vid sövning och på nätterna ett bra tag nu och nu är vi nere på 1-2 amningstillfällen per dygn. Jag tror att min mjölk har sinat i och med graviditeten så jag tror inte att det ger honom så mycket.

Den logiska delen av mig känner att det kanske är bra att ta den här chansen till avslut. Det kanske är skönt om han har slutat i god tid tills lillayster kommer och nu får jag en chans att ta det väldigt smärtfritt för hans del. Meeeeen - tanken på att sluta amma får mig att gråta floder? Försöker analysera vad sorgen sitter i och jag tror att det på något sätt markerar slutet på babytiden för mig och att det däri också finns en rädsla för att vi inte ska vara lika tighta därefter. Att jag inte ska betyda lika mycket för honom. Jag förstår ju att jag alltid kommer vara hans mamma och att den relationen inte sitter i amningen (samt att jag inte kan amma honom för alltid :angel:), men det här är känslomässigt SÅ mycket jobbigare för mig än jag någonsin kunnat föreställa mig.

Hur känner/kände ni andra kring amningsavslut?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 510
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 195
Senast: gulakatten
·
Svar
790
· Visningar
41 628
Senast: Rosett
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp