Vinterföräldrar -18/19

Haha nä man kan verkligen inte veta någonting... :p Det är väl bara att vänta och se. Jag har lugnat ner mig lite nu, värst var det igår natt - det är lustigt hur hemskt saker kan verka på natten!

Jag är gravid i v 8+3 och har hittills haft två dagar med liten mängd brun flytning. Har gjort flera vul (av annan anledning) och då har det sett okej ut, hjärtat har iaf tickat.
 
Det behövs! Jag är inte avundsjuk på de som är höggravida i den här värmen:nailbiting:
Jag har nu prövat att vara höggravid i sommarvärme (visserligen inte så extrem som i år) och "tidigt gravid" som i år oh jag kan säga att jag alla gånger väljer höggravid. Jag mådde fint på slutet, samlade en del vätska men kunde ligga i poolen eller hängmattan med fötterna i högläge hela dagarna och alla visade hänsyn och beklagade sig över hur jobbigt man måste ja det. NU däremot, fruktansvärt! Jag mår så gräsligt mycket sämre första delen av graviditeten, framförallt med det hemska illamåendet men även tröttheten och känslan av uppblåsthet att det är gräsligt i värmen. Dessutom ingen runt omkring som inser att det kan vara jobbigt :p Så nu har jag fått beklaga mig lite och klargjort att vi har all rätt att klaga minst lika mycket som de som är höggravida :devil: Även om det såklart är högst individuellt.

Angående cravings så är det som sist, inget särskilt tydligt, mer att jag känner avsmak för saker jag brukar gilla, särskilt kokt ägg, fisk och choklad. Äter myclet glass, men det beror väl mest på värmen...
 
Jag har nu prövat att vara höggravid i sommarvärme (visserligen inte så extrem som i år) och "tidigt gravid" som i år oh jag kan säga att jag alla gånger väljer höggravid. Jag mådde fint på slutet, samlade en del vätska men kunde ligga i poolen eller hängmattan med fötterna i högläge hela dagarna och alla visade hänsyn och beklagade sig över hur jobbigt man måste ja det. NU däremot, fruktansvärt! Jag mår så gräsligt mycket sämre första delen av graviditeten, framförallt med det hemska illamåendet men även tröttheten och känslan av uppblåsthet att det är gräsligt i värmen. Dessutom ingen runt omkring som inser att det kan vara jobbigt :p Så nu har jag fått beklaga mig lite och klargjort att vi har all rätt att klaga minst lika mycket som de som är höggravida :devil: Även om det såklart är högst individuellt.

Angående cravings så är det som sist, inget särskilt tydligt, mer att jag känner avsmak för saker jag brukar gilla, särskilt kokt ägg, fisk och choklad. Äter myclet glass, men det beror väl mest på värmen...
Hear hear, jag är gravid i v 8, har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv :arghh: hade hellre varit höggravid...
 
Vi fick med oss några foton då. Hoppas det går bra :)
Vi också, fick de direkt i mobilen smidigt nog. Vi var för långt gångna för kub dock visade det sig, men bm tyckte ändå allt såg fint ut så det gjorde inte så mycket. Vi fick beräknat datum en vecka tidigare än vi trodde.
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
Inga cravings här, inget jag kan koppla till graviditeten i alla fall. Fick lite dille på juice några veckor men det kan lätt bero på naturlig variation i mitt beteendemönster, typ :D

@Mirre vad trevligt att få hoppa en vecka sådär!
 
Avdelning märkliga graviditetssymptom:

1. Jag nyser jättemycket :confused:
2. Explosion av finnar :mad: brukar få någon enstaka med ojämna mellanrum. Nu har jag 10-12 st små finnar som ligger som i ett pärlband två och två över bröstkorgen :confused: Väldigt snyggt.

Nån mer som fått såna här knäppa saker? :p

För övrigt börjar jag bli less på att logga in och ut så snart kommer jag kanske med mitt vanliga nick. Snart. Kanske :angel: Idag vecka 9+5.
 
Avdelning märkliga graviditetssymptom:

1. Jag nyser jättemycket :confused:
2. Explosion av finnar :mad: brukar få någon enstaka med ojämna mellanrum. Nu har jag 10-12 st små finnar som ligger som i ett pärlband två och två över bröstkorgen :confused: Väldigt snyggt.

Nån mer som fått såna här knäppa saker? :p

För övrigt börjar jag bli less på att logga in och ut så snart kommer jag kanske med mitt vanliga nick. Snart. Kanske :angel: Idag vecka 9+5.
Nyser också konstant, till och med så jag började fundera på om jag var allergisk mot någonting. Täppt hela tiden vilket gör mig konstant andfådd. Asjobbigt.
 
Avdelning märkliga graviditetssymptom:

1. Jag nyser jättemycket :confused:
2. Explosion av finnar :mad: brukar få någon enstaka med ojämna mellanrum. Nu har jag 10-12 st små finnar som ligger som i ett pärlband två och två över bröstkorgen :confused: Väldigt snyggt.

Nån mer som fått såna här knäppa saker? :p

För övrigt börjar jag bli less på att logga in och ut så snart kommer jag kanske med mitt vanliga nick. Snart. Kanske :angel: Idag vecka 9+5.

Finnar är rätt vanligt, crazy hormoner. Fick massor på ryggen och lite i ansiktet med dottern och samma nu med nästa. Avtog under andra trimestern med dottern och vekar göra samma nu.
Mitt knäppaste gravidsymtom är dock att jag så sjukt lätt får kväljningar. Kan knappt borsta tänderna och absolut inte hålla saker med munnen vilket är drygt eftersom jag syr mycket och har både det ena och det andra i munnen då men det går verkligen inte. Har varit lika med båda graviditeterna men mycket värre den här gången.
 
Nyser också konstant, till och med så jag började fundera på om jag var allergisk mot någonting. Täppt hela tiden vilket gör mig konstant andfådd. Asjobbigt.

Ja, jag brukar inte heller nysa så här mycket, men sen läste jag nånstans att det inte är ovanligt att nysa ofta när man är gravid. Täppt har jag bara varit enstaka gånger, däremot är jag alltid mer eller mindre snorig när jag vaknar på morgonen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 798
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 244
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp