Vinterföräldrar -18/19

Finnar är rätt vanligt, crazy hormoner. Fick massor på ryggen och lite i ansiktet med dottern och samma nu med nästa. Avtog under andra trimestern med dottern och vekar göra samma nu.
Mitt knäppaste gravidsymtom är dock att jag så sjukt lätt får kväljningar. Kan knappt borsta tänderna och absolut inte hålla saker med munnen vilket är drygt eftersom jag syr mycket och har både det ena och det andra i munnen då men det går verkligen inte. Har varit lika med båda graviditeterna men mycket värre den här gången.

Kul med hormoner all over the place :idea:

Men gud vad drygt med kväljningar :crazy: Jag kan få lite sån känsla på morgonen när jag kör bil till jobbet, sitter och drar i säkerhetsbältet för så fort det nuddar halsen så känns det som att jag har en tröja med alldeles för tajt halslinning :rofl:
 
Avdelning märkliga graviditetssymptom:

1. Jag nyser jättemycket :confused:
2. Explosion av finnar :mad: brukar få någon enstaka med ojämna mellanrum. Nu har jag 10-12 st små finnar som ligger som i ett pärlband två och två över bröstkorgen :confused: Väldigt snyggt.

Nån mer som fått såna här knäppa saker? :p

För övrigt börjar jag bli less på att logga in och ut så snart kommer jag kanske med mitt vanliga nick. Snart. Kanske :angel: Idag vecka 9+5.

Jag brukar få vätska i mellanörat efter förkylningar vilket gör att jag liksom hör min egen röst inne i huvudet, galet irriterande. Detta fenomen kommer också när jag är gravid, antagligen för att slemhinnorna sväller. Det är tack och lov inte konstant utan kommer och går men så otroligt störigt! Dessutom hör jag omvärlden sämre än normalt, inte så bra när man har ett jobb där mycket kommunikation ingår :banghead:
 
Jag brukar få vätska i mellanörat efter förkylningar vilket gör att jag liksom hör min egen röst inne i huvudet, galet irriterande. Detta fenomen kommer också när jag är gravid, antagligen för att slemhinnorna sväller. Det är tack och lov inte konstant utan kommer och går men så otroligt störigt! Dessutom hör jag omvärlden sämre än normalt, inte så bra när man har ett jobb där mycket kommunikation ingår :banghead:

Jag hade lock för ena örat från v 22 till bf med dottern efter en flygresa. Så irriterande!
Nu har det börjat komma och gå lite på dagarna men släpper i alla fall rätt snabbt.
 
Jag brukar få vätska i mellanörat efter förkylningar vilket gör att jag liksom hör min egen röst inne i huvudet, galet irriterande. Detta fenomen kommer också när jag är gravid, antagligen för att slemhinnorna sväller. Det är tack och lov inte konstant utan kommer och går men så otroligt störigt! Dessutom hör jag omvärlden sämre än normalt, inte så bra när man har ett jobb där mycket kommunikation ingår :banghead:
*hemmahörande i sommartråden* :)
Jag hade också lock för öronen till och från mellan typ vecka 21 och fram till typ 34 :meh: lagom irriterande :p
 
Jaha, jag hade lock för örat i typ 10 dagar i vecka 6-7, hade inte en tanke på att det kunde vara gravidrelaterat O_o Men det är väl det där med svällande slemhinnor igen :p

Jag har gått in i vecka 11, heja heja :D Inskrivning imorgon. Fortfarande lite latent oro i bakgrunden men överlag känns allt bra. Försöker lita på kroppen :)
 
Inskrivningen klar! :) Trevlig barnmorska som jag kände förtroende för. Hon kändes liksom balanserad i sina råd, inställning till amning mm. Accepterade utan invändning att jag inte ville veta min vikt :up: Vi pratade lite om blödningar/flytningar mm och hon tyckte inte att mina lät det minsta konstiga. Såklart inga garantier, men det kändes skönt att få prata igenom det.

Blodtrycket var lågt men ok, 100/70 vilket är lite lägre än jag brukar ha. Fick ta blodprov, fem rör tror jag varav ett för KUB. HB-värde tror jag var 137 och blodsocker 4,7. Det andra får jag reda på sen. Jag hade med mig ett urinprov enligt instruktion, men det glömde vi båda bort så efter vi hade sagt hejdå gick jag och satte mig i bilen, bara för att upptäcka att urinprovet låg kvar i väskan :laugh: Fick knalla upp med det igen, ville inte direkt ha med mig det tillbaka :D

Remiss är skickad för KUB-ultraljud, förhoppningsvis får jag göra det i Uppsala (nu avslöjar jag mig väl mer än jag redan gjort så: hej ni som listat ut vem jag är ;)) men de har tydligen stängt under sommaren så om de inte har hunnit öppna igen då får jag åka till Stockholm. Vi bokade tid för RUL den 3 oktober.

Så eh... hjälp :D Kul att det börjar hända lite saker men det känns fortfarande som att jag har hittat på alltihop :angel:
 
Inskrivningen klar! :) Trevlig barnmorska som jag kände förtroende för. Hon kändes liksom balanserad i sina råd, inställning till amning mm. Accepterade utan invändning att jag inte ville veta min vikt :up: Vi pratade lite om blödningar/flytningar mm och hon tyckte inte att mina lät det minsta konstiga. Såklart inga garantier, men det kändes skönt att få prata igenom det.

Blodtrycket var lågt men ok, 100/70 vilket är lite lägre än jag brukar ha. Fick ta blodprov, fem rör tror jag varav ett för KUB. HB-värde tror jag var 137 och blodsocker 4,7. Det andra får jag reda på sen. Jag hade med mig ett urinprov enligt instruktion, men det glömde vi båda bort så efter vi hade sagt hejdå gick jag och satte mig i bilen, bara för att upptäcka att urinprovet låg kvar i väskan :laugh: Fick knalla upp med det igen, ville inte direkt ha med mig det tillbaka :D

Remiss är skickad för KUB-ultraljud, förhoppningsvis får jag göra det i Uppsala (nu avslöjar jag mig vä:)l mer än jag redan gjort så: hej ni som listat ut vem jag är ;)) men de har tydligen stängt under sommaren så om de inte har hunnit öppna igen då får jag åka till Stockholm. Vi bokade tid för RUL den 3 oktober.

Så eh... hjälp :D Kul att det börjar ha1ända lite saker men det känns fortfarande som att jag har hittat på alltihop :angel:
Jag vet inte vem du är men jag bor också i Uppsala :) Eller strax utanför men Uppsala län iaf. Fick göra KUB i Stockholm, missade Uppsala med en vecka...
 
Jag vet inte vem du är men jag bor också i Uppsala :) Eller strax utanför men Uppsala län iaf. Fick göra KUB i Stockholm, missade Uppsala med en vecka...

Haha nu låter det som att jag har hybris och tror att alla vet vem jag är :o Så är det inte riktigt :D Är väl inte jättekänd här inne men ett gäng bukefalister vet vem jag är utanför forumet :)

Jag bor inte heller i Uppsala men i en ort några mil utanför :) Åh vad störigt, verkligen synd att dom inte erbjuder KUB under sommaren! Min BM trodde att de skulle ha kört igång igen i vecka 34, hoppas det. Är väl inte hela världen att åka till Stockholm, men ändå. Fick du ringa och boka tid själv till Stockholm?
 
Haha nu låter det som att jag har hybris och tror att alla vet vem jag är :o Så är det inte riktigt :D Är väl inte jättekänd här inne men ett gäng bukefalister vet vem jag är utanför forumet :)

Jag bor inte heller i Uppsala men i en ort några mil utanför :) Åh vad störigt, verkligen synd att dom inte erbjuder KUB under sommaren! Min BM trodde att de skulle ha kört igång igen i vecka 34, hoppas det. Är väl inte hela världen att åka till Stockholm, men ändå. Fick du ringa och boka tid själv till Stockholm?
Ja jag ringde Mama Mia i Kista, vi bor söder om Uppsala så det blev inte så långt . Supertrevlig klinik med jättefint bemötande Så det kändes ok :)
 
Hörrni, det här med järndepåer... Det kollar man ju på inskrivningen. Loggade in på 1177 nu för att kolla en sak och såg då mina provsvar, S-ferritin 23. Är inte det lite lågt?! Referensintervallet ligger ju på 10-200.
 
Jag är tjock :o. Vecka 13 nu (12+2) och jag ser ut ungefär som jag gjorde runt v 18-19 förra gången. Har dock inte gått upp nåt alls i vikt så egentligen inget att gnälla över och antar att magen oftast syns mer med nr 2, men fick typ en chock igår kväll när jag gick förbi spegeln i bara trosorna. Har era magar börjat synas än?
 
Jag är tjock :o. Vecka 13 nu (12+2) och jag ser ut ungefär som jag gjorde runt v 18-19 förra gången. Har dock inte gått upp nåt alls i vikt så egentligen inget att gnälla över och antar att magen oftast syns mer med nr 2, men fick typ en chock igår kväll när jag gick förbi spegeln i bara trosorna. Har era magar börjat synas än?

Inte än, men jag är bara i vecka 11 med första barnet :) Längtar tills det börjar synas!
 
Magen är tokstor, men det var den med ettan också så det var väntat. Tycker dock att den är stor på ett jobbigt sätt, spänd och öm. Känns som att jag har 10 liter fostervatten, gör ofta ont. Illamåendet håller i sig, kräktes upp frukosten senast igår, i vecka 19 :( :down:
 
Hörrni, det här med järndepåer... Det kollar man ju på inskrivningen. Loggade in på 1177 nu för att kolla en sak och såg då mina provsvar, S-ferritin 23. Är inte det lite lågt?! Referensintervallet ligger ju på 10-200.
Jo de är lågt. Mitt låg på 19 och fick order att börja direkt med järntabletter.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 834
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 274
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 962
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp