Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Nu är det inte så länge tills våra vinterbebisar börjar fylla 3 år. Tiden har verkligen gått fort. ❤
 
Åh, ja! Snart treåringar! Alvin blev jättestor nu när han är äldst på småbarnsavdelningen på dagis. Får se om han får hoppa över till syskonavdelningen senare i höst. Han är blöjfri och sover inte middag, så egentligen är det läge att lämna småbarn. Annars babblar han något enormt och alla är helt fashinerade över hur en så liten kan ha ett sånt språk- och ordförråd. Jag har jobbat hela sommaren, men med lite pussel och föräldraledig pappa så har barnen haft tio veckors sommarlov. Första veckan är denna vecka, och det har gått jättebra! Han är 88 cm lång och väger typ 12 kg, så han är ju ingen gigant. Men en go och glad unge som verkligen gör allt för att retas med storebror i perioder, medan de allt som oftast är de bästa vännerna i världen.
 
Åh, ja! Snart treåringar! Alvin blev jättestor nu när han är äldst på småbarnsavdelningen på dagis. Får se om han får hoppa över till syskonavdelningen senare i höst. Han är blöjfri och sover inte middag, så egentligen är det läge att lämna småbarn. Annars babblar han något enormt och alla är helt fashinerade över hur en så liten kan ha ett sånt språk- och ordförråd. Jag har jobbat hela sommaren, men med lite pussel och föräldraledig pappa så har barnen haft tio veckors sommarlov. Första veckan är denna vecka, och det har gått jättebra! Han är 88 cm lång och väger typ 12 kg, så han är ju ingen gigant. Men en go och glad unge som verkligen gör allt för att retas med storebror i perioder, medan de allt som oftast är de bästa vännerna i världen.

Vilma måste nog vara huvudet längre än Alvin. Hon är rätt lång, drar 98/104 i kläder och vägde 14.5 i början av sommaren.

Fortfarande hemmabarn och har fått en lillebror för 4 månader sen, planen är att hon är hemma tills lillebror börjar förskolan.

Här blev det blöjfri i början av året, och det är så jäkla skönt. Då slapp vi ha två blöjbarn samtidigt.

Så häftigt att få vara med om denna resa. ❤
 
Oh vad roligt med uppdatering i denna tråden! Viktor är en smart kille med mkt humör. Har så fullt upp med honom att syskon inte finns på kartan :o:D förstår inte hur andra lyckas ha mer än ett barn. Men nu har vi tagit oss genom en otroligt tuff period och han är hur go som helst igen. Kan allt själv! Vi har förresten hunnit flytta till en gård sen jag skrev här senast.
 
Oh vad roligt med uppdatering i denna tråden! Viktor är en smart kille med mkt humör. Har så fullt upp med honom att syskon inte finns på kartan :o:D förstår inte hur andra lyckas ha mer än ett barn. Men nu har vi tagit oss genom en otroligt tuff period och han är hur go som helst igen. Kan allt själv! Vi har förresten hunnit flytta till en gård sen jag skrev här senast.

Vad kul med gård. Vad har ni för djur?
Vi bor på bondgård, här finns kossor och höns. Har plan på skaffa häst igen inom nått år också, eventuellt två shettisar Vilma älskar att vara ute och pyssla på gården, det är verkligen en suverän sysselsättning om dagarna.
 
Vad kul med gård. Vad har ni för djur?
Vi bor på bondgård, här finns kossor och höns. Har plan på skaffa häst igen inom nått år också, eventuellt två shettisar Vilma älskar att vara ute och pyssla på gården, det är verkligen en suverän sysselsättning om dagarna.

Ja det är verkligen kul med gård! Än så länge har vi två katter hemma. Vi måste bygga stall innan hästen kan flytta hem. Och köpa sällskapsponny/häst. Är som du sugen på shettis, men det blir kanske svårt att kombinera med mina stora häst (bete/foder). Får fundera lite till.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 737
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 130
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 633
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
90 656
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp